Gå til innhold

Når mannen ikke vil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva gjør man da?

Vi har to nydelig friske glade barn, men jeg har så lyst på en til. Vi har snakket litt om det en stund og bruker ikke skikkelig prevensjon, dvs han hopper av, så det har vært noen mnd nå hvor jeg har trodd og håpet... Men nå er han plutselig bare helt bestemt på at han ikke vil ha flere, han har nok med de vi har. Ganske lei meg idag, ja...

Har noen av dere vært nødt til å argumentere for å få barn? Hvordan har dere klart å overbevise han og gi han lyst på barn likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg føler at d ikke blir rett å få flere vist bare en ene vil...

da må man prate skikkelig ut om det.. finne ut hva som er grunnen til at han syns dere har nok med de to dere har fra før...

for gleden blir så utrolig mye større om dere deler den:)

Skrevet

Siden dere ikke bruker prevensjon så er dere jo begge to fullstendig klar over at du kan bli gravid når som helst - så da får vi bare håper du blir gravid da !

Inntil han begynner å bruke prevensjon så kan han jo ikke mene at han absolutt ikke vil ha flere barn iallefall, for det risikerer han jo hver gang han har sex med deg.

Skrevet

Takk for svar :)

Jo, det er jo selvfølgelig uaktuelt med flere hvis han ikke vil (han synes ikke han greier å følge opp de to han har godt nok), selv om jeg i mine villeste fantasier har tenkt på muligheten for lure han. Nei, det vil jeg ikke, man skal være to om det.

Men så er det jo dette at han ikke tar prevensjonen så nøye, selv om det har gått "bra" i 8 mnd nå. Innimellom så hopper han jo ikke av heller, noe som gir meg enda større forhåpninger og desto større sorg når TR kommer.

Men hvilke gode grunner finnes det for å få nr. 3 - sånn rent bortsett fra at jeg har så inderlig lyst...?

Skrevet

Hei

Jeg kan ikke komme på noen grunner som er gode nok for å ikke få nr. 3... :-) kanskje rent bortsett fra hvis man allerede har ett eller flere barn som krever ekstra oppmerksomhet og oppfølging.

Alle andre "grunner" er bare ikke gode nok - man kan alltids klemme inn et tredje barn i baksetet - man behøver ikke å bytte bil.

Barn liker å sove på samme rom - det gir trygghet og lærer dem å ta hensyn til andre - man trenger ikke flytte eller bygge om.

SÅ mye dyrere er ikke barn nr.3 at man ikke kan ha råd - barnet arver jo etter to andre søsken og man trenger å kjøpe lite nytt.

Tid ?

Tja..hvis man har høye selvrealiserings-ambisjoner og tidkrevende hobbyer eller karrierekrav, så burde man kanskje kutte etter 2 barn - unektelig så krever jo tre mere tid og oppmerksohet enn to - og man får mindre tid til egen pleie.

Men så får man jo også enda mere kjærlighet :-)

Dessuten tror jeg det er godt å vokse opp med flere søsken, iallefall hvis man har godt voksne foreldre - så har man noen å støtte seg på i fremtiden når foreldrene faller fra.

Skrevet

Høres ut som en vrien situasjon i hvert fall.

Selv om han burde være klar over at du kan bli gravid.. hvordan vil han reagere den dagen du kanskje blir det? Hva skjer hvis han fortsatt ikke vil?

Håper det løser seg for dere. Lykke til :-)

Skrevet

He-he, -68mamma - vi har faktisk diskutert hvorvidt det går an å klemme 3 inn i baksetet - det var en stund et av hans viktigste (!) argumenter. Bilargumentet forsvant den dagen jeg påpekte at et barn til vil være en glimrende anledning til å kjøpe ny bil... ;-) Ellers takk for gode argumenter - jeg gir ikke opp!

Aiva, skulle jeg bli gravid blir han neppe over seg av begeistring i første omgang... Men han er en voksen og fornuftig mann, så jeg føler meg svært trygg på at han tar ansvar for sine egen handlinger (eller mangel på handling burde man kanskje si). Abort er ikke et alternativ for noen av oss (det har vi prøvd begge to), så da må man nesten ta det som kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...