Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg har ammet i snart to og en halv mnd nå og har slitt stort sett fra starten. han har hatt mye problemer med vektoppgang og jeg har vært sår og hatt vondt i puppene stort sett helt siden fødselen. Jeg orker ikke mer nå. Har prøvd i en mnd ca snart å liksom prøve å holde ut og se om d blir lettere,men nei..den gang ei...jeg har bare vondt og holder på å besvime hver gang jeg enten ammer eller pumper meg. Jeg har ingen kuler i brystet,noe helsesøster sier jg må kjenne etter på for å vite om jeg har brystbetennelse eller ei. men d har jeg ikke som jeg vet. Men er vondt likevel og jeg e utrolig sår. Har prøvd alt..brystskjold og krem også..men d er vondere med skjold da han suger så hardt at brystvorten kommer gjennom hullene på skjoldet:S men d jeg vil vite er..hvordan går jeg frem og slutter? Han tar mme uten problem,har prøvd...og han tar flaske uansett..er en matmons så han spiser bare d er mat å få samma hva:P Så d er kjekt i d minste..Men jeg har jo ingen peiling på hvordan man gjør dette og om d egentlig er så lurt...jeg har heller ikke mye melk selv føler jeg..pumper bare ut 40 ml hver pupp og d selv med syntocinonspray og slikt...men nå har jeg prøvd så godt jeg kan og slitt i en mnd ekstra fordi helsesøster anbefalte d før jeg evt begynner å tenker på å slutte...men nå er jeg så lei av alt kavet at jeg greier bare ikke mer..d får gå uten pupp!
camillla Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 hvis barnet tar mme på flaske er det jo ingen problem! er jo bare å erstatte alle ammemåltidene med flaske:) men du vil jo bli melkesprengt når det går lengere tid uten at barnet ammer, men melka vil jo forsvinne ettervært siden han slutter å amme. er lurt å pumpe litt da innimellom, så du slipper å få så vont når du er melkesprengt! en varm dusj hjelper veldig på melkespreng, da renner det bare ut!! skjønner godt hvordan du har det! syns også ammingen var et rent H*******! men etter ca 4 mnd gikk det seg til og det ble helt greit. men skjønner godt at du ikke gidder mer, man treng jo ikke gå å ha vondt i lengere tider;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå