Dane Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 For endte gang en soppinfeksjon... blusset opp igjen 2 dager etter endt 6 dagers kur. Jeg blir gal... Flere som sliter? Det er det jeg sliter mest med nå i høygravid tida. All utfloden det kommer ut av det og itillegg har jeg klart å pådra meg fem-seks mollusker der nede... Både sopp og mollusker kan jo smitte over til den lille under fødsel, så jeg jobber så hardt med å bli kvitt denne driten. Nei, nå for tiden er underlivet en ikke-ting for meg!
nesten30 Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 få deg resept på noen tabletter..... de kan være mer effektive enn krem og vagitorier når du får det igjen og igjen. Regner med du unngår såpe og syntetisk undertøy? Du kan prøve med tranebær og appelsinjuice og sånn... det surgjør urinen og vil dermed også surgjøre miljøet i skjeden.
Vasha Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hadde en periode for mange år siden jeg var litt plaget med dette. Men har ikke hatt en eneste soppinfeksjon på i allefall 6-7 år nå. Et av mine tips er å skifte dopapir. Ikke bruk resirkulert (som forøvrig er fullt av kjemikalier). Bruk heller noen kroner ekstra på det. Og tørk alltid forfra først, for å unngå å dra med bakterier. Få også kjæresten/mannen din til å smøre seg med canasten etc. så lenge kuren varer. Gå alltid på do etter sex, og ta gjerne en dusj. Ikke bruk sterke såper i underlivet. Og dersom du har brukt samme såpe over lang tid, så prøv å bytte den ut med en annen. Kok undertøyet på 90 grader. Og bruk gjerne bomulls truser en periode. Pass på at ingenting strammer på underlivet, (undertøy og bukser. Kommer ikke på så mye mer nå. Og det er jo ikke sikkert det virker i gravid tilstand. Men disse tiltakene gjorde i allefall susen for meg en gang for lenge siden. Håper det kan hjelpe deg også.
Gjest Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Jeg har også slitt mye med det. Prøvde 1-dagerskuren til Canesten. Jeg brukte bare stikkpilla da, siden jeg var usikker på om jeg kunne bruke kremen nå når jeg er gravid. Fant ut i ettertid at jeg kunne bruke kremen også , så den kommer jeg nok til å bruke i kveld tipper jeg. Det ble heldigvis noe bedre etter den pilla, satser på at det går helt bort etter at jeg har prøvd kremen også. Jeg er heldigvis ikke så sår i underlivet nå som jeg var før..
Dane Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 Takk for alle tips. Jeppjepp - er egentlig en dreven soppinfeksjonist, så kan vel det meste. Det jeg ikke er så flink med er å ikke spise så mye sukker...(maten til soppen). Endre kosthold... Orker ikke... Jeg var karftig plaget for fem seks år siden uten at jeg var gravid og fikk kur som skulle tas oralt. (husker ikke hva den heter). Tenkte kanskje gravide ikke skal ta den kuren - for den funka ihvrtfall. Legen min sa nå at jeg bare måtte leve med soppen nå i graviditeten og kunne bare peise på med kur på kur. Så det gjør jeg nå. Dessverre tåler jeg ikke den canistenkremen noe særlig - blir bare mer sår av den. Under selve kurene går det ganske bra... Så nå er det bare å putte i seg piller frem til fødsel... ;-) Høres ut som jeg er den eneste som er skikkelig plaga...?? Hadde håpt dette var normalt jeg da, men høres jo ikke sånn ut ;-p
AussieAnette Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Det finnes en annen krem som er bedre mot sopp i underlivet. Gynekologen min sa at Canesten var mot fotsopp, og han anbefalte en annen. Var det pevaryl den het tro..
mammas skatter <3 Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 husk å holde d unna søtt....... å canesten kan du ta flere kurer på rad av. måtte 2 enkeltablettkurer me me. pluss at e smørte som en gal me kremen. å så tok e 2 kvelder på rad me lactal forebyggende. som du kan ta opptill 7 dager. gelle du sprute oppi.......du har også vivag. men de har e ikke prøvd. åsså holdte e me unna sex de dagene.
lijefrø Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Hei Du har nok fått en soppinfeksjon som har satt seg skikkelig. Jeg hadde det før jeg ble gravid. Ingenting virket. Etter canestenkur så blusset det opp med en gang. Var hos gynekolog og hun gav meg en oral pilelkur på fire uker, diflucan, et virket. Desverre kan du ikke ta det når du er gravid og ikke når du ammer heller tror jeg. Men i tillegg så anbefalte hun noe som heter skjedeskylling. Det e ren mikstur du blander med vann og bruker en sprøyte til å spykle skjeden med. Dette er laget av melksyrebakterier og virker mye bedre enn disse stikkpillene med melkesyrebakterier ofr du kommer til over alt når du spyler på den måten. Jeg bruker det forebyggende og har ikke hat sopp siden, selvom jeg spiser mye sukker hehe Denne miksturen som er flytende får du kun kjøpt på Frogner apotek i Oslo. De lager den kun på bestilling, så du må ringe et par dager i forveien og bestille. Si du skal ha en mikstur med melkesyrebakterier til skjedeskylling mot sopp. Når du bruker det så er det viktig at du blander den med vann. 5ml til 1 liter vann. Kjøp en 100 ml sprøyte (uten spiss) som du bruker til å skylle med i dusjen. ( du må sitte på gulvet). Håper det hjelper for deg. Lykke til
sjøsamen Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 ja jeg og sliter noe helt forjæ.... med sopp... føler at jeg er rene kantarellfabrikken for tiden, vært sånn gjennom hele svangerskapet. Noen dager bra mens andre dager rabler det nesten for meg. Jeg har fått beskjed fra Riksen om at dette ikke er farlig for barnet om jeg skal ha det under fødsel. Men at det kan bli mer ubehagelig under en fødsel fordi slimhinnene er veldig mye mer skjøre pga soppen... Bruker kun canesten og og yoghurt naturell...
lillejenta2 Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 Jeg har samme problem! Har slitt med soppinfeksjon av og på siden juni! nå er det tre uker til termin og jeg er redd for at dette skal gjøre fødselen enda verre siden det sies at soppen gjør huden der nede mindre elastisk.. mannen blir jo også smittet, så her smøres det på alle bauger og kanter, men jeg synes Canestenen svir sånn! må gå nok en gang på apoteket og få meg en vagitoriepakke, men det er så mye søl med de pillene når de kommer ut igjen.. Legen foreslo å smøre med sinksalve, men da ble jeg bare verre. Det verste er vel å hele tiden huske på å vaske undertøy på kokvask. Ganske lei!! Alle gode råd tas imot med takk!
sjøsamen Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 sinksalve tørker jo ut slimhinner... Men seriøst, prøv med yoghurt naturell og smør deg inn nedentil... litt guffent, men det hjelper faktisk og lindrer endel. bland evt inn litt olje for å øke elastisiteten.....
Dane Skrevet 11. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2009 Det er ikke farlig for barnet å føde med sopp. Men de kan få trøske i munnen av det som igjen smitter over til puppene dine ved amming. Så er man igang da med brystinfekjson og blablabla... Den miksturen som ble nevnt her var jo fristende da... Men bor jo ikke Oslo da. Så det var jo synd... :-/ Yoghurt naturell har jeg hørt om. Det skal jeg jaggu meg faktisk prøve... Ja, det høres ut som det kan lindre litt de nettene man holder på å gå på veggen pga kløe... Som om jeg ikke har problemer med å sove fra før... ;-) Lykke til, jenter!
kul mage Skrevet 11. september 2009 #13 Skrevet 11. september 2009 Jeg har vært en trofast bruker av Vivag melkesyrekapsler i flere år. Stikk inn en før du legger deg og evt på morgenen i noen dager. For meg er det som regel nok å ta dem noen kvelder på rad for å holde soppen på avstand. Blir mindre søl med disse kapslene enn de flytende gelegreiene. Fås kjøpt på de fleste apotek. Kan også anbefale Vivags underlivsvask dersom man ikke synes det holder å bare vaske seg med vann.
okt-pie:) Skrevet 11. september 2009 #14 Skrevet 11. september 2009 Jeg har og slitt med soppinfeksjoner i dette svangerskapet. Prøvde først canesten, det hjalp en liten stund. For en uke siden fikk jeg det tilbake, masse kløe, veldig irritabelt. Fikk anbefalt daktacort 15g krem som skal smøres utvendig. Den hjalp samme dag. Den plagsomme kløen var borte med det samme. Smører et tynt lag morgen og kveld, skal gjøre det i ca. 2 uker tror jeg. Denne er reseptfri på apoteket. Anbefales.
b77h Skrevet 11. september 2009 #15 Skrevet 11. september 2009 Jeg har også slitt m sopp tidligere, men heldigvis ikke i svangerskapet! Bank i bordet... Mine råd: - kutt ut sukker og gjærprodukter så mye som mulig (det er dette soppen lever av). - hvitløk, kanel + andre matvarer som gir et basisk miljø i kroppen er anti-sopp-mat. (eks godt m havregrøt m MASSE kanel, mye ekte smeltet smør, men 0 sukker) - hvis du må bruke truseinnlegg så kjøp naturlige på helsekost som er uten alle kjemikalier (som det ble nevnt også kan være i dopapir). - Jeg har brukt noe som heter olivenekstrakt - naturlig og soppdrepende. Tar en liten slurk før måltid. Har tatt en gang til dagen forebyggende i svangerskapet. Har kjøpt den hos soneterapaut (den de hadde på helsekosten var ikke god + m alkohol). Lykke til!
Småtorsk Skrevet 11. september 2009 #16 Skrevet 11. september 2009 Jeg er fullstendig på sopptur, jeg! Har slitt med det hele svangerskapet, og lenger. Faktisk var det slik jeg fant ut at jeg var gravid: Skulle begynne på sånn oral pillekur mot en veldig sta infeksjon, og tok en test for å sjekke at jeg ikke var preggers ettersom pillekuren kan skade fosteret. Og jaggu var det blå streker alle vegne, og ingen kur på meg. Holder på å bli sprø, blir jo aldri kvitt skiten. Og disse 6dagerskurene er dyre, og jeg føler meg ikke akkurat mer sexy... Pokkers sopp!
b77h Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 Legg om kostholdet nå, og sats heller på en av de heavy kurene etter graviditet/amming. Som du selv sier så virker jo ikke kurene når du må ta de på ny og på ny... det har ingen hensikt! Har du masse sopp så sitter den ikke bare i underlivet, men gjerne i fordøyelsessystemet og andre steder. Det viktigste du kan gjøre er å kutte vekk på det soppen liker; sukker og gjær. Du kan ellers finne lister på nettet om tips på matvarer som kan spises, og de som bør unngås (eks er det sukker i vanlig kyllingpålegg...). Spis ren mat, laget fra bunnen, og unngå rester som står for lenge. Også lurt å ta probiotika (melkesyrebakterier) som du kjøper på helsekost. Også en flytende (norskprodusert) som heter Biosa er VELDIG bra. Disse "snille" bakteriene er med på å bekjempe de dårlige. Eks er at etter en antibiotika-kur så får man lett sopp-oppblomstring. Det er fordi antibotikaen dreper både de gode og dårlige bakteriene i systemet ditt - og da får soppen ingen konkurenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå