Gå til innhold

Visst man mister, enten via MA/SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man ikke da merke det enten via vondter, eller blødninger da? Vil man ikke måtte bli sjekket opp med UL for å se at alt har gått riktig for seg med tanke på den eventuelle aborten??

Jeg er så sur og grinte, ennå for den teite UL jeg fikk i går. Får til beskjed at kan ta blodprøve, å vil da få svar på om jeg virkelig er gravid(dama klarte visst ikke å se noe på UL)å tar da blodprøve å ringe 5 min før 3 for å få høre beskjeden. Dama hører nesten videre sjokkert ut over at joa, den andre prøven(ikke hcg)var visst på et så høyt nivå at jeg joda jeg var gravid(var jo en grunn til at jeg kom på tidlig UL da) men da måtte jeg plutselig komme å ta blodprøve igjen på fredag også for å sjekke hcgstigningen, men hun mente at HCGen min muligens var litt for lav til å være i uke 7(noe vi allered har funnet ut at jeg ikke er, jeg er 5+6 i dag etter siste dag i mens med syklus på 30 dager, å det vil si jeg var 5+5 i går)men jeg skal få svar på fredag da, ringe klokka halv 1 så skulle jeg få vite om jeg var gravid eller ikke.

Fikk beskjed om at jeg trengte ikke å komme tilbake om jeg blodrøven ikke viste at ejg var gravid, men lurer på hva de mener nå når blodprøven faktisk viste at jeg var gravid. Men uansett, jeg kan jo bare løpe innom å spørre i morra når jeg er der da(måtte bare lette litt på tanker, sambo skjønner liksom ikke så mye mer enn hva jeg gjør)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du egentlig spør om?

Beklager, men jeg har store problemer med å forstå hva du prøver å si. Kan du prøve å formulere deg litt annerledes, kanskje - slik at det går an å forstå hva det er du egentlig lurer på?

Skrevet

ja, jeg vet vel egentlig ikek hva jeg spøreom selv en gang.

Men den beskjeden jeg fikk når jeg var på tidlig UL i går var at når jeg tok en blodprøve, så ville jeg få vite om jeg var gravid eller ikke. Å viste den at jeg ikke var gravid så trengte jeg ikke å komme tilbake til ny UL i neste uke. Men spørsmålet mitt var egentlig, hva om den blodprøva hadde vist at jeg ikke var gravid da, hun så jo tydelig at livmor var forstørret, samt at det var noe der inne. Å når man har hatt en SA/MA, må man ikke inn for enn sjekk at alt skal ha gått riktig for seg?

Nå ble jo ikke dette tilfellet for meg da, men jeg ble liksom litt sjokkert over hvor dårlig info jeg fikk, å hvor lite forstått jeg hadde gjort meg når jeg gikk derfra å så måtte jeg bare ha en plass å øse ut mine tanker på.....

Skrevet

Ønsker deg lykke til med graviditeteten og håper du finner en lege du er mer forøyd med resten av veien.

Om det hadde vært en SA hadde du jo allerede blødd som en kraftig mens, og dersom det hadde vært en MA, så er det likevel vanlig å vente en stund for å se om kroppen støter ut fosteret selv etter en stund eller om en trenger hjelp i form av utskrapning eller stikkpiller for å få ut restene. Men jeg regner med at du slipper å forholde deg til disse opplysningene og at du får et flott svangerskap fremover. Lykke til!

Skrevet

Man trenger ikke blø kraftig ved en sa...og ihvertfall ikke så tidlig.

Dersom neste blodprøve viser synking så har du mistet. Dersom du blør masse er nok ting på vei ut. Det er likevel vanlig å gi piller for å få livmora til å trekke seg sammen og utstøte siste rest av blodklumper eller annet.

Man pleier ikke inn på ny ul for sjekk (eller gu) med mindre man har plager. Som regel går det greit av seg selv. Dersom du skulle få magesmerter og feber ta kontakt med lege/sykehus.

Lykke til og håper det ordner seg.

Skrevet

ja jeg blør ikke, å har ikke vondt. Fikk på en måte litt mer oppklaring når jeg spurte i dag, å det var at hun hadde sett en hule i livmora,men ikke sett noenting der inne. Merkelig greier.

Skrevet

Med ma så behøver man ikke merke noen ting i allefall...

Og en hcg-måling er jo bare et bilde av hvordan nivået er der og da, og en må se hvordan nivået endrer seg over noen dager for å se hvordan graviditeten går.

Det høres ut som om du har fått alt for lite konkret informasjon om hva du skal gjøre framover, så jeg ville ha spurt og spurt til du forstår alt når du er innom der neste gang!

Skrevet

Jeg hadde en ma for noen år tilbake.

Jeg merket jeg var gravid, plutselig var alle symptomer over. Jeg hadde nok gått i den tro at jeg bare var heldig, hadde det ikke vært for at jeg ble sent på tidlig ul pga ikke sikker termin. Da jeg kom til ul i uke 8, totalt uvitende om at noe var galt, fant ikke legen noe liv. Han så et foster som nok var 6 uker, men ikke noe hjerte som slo.

Jeg fikk beskjed om at han har opplevd før at han ikke fant noe på første ul, men da de kom på ul par uker senere var det fult av liv.

Jeg kom så tilbake 2 uker etterpå, men fortsatt ikke liv. Så jeg hadde da en MA og måtte ta utskrapning under narkose. Jeg merket ingenting, ikke vondt og ikke blødninger. Eneste jeg merket var ingen symptomer på graviditet.

Så om du nå selv har funnet ut at du var ca 5-6 uker da du var på ul er det nok ikke rart at de ikke har funnet noe uten forstørret livmor og noe inni... Hjerte har ikke begynt å slå så tidlig...

Finn deg en annen ultralyd taker og få det sjekket på nytt. De blodprøve greiene tør ikke jeg å stole på...

Lykke til!!

Skrevet

Ikke la noen ta utskrapning på deg før de har sjekket flere ganger med ultralyd da.

Han spesialisten jeg gikk hos tok å trippelsjekket, pga det at han opplevde at det ikke var noe i livmora, men til gjengjeld var det noe som tittet frem par uker senere! Han torte ikke la med få ta utskrapning før han var heeelt sikker!

Skrevet

Jeg har liksom ikke hatt noen tegn som har blitt borte(kanskje bare litt mindre tilstedværende med puppespreng bare, jeg har vært litt tett i nesen så lukter har vært litt borte også)

Men i dag kom alle fæle lukter tilbake for fullt når vi var å handla i sted, tissetrengt ble jeg også, røyter som en gal igjen og magen er fortsatt rund og litt småhard.

Skjønner ingenting, men har bestemt meg for å leve som en gravid til det motsatte er bevisst. Det går som det går :)

Takk for svar alle sammen, dere er gode å ha!!!!!!!!!!!

Skrevet

Du har vel kanskje ikke rukket å få så mange symptomer ennå, så lev i gravidverden du! Hadde jeg gjort! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...