Gå til innhold

Hvordan går det med dere og de søte små?

Anbefalte innlegg

hvordan er dagene deres, hvor langt er babyene deres komt i utviklingen osv..! :)

Her begynner dagen stort sett i 6-7-tiden, men lillegutt er som regel bare oppe en time før han tar seg en hvil igjen, så det hender at også jeg går og legger meg :) Lengden på hvilen varierer,.. hvis han er i stuen er det bare korte små lurer resten av dagen, mens hvis vi går ned på soverommet så er lurene lengre..

Han får mat hver 3-4 time på dagtid, men er begynt å sløyfe nattmåltidet! Våkner som regel 1-2 ganger om natten, men da er det som regel bare smokk den første gangen, og så kommer han opp i senga til meg i 5 tiden hvor vi sover videre til 6-7... :) han har akkurat begynt å sove så lenge så det er deilig :)

Ellers så går dagene med til smiling og dulling.. bør begynne å bli litt mer effektiv med husarbeid og litt studering, men det er jo så koselig å bare nyte dagene med lillegutt!

Småen prater og smiler masse, snur seg fra mage til rygg (men det er bare fordi han ikke liker å ligge på magen hehe.. ikke alltid like kontrollert!) løfter hodet, men som sagt: syns ikke det er noe stas når han ligger på magen så vil helst ikke det..

ellers er vippestol en hit! da går skravla og armer og bein beveger seg! :)

Fortsetter under...

Dagene går flyr unna synes jeg.. =)

Vi begynner dagen i 9-10 tiden somoftest, det er etter en lengre periode med søvn/ikke mat (4-7 timer), et kortere måltid for så å ta en morgenlur. Det er herlig..

Resten av dagen har hun kortere søvnperioder bortsett fra etter trilletur utpå dagen, sover mye om natten mindre om dagen.. heeeelt i orden for meg!!!

Ellers kunne ingen forberedt meg på hva det vil si å bli mamma. Det er overveldende og det beste i verden samtidig som mammahjertet av og til skriker av bekymringer (av liten eller ingen reell grunn egentlig).

Dagene går med til tur, smiling og dulling som du sier.. øver meg på å være husmor samtidig som engasjert mamma. Noen dager går det veldig bra, andre dager mindre. Prioriteringene er endret, det får bare flyte llitt innimellom ;o)

Gullet øver mye på å løfte hodet, smiler, prater og utforsker stemmen mens armer går i 100, elsker å bli sunget for!! Utrolig gøy å følge..

Vippestolen er utrolig prakstisk og god for småen, men vuggen er mindre populær... ligger heller i vognbagen!

Vi nyter tiden!!!!!

jeg og gullet: Det var tidlig han snur seg da! skikklelig tøffing! Men det er jo lettere å snu seg når han er lett og fin i kroppen da!

Vi begynner dagen ca kl 7. Da er storesøster også våken og vi drar med henne i barnehagen. Etter det er det rett i sovinga - ca halvannen time etter at vi har stått opp. Han tar som regel en liten lur til på formiddagen og en litt lenger- 2-3 timer på ettermiddagen. Natt fra 19 -7 med to måltider (fast kl 2 og 5!!). Mor er strålende fornøyd!

Mat hver 2-3 time på dagen og litt oftere når kvelden nærmer seg. Pludrer og koser oss. Han prater og smiler masse og er begynt å få litt latter. Det er morsomt da! Han løfter hodet godt og trener litt på å ligge på mage og leke. Vippestolen er pop her også og der blir hendene studert!

Jeg rekker å få vasket litt klær, brettet klær, ryddet stue og kjøkken og av og til svinger jeg støvsugeren og moppen over hele etasjen. Har funnet ut at det må bare prioriteres når man har to små.

Vi er takknemlige for en fast døgnrytme som har vart fra lillebror var bare 1-2 uker gammel. Vi føler oss uthvilte og det å være tobarnsforeldre er foreløpig en lek!

høres ut som dere andre har fått litt bedre rutiner enn oss. vi er helt ferske på det her, og har hatt litt nybegynnertrøbbel. men nå føler vi at det begynner å ordne seg:)

han sover fra ca 21-07, med to til tre nattmåltider. på dagtid spiser han hver 2-3 time.

pappa står opp med han ca kl 7, og så vekker de meg kl 8 for da går pappa på jobb. og da koser vi på sofaen og leker og synger. fra 9-10 sover vi igjen. og så går vi tur ute et par-tre timer. da er han litt våken og sover litt.

på ettermiddag er det lek og vippestol og trening på matten og kanskje en tur til ut. men han er langt fra like fornøyd på ettermiddagene. han sover litt, men er urolig og har mye luft i magen:(

vippestol er også en hit her!! og å ligge naken på stellebordet! ligge på magen er kjeeeedelig, og han blir lei etter et lite minutt eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...