Gå til innhold

Dere som har så god peiling:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tulle på 5 mnd. Fikk mensen igjen da hun var ca 8 uker.

Har hatt stabil syklus, bortsett fra den forrige som var på hele 40 dager. (Vanligvis har jeg 29-31 dager).

Trodde denne 40 dagers syklusen var et unntak og ventet mensen igjen nå ca 8-9 september. Den har ikke dukket opp. Og jeg sitter her med masse graviditetssymptomer:

Morgenkvalme/og diare (Kun om morgenen), øm mage og det stikker i egglederen (har bare en), bekkenløsning, tisser hele tiden, plutselig sliten av ingen ting, humørsyk, økt matlyst (blir fort sulten igjen). Puppene er vanskelige siden jeg ammer, men har plutselig fått så mye melk til tross for at hun har begynt med fast føde. Men, utdrivingsrefleksen har blitt skikkelig treig.

Har trodd at jeg har vært på vei til å bli syk, men dette har vart en uke nå... Og jeg er ikke syk :) Tanken om graviditet streifet meg ikke før i går...

Men, vi har kun hatt sex en gang uten kondom. Det var 29/30 august. Noe jeg trodde var lenge etter eggløsning. Men om jeg har en 40 dagers syklus denne gangen også så kan vel jeg kanskje hatt eggløsning da??

Tok en billigtest i går og den var negativ (antydning til strek, emn ikke noe farget strek)

Spørsmålet er: Når kan jeg forvente å teste positivt om befruktning skjedde rundt den 30.august?

Og kan dette være tegn på noe annet skummelt? Tenker da egglederbetennelse osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teste med graviditetstest fra 14 dager etter eggløsning og utover - kan ta opp til ti dager etter det igjen før testen slår ut, men så lenge etter er mer sjeldent. Lykke til! :-)

Skrevet

jeg og mange venninner har opplved at vi trodde vi var gravide flere ganger i løpet av de første 6 mnd etter endt svangerskap.. fordi vi har fått mange av de symptomene du beskriver her..

men ingen av oss har faktisk vært d.. sånn jeg har forstått det er det vanlig at kroppen lurer oss litt d første året... da hormonene våre driver og retter på seg etter svangerskapet...

så det kan jo bare være d...?

men viss du er gravid så kan du jo teste om et par dager:)

Skrevet

Det kan du ha rett i grysom :) Husker at jeg følte meg gravid omtrent hver mnd etter jeg fikk førstemann selv om den teoretisk og teknisk sett var umulig. hehe.

Men det er den kvalmen jeg ikke skjønner helt. Kaster opp som en gal første timen etter jeg står opp om morgenen - så er jeg helt fin etter det.

Men, man skulle vel tro at en test skulle blitt positiv om man har et så tydelig symptom.

Håper egentlig at jeg ikke er gravid. Vil helst vente med det til neste år, av diverse grunner. Men, man kan ikke alltid velge sånn.

Jeg har en eggleder for lite og noen store myomer for mye så jeg må nesten ta det som det kommer :)

Skrevet

hm.. ja den oppkastingen blri jo noe annet.. hvor lenge har du gjordt d?

En venninnde kastet opp i 3 uker før hun fikk pos test...

Skrevet

jeg hadde sex 3 ganger uten beskyttelse etter jeg fikk førstemann , og jeg ble gravid... men jeg hadde drukket en good del, og legen sa det ble nok en spontanabort! (jeg visste selvsagt ikke at jeg var gravid!!!) så jeg tok en abort i og med at jenten vår bare var 3 mnd og på grunn av drikkingen... var da 5 uker på vei. man er visst veldig fruktbar etter en fødsel! vet ikke hvor lenge, men det kan jo være du er gravid i og med at du har hatt mensen? du får ta en test om en stund å se igjen ;)

Skrevet

grysom: Har vært kvalm og kastet opp i litt mer enn en uke. Med unntak av et par dager. Det er morgenen jeg kaster opp og brekker meg og så går kvalmen gradvis over. Men brekker meg når jeg pusser tennene på kvelden. Har også fått kviser og masse utflod.

Alt den siste uken. Merkelige greier.

LilleToa: Så rart han sa at du kom til å spontanabortere/eller ta abort pga drikkingen. Med førstemann var jeg redd for det samme. Pga alkohol og medisiner som var farlig for fosteret før jeg visste om graviditeten. Legen og jordmoren min beroliget meg og sa at DET skulle jeg ikke bekymre meg over.

Og ja, har jo hatt mensen 3 ganger siden fødsel for 5 mnd siden så muligheten er jo der...Men om jeg er gravid så skal jeg aldri mer stole på kroppen min med tanke på eggløsning osv. hehe:) Trodde vi var 99,9%safe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...