Gå til innhold

Dere har helt rett! Kanebo pudder foundation var en klasse for seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye skryt og tidligere diskusjoner om hvilken foundation som er best, valgte jeg å prøve dette kanebo pudderet.

Jeg gikk først på mineralsminke(I:D), men den ble for klattete for meg. Ikke fikk jeg nok dekk heller føler jeg.

Spennende å prøve nye gode produkter. Jeg har alltid trodd at de billigmerkene(vita, cubus...) er like gode. Men jeg har nok innsett at det lønner seg å spandere noen kr ekstra og få kvalitet

For andre som lurer: Kanebo pudderet dekker relativt godt altså, jeg bruker ikke noe dekkende krem under.

Med små barn som krever sitt var det veldig praktisk å bare svampe litt med dette. Matt og fint, trenger ikke pudder eller noe finish. (annet enn rouge om man vil.

Takk for hjelpen med å oppdage dette!!

Skrevet

Så bra du har funnet en favoritt ! :-)

Foundation er det ene man ikke man kan spare på ved å kjøpe billig, synes jeg - det er så avgjørende for et bra resultat totalt.

Mascara og leppeprodukter og øyeskygge kan man like gjerne kjøpe Isadora eller andre billigmerker, men dyr foundation er et must for å få fin hud.

Selv sverger jeg til ID Minerals mineralfoundation - eneste som er så ren at man kan bruke den på sår (hvis man skulle ønske det liksom..)og til og med sove med den om natten uten at den gjør huden uren.

Synes ikke det er "klattete" når man får rett teknikk med kosten :-)

Og jeg liker heller ikke at det skal være helt dekkende, men da kan man bare legge flere runder altså.

Smaken er heldigvis som baken :-)

Skrevet

jeg sliter veldig med rødming.plager meg å gjør at jeg kvier meg veldig for sosiale situasjoner..noen gode råd til hva som er dekkende?krem pudde hjleper vel eller kanskje en dekk stift..i need help..

Skrevet

Prøv GLO minerals!

Dyrt, men fanken så bra! Sverger til det merket og kommer til å bruke det hele livet!

Skrevet

Jeg har flere fra I.d og Glo Minerals liggendes.

Men ender alltid tilbake til Kanebo.

Påfører med den store kosten til Kanebo i stede for svamp. Blir jevnere.

Under bruker jeg lacome long lasting concealer der det er nødvendig.

Får mye skryt av huden min.

Og den har aldri vært særlig bra :-)

Skrevet

Er egentlig ganske fornøyd med alle de overnevnte, men synes Glo er aller best. Pass veeeldig godt på med Kanebo, for ettersom det er så dekkende, så er det mange som sprekker opp og blir grå i huden når de bruker det pudderet. Glo har også flytende mineralfoundation, og den er mer dekkende enn pudderet. Men igjen vær forsiktig så det ikke ser kunstig ut. Viktig å bruke riktig sminkelys osv. Og ikke minst en god fuktighetskrem!

Når det gjelder andre produkter, så er jeg ikke enig i at billig og dyrt er like bra. Glo sine øyenskygger sitter knallgodt, og blir ikke stripete når man svetter, sånn som feks isadora. Jeg liker mascaraen til Lancome l'extreme, syns den gir fine vipper, og sitter godt uten å drysse. Er man i tillegg sensitiv i øynene, så bør man finne en mascara som ikke inneholder masse dritt.

På leppene kan man gjerne bruke litt billigere produkter, man tar jo som regel på nytt ofte uansett. Men skal du ha en fin gloss som gir masse pleie, selv om den faktisk ikke er så dyr, så kjøp ID sin. Kjempegod!

Skrevet

Jeg synes Kanebo ofte blir for dekkende, og ser unaturlig ut. Det dekker kjempebra, men ser ikke ut som hud lengre. Passer best for de med skikkelig uren hud.

Skrevet

brukte kanebo sitt pudder men prøvde ut kanebo liquid foundation!

elsker den... huden får så fin glød og rougen eller solpudderet sitter skikkelig bra:)

nå bruker jeg en fra chanel, med litt sånn kremete konsistens! kjeeeeempe god

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...