Gjest Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg husker det var en tråd her om det for en stund siden..Men borte er den! Det var visst en skikkelig salve som ble anbefalt som blir solgt på apotek.Den var visst veldig god som rumpesalve,og så kunne man bruke den på såre brystvorter + at den var bra på vanlig eksem også! Noen som vet hvilken jeg mener??? Er det andre salver som dere også kan anbefale??
md71#mamma# Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Aselli sårsalve. Den er helt fantastisk!!!
Gjest Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 md71: var det det den heter den salven jeg spurte om? Eller var det en annen salve dette kansje?
md71#mamma# Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Har ikke lest tråden du refererer til. Anbelfaler ut fra egen fornøydhet ;-)
Fullrulle86 Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 A-creme du mener kanskje? Jeg har ikke prøvd den selv men har hørt myyye snakk om den
Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Purelan anbefales på såre brystvorter og blir varmt anbefalt på alt av sår hud til barn i alle aldre av apotekene. Kan brukes både på såre rumper, såre neser ved forkjølelse, bleieutslett, etc...
AussieAnette Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Er det noen av dere som vet om sinksalve og barrierekrem blandet passer til babyrumper? (vet den blandingen er hyppig brukt i eldreomsorgen).
gutteklubben grei Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Inotyol.... Den er suveren å bruke når stumpen først har blitt sår :-)
BarnNr.4 :) Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Er ikke noe som er bedre enn zinksalve blandet med Barrieresalve
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 Jeg er rimelig sikker på at det var Inotyol som varnt ble anbefalt i tråden du sikter til. Ingen over ingenved siden av!
AussieAnette Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Da blir det sinksalve og barrieresalve på lille William.
Vasha Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Tror det er PureLan 100 du sikter til Tanita. Den har det vært mye omtale her tidligere og den kan brukes til det utroligste. Til såre brystvorter, til vanlige sår, eksem osv. Jeg har til og med brukt den til "innebygd betendelse" i fingen, og betendelsen forsvant innen noen timer. Så den er kjempe god. Vet det er mange som har brukt den til såre rumper også med bra resultat. Jeg har ikke brukt den som rumpesalve selv, der var jeg veldig fornøyd med å bruke vanlig vaselin. Det var veldig effektivt syns jeg. I allefall mye bedre enn de fleste sinksalvene de har rundt forbi. Denne gangen kommer jeg nok til å variere litt mellom Purelan og vaselin, alt etter hvor ille det er. Purelan er litt tykkere og litt mer klissete og klistrete, så den kommer nok kun til å bli brukt som rumpesalve når det helt nødvendig. Men har allerede handlet inn en stor tube av den til puppesalve. hehe
nesten30 Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Tror du mener Uguentum jeg. Det er en universalsalve som ikke alltid står fremme i apotekhyllene. Det er apotekets egen salve som brukes som brystsalve, rumpesalve etc. Universalmiddel som har vært på markedet i 20-30 år:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 Innom og holder meg oppdatert;) Inytiol er fantastisk:) Men bruk bare salve dersom det allerede er rødt/sårt.. Om ikke så holder det lenge med vann og tørke godt:)
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 10. september 2009 #16 Skrevet 10. september 2009 Weleda sinksalve er super på sår sump i hvertfall! Den selges på endel apotek, og helsekoster, orange tube. Lukter så godt også, og helt naturlig.
:)novemberbarn:) Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 Jeg har kjøpt Dr. Greves babyolje og skal kjøpe Zinksalven også. Tenkte kanskje å kjøpe våtserviettene fra Dr. Greve også. Vet at Krystallfiolett er bra på veldig såre rumper, fordi den skal tørke inn når det blir utslett der. Må være forsiktig med den. Kommer den f.eks på klær eller håndkler, blir det flekker.
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 10. september 2009 #18 Skrevet 10. september 2009 Aselli er min favoritt. Den inneholder sink og i tillegg tran som øker sårtilhelingen. Skikkelig røde og såre stumper kan ofte være nesten bra dagen etter med Aselli. Inotyol er en grei salve som er så "treg"og fet at den sitter godt på. Dermed lager den en god beskyttelse. Barrieresalve er bare en fellesbetegnelse på alle salver som lager en slik barriere mellom hud og urin/avføring, men brukes mest om salver beregnet til voksne med inkontinens/stomiproblemer (ikke farlige for barn, altså). Purelan/Lana osv er brystvortesalver som inneholder renset ullfett (lanolin). De kan brukes overalt, super også på leppene. Ullfett binder vann slik at det gir fuktighet til huden i motsetning til vaselin som bare er fett.
lykkeligmamman Skrevet 11. september 2009 #19 Skrevet 11. september 2009 Har snart fem barn, og har bare brukt Purelan her siden andre jenta kom i 02. Har brukt den til ALT! Inkl beh av sopp hos meg sjøl! Bruker aldri andre salver til noenting. Kjemiske stoffer er UNØDVENDIGE! :-)
krabbelure Skrevet 11. september 2009 #20 Skrevet 11. september 2009 Kan anbefale barnesalve NAF. Har brukt denne på de to eldste og klarer meg ikke uten på tredjemann helle. I tillegg vil jeg anbefale Inotyol på sår stump.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #21 Skrevet 12. september 2009 Det kan godt hende det var Purelan jeg mente,husker ikke,men husker jo navnet:). Vis man skal bruke Purelan som krem på såre brystvorter,må man da vaske bort salven før barnet kan suge da??
lillegull2imagen Skrevet 13. september 2009 #22 Skrevet 13. september 2009 Purelan er ren lanolin, dvs ullfett og trenger ikke å vaskes vekk før barnet skal ha pupp et helt naturlig produkt
gutt06&09 Skrevet 13. september 2009 #23 Skrevet 13. september 2009 Du tenker nok på Inotyl! Funker fabelaktig i akutte tilfeller. Til "vanlig" vil jeg anbefale Weledas sink/stellekrem:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå