Gå til innhold

ikke mens men ikke gravid? Forklaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Dette er mitt første innlegg her inne :-D. Mannen min og jeg har forsøkt å bli gravid siden februar. Jeg forventet mensen innen den 5. sept, i alle fall den 6. som ville vært dag nr. 32 og mine sykluser er aldri lengre enn 31 dager, men mellom 27 og 31. Den 6. fikk jeg en bittebitteliten blødning og etter det har jeg ikke sett snurten av tante rød. Nå er det den 10 og jeg var overbevist om at jeg var gravid, men den gang ei viste testen. Er det noen erfarne eller opplyste damer her på BiM som kan forklare meg hvordan dette kan henge sammen???? Jeg begynner altså på min 37ende syklusdag om noen minutter hvis den dråpen som kom på søndag ikke er å regne som mens. Og jeg har vanligvis mens i 5 dager... Ikke er jeg stresset, ei heller har jeg trent (dåhn) slik at det skulle ikke være noen grunn for mensen å være forsinket. Opplys meg, please ;-)

inka77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik jeg forstår så er det da altså 5 dager siden du skulle hatt mensen? det er da altså IKM (ikke kommende mens, siden du prøver å bli gravid). det virker jo litt rart at det ikke har vist, men har du prøvd en digital test eller en vanlig? de digitale kan ta litt tid ettersom jeg forstår =) Prøv en vanlig billigtest eller en clear blue vanlig, da kan du se om det er en svaaaak strek!

lykke til =)

Skrevet

Hei!

Dette har skjedd meg maange ganger etter at vi startet med prøvinga.. Fikk en syklus på inntil 6uker, hadde helt vanlige sykluser på 28 dager før.. Nu har jeg ingen anelse om kattid mensen kommer.. Den kommer og går når den vil liksom.. Har mange ganger trudd at jeg er gravid, men den gang ei.. :( Men det kan jo hende at du er gravid for det :) Vi er så forskjellige.. :) Vi har prøvd i 1,5år nu.. Nu tenker jeg lite på el, mensen og de der tingan, hehe..;) Har nesten gitt opp..

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Åhh, dette lurer jeg også veldig på!

Hadde IKM forge lørdag!! Og har også en syklus som har vært ganske stabil på 31 dager.

Ons og tor denne uka hadde jeg litt lyserosa på papiret, men så har det stoppa... Masse mensmurringer

De digitale testene jeg har tatt er negative, har nå testet med mange billigtester- negativt!

Begynner å bli litt småfortvila her! Hva skjer??

Huff.

Lykke til videre :) Og håper vi tester positivt en av de neste dagene;)

Skrevet

lurer også på dette jeg, negativ digital test og mange symptomer... småbør alltid ca en uke før mens kommer, denne gangen har det ikke kommet noe.. om det er noe som får kroppen til å reagere som den er gravid uten at det skilles ut hcg....? ble veldig i tvil, hvis det skal vise seg å være baby så må en jo være forsiktig med visse ting, men når testen er negativ, så vil jeg prøve å tenke deretter..hmmm:(

skal på MR snart, men vil ikke avlyse om eg ikke må..

jaja..får vel bare gå å lure så kommer vel enten tanta eller magen engang..sukk..

Skrevet

Takk for svar alle dere! Ja, det er vel ingen fasit eller riktig forklaring... Jeg har ikke akkurat "småblødd", men det har vært bittelitt antydning til blod, altså lyserosa merker på papir / i underbuksa... Details... hm... Satser på at det IKKE er fordi jeg skal få 6-ukers sykluser i alle fall :-/ Hadde veldig uregelmessig mens før, men etter at jeg fikk den tilbake etter jenta vår ble født, så har den vært regelmessig! Og det er jeg glad for. Får ta tolmodigheten til hjelp. Testa med en clearblue først, men den var ugyldig. Deretter testa jeg med en med svensk bruksanvisning som jeg kjøpte på en bensinstasjon i "panikken" hehe... Det var den som var negativ, dog det stod at en kunne teste en uke før forventet mens... Jeg får bare smøre meg med tolmodighet og se hva som skjer. Usikker på om når jeg skal begynne med el testene nå! Lykke til til dere andre også!

Skrevet

Vel... 8 dager etter den berømte dråpen og fremdeles bare bittelitt rosaaktig innimellom. Da er vel det store spørsmålet om jeg venter på positiv graviditetstest eller positiv el test....

Skrevet

Så fikk jeg da en liten forklaring på noe jeg ikke kan forklare. Jeg har småblødd i ti dager nå og har negativ graviditetstest. Mensen er ellers kjemperegelmessig, i en syklus på mellom 25-28 dager. Jaja. TR er vel rett rundt hjørnet da. Ville jo være for mye forlangt å håpe på noe annet. Vi brukte nøyaktig 2 år på å få det til sist:-( og nå er vi bare i 3 pp

Skrevet

Hei hei. Ble veldig nysgjerrig på hvordan det gikk med dere jenter.. litt oppdateringer? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...