Gå til innhold

El testing etter SA/MA

Bella*

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det er noen vits å beg å teste for el når g testene fortsatt er positive etter SA/MA?

Jeg var ca 9 uker på vei da jeg beg å blø for 10 dager siden. UL viste at embryoet hadde sluttet å utvikle seg på et tidlig stadie. Tror alt er kommet ut, har litt småblødninger enda.

Har tenkt å prøve å bli gravid på første el, men vet altså ikke om det er noen vits å teste for el siden g tester fortsatt er positive. Vil de slå ut positivt når jeg fortsatt har hcg i kroppen?

Vet at mange anbefaler å vente til etter første mens, men ikke noe forskning som støtter dette sa gyn.

Lurer på en ting til: har jeg hatt en MA eller en SA? Embryoet hadde jo vært dødt en stund før jeg beg å blø...

Glad for svar :)

Fortsetter under...

Hei, når fosteret kommer ut av seg selv har du hatt en SA. En MA er en missed abortion som må følges opp av en utskraping..

Det er ingen vits å teste EL når du fortsatt har forhøyede hcg nivåer. EL vil ikke komme før hcg er tilbake på et normalt nivå. Og du trenger ikke vente til etter første mens, det går fint med en gang også desom du føler du er klar for det.

Lykke til!!!

Hei, når fosteret kommer ut av seg selv har du hatt en SA. En MA er en missed abortion som må følges opp av en utskraping..

Det er ingen vits å teste EL når du fortsatt har forhøyede hcg nivåer. EL vil ikke komme før hcg er tilbake på et normalt nivå. Og du trenger ikke vente til etter første mens, det går fint med en gang også desom du føler du er klar for det.

Lykke til!!!

Begynte å teste etter el på dag 11 etter SA. Fikk positiv test på 19. dagen. Nå på dag 22 har jeg skikkelig mensensmerter.. hvaforno?!

Aner ikke om hcg var ute av kroppen, men regner med det. Målte hcg til 11 3. dagen etter SA.

Lykke til med testing og prøving :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...