Gå til innhold

Gravid og dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som vet noe om gravide og kontakt med dyr?

Selv driver jeg med hunde utstilling som består av rumpe vasking og forhudsrensing på hunden før utstilling. Også elsker jeg å sovne av lyden av kattene min som ligger å meler i sengen om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt noe om gravide og hunder, men katter skal man være litt forsiktig med. Spesielt kattebæsj, om man har kasse inne, og være litt mer varsom med å la katten sleike i ansiktet ol. pga. bakterier som katter drar med seg.

Hilsen Vinterflickan - med både hund & katt

Skrevet

la noen andre rense kattekasen :)

men bortsett fra det kan du kose deg som du vil skal jeg mene :)

har selv gått gravid med hund, katt, hest, undulat, høns, marsvin, kaniner, duer, parakitter, chinchilla og akvariefisk i huset/uthuset.

ingen problemer what so ever, bortsett fra at måking og bekkenløsning er en dårlig kombinasjon ;)

Skrevet

Ja:) Det er helt normalt at hannhunder får forhudsbetenels ved jevne mellomrom. Og da må du sette en spørøyte med 10ml veske inn i forhudsåpningen på hunden og sprøyte det inn og klip igjen, før du masserer vesken ned imot penis slik at det blir skylt godt. Så skal du åpne for så å presse vesken ut igjen.

Skrevet

La samboer ta seg av kattedoen/evt bruk hansker og vask deg godt etterpå.

Man trenger ikke å bli slikket i ansiktet.

Mange fraråder at man ligger i samme seng som kattene.

Jeg har kun brydd meg om en ting: Ikke ta kattedoen. Ellers koser jeg med dyra mine, og steller de godt.

Med forhudsrensking/rumpevasking vil jeg også tro at du bruker hansker, så vil ikke tro det er farlig i det hele tatt.

Det du kan bli smittet av, fra katter er toxoplasmose.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...