Gå til innhold

Hvor lenge bruker barna deres tripp trapp stol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jo at stolen kan brukes lenge, så lurer vel egentlig litt på hvor tidlig de kan bruke vanlig stol. Vi venter en til og lurer på om det holder å kjøpe en sånn høystol på ikea til nestemann. Men, det kommer jo an på hvor lenge man kan bruke høystolen og når eldste kan sitte på vanlig stol, evt en stol som er litt høyere...

Skrevet

storebror er 5.5 år og bruker i hvertfall stolen fortsatt

Skrevet

7 åringen vår bruker den ennå, har fotplaten nederst nå da.

Skrevet

Eldste her gikk over til vanlig stol når hun var 5 1/2

Skrevet

Jeg brukte min tripp trapp stol til jeg ble 12-13 år.

Mine unger er 4 og 1,5 år.

Eldste har brukt tripp trappen fra jeg var lita og yngste har hatt den hvite plaststolen med brett fra Ikea.

Nå for noen uker siden begynte yngste å krangle med eldste om hennes stol så da fant vi ut at det var på tide å kjøpe en tripp trapp til henne også.

Når den nye stolen kom i hus vile hun bare sitte i Ikea stolen sin igjen:o)

Men da har de i allefall hver sin stol når hun vil begyne å bruke den.

Den nye stolen kjøpte vi på finn.no til bare 500 kr. Den var i veldig god stand, så vi er veldig fornøyd med det kjøpet.

Skrevet

7åringen bruker sin, 6åringen sin og minstemann har akkurat fått sin egen. Om ikke alt for lenge blir de to eldstes flyttet til rommene deres så de kan sitte ordenlig ved pultene hvor de har skolearbeid og pc. Jeg selv hadde min ved pulten til jeg var 12-13 år, faktisk..

Skrevet

Kan vel legge til at eldste brukte en slik Ikea plaststol hos besteforeldrene sine frem til hun var 3 år og ca.12 kg.

Skrevet

Hmmm... det blir under to år imellom dem, så da er det vel like greit å kjøpe tripp trapp til minste først som sist. Har jo goood tid, men får følge med litt på finn.

Skrevet

Snuppa brukte sin til hun var 7 år. Lillesnupp er 4 år og vi har ingen planer om å pakke den vekk.

Skrevet

Her har akkurat 8,5 åringen droppet tripp trapp stolen. Dvs. ikke helt, for han sitter på den når han gjør lekser. Men ellers er den satt bort.

Skrevet

Jeg hadde håpet hun skulle bruke den frem til hun begynte på skolen og vel så det, men nå er hun 4 og syns det er ukult med tripptrapp og vil bare sitte på "voksen" stol. Kjære vene... heldigvis har hun ikke slike nykker på andre ting. Så da slapp vi å kjøpe ny til lillebror.

Skrevet

Min sønn på 2.5 år sitter på vanlig stol. Han har tatt "min plass" ved bordet. Jeg får låne hans tripp trapp og den funker fint! Jeg er 35.

Søte de er:)

Skrevet

Dette varierer nok mye fra barn til barn. Da eldste ble storebror (da var han i underkant av to år) hadde han begynt å sitte på "voksenstol", og foretrakk det framfor tripp-trappen. Så da vesla begynte å bli stor nok til å sitte selv, overtok hun tripp-trappen (som da hadde stått en god stund ubrukt). Vi har altså bare trengt å ha en, og kjøpte heller ikke noen annen type.

Hos besteforeldrene har vesla en sånn høystol i plast fra IKEA (sånn med en egen liten bordplate), og den er kjempefin å bruke.

Skrevet

Eldste på 4,5 har i det siste villet sitte i vanlig stol. Egentlig synes jeg han sitter best i kiddo`n, men iom at vi hadde 3 stk rundt bordet og dermed 2 vanlige stoler som måtte omplasseres ellers i huset tok vi kiddo`n hans opp til pulten hans på soverommet =)

Skrevet

jeg brukte tripp trapp til jeg flyttet hjemmefra :) 19 moa.

sønnen min bruker nå min gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...