Gå til innhold

vinterdress til januar babyer, hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk vinterbarn sist også. Det vi brukte mest var ullklær - både under og over. Hadde også en myk og litt tykk vinterdress som jeg brukte innimellom. Men denne var ikke i vind/vanntett stoff. Brukte aldri den jeg hadde da jeg synes det ble så stort og ubehagelig for min datter...

Så det jeg kan anbefale er deilig hjemmelaget ulltøy, eller fine myke merinoulldresser som kan kjøpes på nett.

(Jeg kjøpte flere fargerike fine ullklær fra krokofanten.no samt Nøstebarn).

Og selvsagt en deilig voksipose eller annet varmt og godt som knøttet kan ligge i ute...

Lykke til!

Jeg satser også på ullklær med ulldress over. Tror ikke det blir noe vits i å kjøpe en vanlig dress, da gullet blir alt for liten til å være noe særlig ute uansett. Vet vi arver en hvit ulldress fra Nøstebarn i str 56, også skal jeg kjøpe en annen i str 62, så da har vi iallefall noen måneder.

Har to novemberbarn fra før, og får nå ett januarbarn. Har aldri brukt vinterdress jeg heller. Kun fleece eller ulldress til å ha utenpå de vanlige klærne når de ligger i posen i vogna. Hadde de aldri oppe i lengre tid lilkevel. Arvet faktisk en vinterdress til nummer en, men brukte den aldri. I bilstol brukte jeg bare ett teppe over ullklærne/fleecedressen.

Har ei født i slutten av November, og første vinteren hadde jeg en tykk Reima-dress(kjøpte når påska kom, så det var en som var på halv pris fra vinteren) som jeg brukte på hennne når det nærma seg vår og hun var stor nok til å bæres litt rundt ute, være i bæresele/sjal o.l, men den ble ikke mye brukt, så anser ikke at vinterdress er noe must. Litt ulltøy er greit, men de ligger jo ganske polstra nedi vogna i poser o.l, så du trenger i grunnen ikke så mye tykke klær. Hadde et par tykke ulldresser, men de ble aldri brukt...

Jeg har bestilt en ullfleece-dress til lillegutt. Denne bestilte jeg på www.englebarn.no. Gleder meg til den komme i posten:)

Som andre også har sagt, er det ikke godt å kle små babyer i vinterdresser. De er ikke ute i snøen uansett. De er pakket godt ned i tepper og poser når man er ute i vogna.

Annonse

jeg har tenkt en strikkedress i bukse og jakke, ikke veldig tykt. Tenker det er mest behagelig for både stor og liten. På de kaldeste dagene skal vi ikke ut mye, i vogna blir det dyne eller voksi/dunpose og i bilen går det eventuelt an å legge et teppe over. Bestemor har ei venninne som gjerne vil strikke til veslegutten, det var bare å si hva vi ønsker oss, så da...

Blir fort varmt i vogna selv om det er kaldt i lufta, og erfaring forteller meg at jeg kommer like gjerne til å pakke inn for mye heller enn for lite uansett. :o)

Vi hadde ikke dette til førstemann (som også er januarbarn). Ullundertøy + ulltøy (bukse og jakke) fra nøstebarn samt en fod lue og votter var alt v brukte i vognposen. Hadde lammeskinn og en Odenvälder dunpose. Var aldri kald. I bilstolen hadde v i bare et pledd over, blir jo fort varmt i bilen og da er det ikke godt med mye klær. Senere fikk vi en dress i ulldlece fra nøstebarn, denne ble flittig brukt og var god i bilen og utover våren når vi var ute med bæresele. Denne gangen har jeg kjøpt en pose fra troll (hjertebarn) i ullflece til kjøring ol. Hva du trenger kommer litt ann på hva du vil bruke den til. I en vogn er det nok med noen gode strikkede ullplagg når de ligger i posen sin, de skal jo ikke være ute når det er så veldig kalt uansett. Til bruk i bilstolen vil jeg anbefale en relativt tynn dress i ullflece. En tykk vinterdress tror jeg ikke du kommer til å ha særlig bruk for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...