Gå til innhold

Hvis man er gravid når man skal på utredning,

Turid Laila

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Avklar dette tydelig med sykehuset om du fortsatt har krav på utredning dersom du blir gravid. Jeg opplevde at fastlegen mente jeg fortsatt fikk komme til utredning, men ble slettet av listene på sykehuset, når det viste seg at jeg var gravid igjen...

Sånn at du ikke får en negativ opplevelse på det, sånn som meg!

Har ikke tatt testen enda, for det er for tidlig. Jeg mistet i SA nr 3 den 20 august, men jeg har symptomene, så det er jo mulig. Får ringe sykehuset når jeg har tatt testen da :)

Jeg leste at du hadde vært på BSS, jeg har med vilje unngått det sykehuset, og gikk for Asker og Bærum sykehus i stedet. Mye pga at jeg har hørt så mye negativt om BSS i forbindelse med fødsler og barsel der.

+ at det var kortere ventetid på Bærum. Så når jeg leste ditt innlegg så var jeg veldig glad for at jeg valgte Bærum. Selv om vi har veldig god erfaring med barneavdelingen på BSS, for der har vi vært med sønnen vår.

I brevet jeg mottok med når jeg har time så fulgte det jo med et pasientinformasjonsskjema, og der skal man krysse av hvis man er gravid, så en skulle jo tro det gikk greit da. For faren for å miste fjerde gangen er vel i grunn like stor skulle en tro.

Jeg var jo ferdig med mine prøver, samboer hadde ikke fått tatt sine prøver, og vi hadde da altså ikke fått resultatet på prøvene. Som jeg sa til de på BSS når jeg var blitt gravid på nytt, var jo at jeg hadde jo ingen garanti for at jeg beholdt denne gangen. Men da måtte hele prosessen settes i gang på nytt.

Føler BSS har vært veldig trege på dette med utredningen, ble sendt brev dit fra fastlegen i januar, men hørte ikke noe derfra før i begynnelsen av mai.

Syns det er så dumt at vi skal bli straffet fordi vi faktisk turte å prøve oss på å bli gravide igjen.

Ønsker deg masse lykke til ved Asker og Bærum sykehus. Skriv gjerne litt om hvordan det har vært der. Kanskje det kan være en ide å prøve noe annet sykehus for oss også...

Det kan jeg gjøre vet du. Og hvis du ikke har bestemt deg for hvor du vil føde enda, så vil jeg anbefale Bærum sykehus. Vet jo ikke helt hvor du bor da, men siden du valge BSS så kan jeg jo tro at det ikke er så fryktelig langt til Bærum heller?

Jeg bor i Røyken så det er jo bare bittelitt lenger til Bærum. Og jeg er veldig fornøyd med føden og barsel på Bærum, selv om det var midt i fellesferien og masse vikarer da jeg fødte for to år siden. :) Så kommer til å velge Bærum for å føde på også.

Annonse

Ja, det er vel allerede søkt om fødeplass på BSS. Bor ganske langt inn i Lier også, så bruker fort en halvtimes tid bare til Liertoppen / noe som er tilsvarende tid vi vil bruke til BSS - så spørs vel om vi kommer til å prøve oss å få gjennomført fødselen der. Skulle det derimot bli at jeg mister igjen skal jeg se på muligheten for Asker og Bærum sykehus ja =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...