Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg skjønner ingenting. Tulla på 3 mnd har ikke spist siden kl 06 i mårrest, og hun er kjempesint på puppen. Hun nekter å spise i dag! Det vanlige problemet her i huset er at jeg har en sterk melkestrøm, hun slipper bestandig puppen når utdrivningrefleksen kommer, da spruter melka regelrett ut, og jeg må fange opp alt i en kopp. Dette har uansett aldri gjort at hun ikke vil ta puppen, hun har alltid spist ca. hver 2-3 time. Det kan virke som hun er enda mer sint pga dette i dag, men jeg vet ikke. Noen som har erfart det samme? Hun virker ikke syk eller noe, og er ca 7,2 kg, altså greit stor. Finnes det noe som er "motsatt" av økedager?
Mamma´n til lillemor Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Jeg har i grunnen ikke noe råd til deg, annet enn at jeg vet hvor kjedelig det er med puppenekt. (Hos oss er det fordi jeg hadde lite melk forrige uke, men nå normalt.) Jenta mi begynte på tirsdag kveld å ikke ville ha puppen, men flaske tar hun. Jeg vil jo fortsette å amme, så har siden dette kun kapitulert til flaske en gang, og det var i går kveld. Da var hun overtrøtt og ilsint. Det jeg gjør er at jeg tar henne opp med en gang hun våkner, for jeg klarer å amme henne når hun er søvnig. Dette vil jo si at jeg må være i nærheten av henne hele tida, for han hun vært våken en stund og begynner å skrike, så er det for sent. Jeg legger henne til å sove med en gang hun begynner å bli litt grinete, så nå er hun våken ca en time av gangen. Heldigvis sovner hun greit i vogna, og nå får jeg en del trilleturer. Føler med deg, lykke til.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Det kan jo tenkes hun har vondt i halsen, da vil de ikke spise Har du hatt halsbetennelse eller forkjølelse selv i det siste? Det kan jo forklare saken. Lykke til, ikke artig å bli "avvist".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå