Gå til innhold

....flere som er fødeklar selv om vi ikke har oktober enda??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slimproppen vet jeg ingenting om enda...men hodet er festet, bekkenet har løsnet på høyre side, babyen ligger langt ned....jordmor lurte på om jeg ikke kjente antydning til at hun ville snike seg ut :D Og magen har hatt kynnere i mange, mange uker allerede. Termin 20.okt.....men, går neppe så lenge. Storesøster som kom i aug. i fjor, kom 14 dager før tiden.....tror det samme gjentar seg nå. Ul på torsdag for å sjekke at jeg ikke går med stor åpning, det gjorde jeg nemlig i god tid i forveien sist..... Jaja, alt er klart for nok en baby her :D

da er du tidlig ute, ikke sant :D?

er det ikke etter uke 34 at de sier det er OK om babyen kommer og at de ikke vil stoppe det?

at du gikk med relativt stor åpning en god tid i forkant får meg til å tenke at det jo er mulig jeg har det....? Hm, må kanskje spørre om det neste uke, hadde nemmlig følelsen av å være "veldig åpen" der nede....

Hei igjen.

Jo...jeg er tidlig ute. Jordmor har telt på knappene og bedt meg knipe igjen til i dag, den 12. sept. (Kommet inn i uke 35 nå....) Bor et stykke unna sykehuset, så for meg var d d-dag i dag, i forhold til hvilket sykehus jeg evt.ville bli fraktet til først. Nå vet jeg at jeg kommer til Namsos først, med mulig overflytting til Levanger....alt ettersom babyen er frisk og rask eller ikke.

For å være helt trygg bør man gå til uke 37, da regnes det ikke som prematurfødsel lenger. Så.....jeg får knipe igjen i et par uker til for å være på den sikre siden ;) Er veldig spent på om det blir septemberbarn eller oktoberbarn det her :)

Spennende å høre hvordan det går med deg fremover nå.

Lykke til!

Ps. Det kan være lurt å sjekke åpning (Hvis man er i tvil og gyn./jordmor går med på det) i forhold til hvor kort eller lang tid man evt. har før fødselen er skikkelig i gang. For meg med lang reiseveg, bør jeg si i fra ganske raskt når jeg kjenner at fødselen kanskje nærmer seg. Kjedelig å måtte føde på stuegulvet eller i ambulansen :/

Men, jordmor har nå informert meg om rutiner ved hjemmefødsel hun da....bare sånn i tilfelle ;) Det gjorde meg myyyyyyye roligere vil jeg si....(Den siste setningen ligger det et tonn med ironi bak!)

Her har slimproppen gått i kveld :)

Har steinhard mage og sviing og regelmessige knip i underlivet... Litt verk i ryggen, men ingenting regelmessig. Har termin 3.okt så 3 uker igjen i dag... Men hos jordmor forrige onsdag (forrige uke, ikke denne) så sa hun bestemt at jeg var i uke 36+0. Dvs altså 37+3 i dag... Men det kan jo ikke stemme???

Ikke vet jeg, tulla kommer vel når hun og jeg er klare :) Men jo før jo bedre!

Alt er klart, så hun kan egentlig bare komme :)

Annonse

hei:D jeg er førstegabgs fødene og lurer på en ting el to:D ser slimproppen hos noen av dere har gådd så det jeg lurer på er om man kjenner at den går el ser??? og hvis man ser det ossen ser det ut???

hei Linsey!

Jeg har også termin 3.okt :-) ifølge kalenderen har vi 20 dager igjen idag! I følge bim ligger jeg alltid 1 uke før kalenderen til jordmor jeg går hos. Skjønner ikke helt hvordan dem regner ut.... men nå teller jeg dagene selv :-))

...og la dem gå foooort!!!

Hei dere fødeklare " medsøstre" :-)

Jeg har termin 10 okt, og håper virkelig at jeg heller føder i september. Dette er min andre. Med føste hadde jeg så og si ikke kynnere. Nå er det helt villt med nedpress og kynnere dagen lang. Det er klart det er slitsomt, så jeg håper på fødsel innen 2 uker. Går til modningsakupunktur, hun mener å ha trua på at jeg kan føde før tiden. Men, desverre er det jo ingen som kan vite helt sikkert. det hadde vært så utrolig deilig å ha en dato man kunne forholdt seg til. Heldigvis sover jeg bra, takket være akupunkturen!! Men, det vil ikke si at jeg ikke er sliten fordi. Det er rar følelse, men jeg er fullstendig gått inn i hormon tåken, er helt vanvittig navlebeskuende, og trøtt og sliten av å ikke gjøre stort.

Jeg vet at jeg burde bare nyte tiden istedet for å være utolmodig, lett å gi rådet til andre, men når man selv er i situasjonen er det ikke så lett.

Noen av dere som skal føde på Riksen?

Hei mammababy09.

Sist gikk slimproppen veldig tidlig hos meg....du kjenner det ikke så godt, men merker det likevel greit når du er på toalettet. Slimproppen hos meg gikk da jeg tisset og jeg la godt merke til det da jeg skulle tørke meg. Det var som en massiv utflodsbølge....grågrønngul masse/væske. Slett ikke skummelt eller farlig eller vondt eller noe sånt, men litt "vemmelig" rett og slett synes jeg :)

Det er vel fordi vi her i Norge regner lengden på et svangerskap til å vare 40 uker + 2 dager. Ergo burde du vært 37+2 den 12.09 da, for at det skulle være eksakt 3 uker igjen.. Men herregud, hvem teller vel på dagene... (JEG!!)

Gjest Nordavind fra sør

Heisann.Jeg har ul termin 12 oktober, som jeg vet er minst en uke feil. Hvis den er riktig var jeg 2-3 dager på vei den dagen jeg tok graviditetstest. Menstermin er 5 oktober, slik at jeg er minst 37+4 og fødeklar. Det dumme er jo at legene følger slavisk ultrelydterminen. Slik at hvis jeg føder nå, blir babyen regnet som prematur...Syntes prinsippielt at det er litt irriterende jeg da, siden jeg VET anderledes. Anyway...I dag våknet jeg av reglemessige kynnere. Dette har jeg ikke opplevd før og lurer på om det faktisk er noe på gang nå. Babyen er unormalt aktiv og jeg bare venter på at han sparker slik at vannet går snart. Når jeg reiser meg opp å går har jeg et veldig nedpress og da blir magen konstant stein hard. Skal til jordmor snart og lurer på om hun kan sjekke meg i dag....spennende og litt skummelt:)

Annonse

så spennende da Nordavind fra sør! Lykke til!!

jeg har 37 fullgåtte uker i morgen, så da kan han gjerne komme ut for min del : ) Har ikke hatt noe særlig kynnere siden slimproppen gikk for en uke siden. Snakket med JM om det med åpning i dag, hun sier det er jo bare greit å vite at det er mulig det går raskt når det først starter, og at fødselen jo ikke starter uten rier uansett. -Det synes jeg er helt ok å forholde seg til, synes også det er fint å unngå innvendig undersøkelser før fødselen begynner.

Tolil: håper du kommer deg til sykehus om du ikke vil ha hjemmefødsel da:)

Jeg for min del har helt andre forhold rundt meg, bor nært KK og ønsker meg faktisk hjemmefødsel.. Har en helt fantastisk JM som har hjemmefødsler her i Bergen.

Gjest Nordavind fra sør

hmmm...kynnerene har gitt seg, men har fremdeles mye nedpress og sterke bevegelser fra babyen. Jordmor fant like så godt ut at babyen min ligger i seteleie da. Slik at jeg fikk ultralydtime på sykehuset i morgen meg oppfølging der...jada....:) Så nå kan han vente litt syntes jeg...hehehe

hei! jeg er klar for fødsel, men det er fortsatt 4 uker igjen til termin...trodde kanskje det var slimproppen som gikk på lørdag, og hadde veldig kraftige kynnere samme dag, men ingenting skjedde..og det er jo like greit. han trengs å modnes litt til ;) dessuten tenkte eg; hvis jeg spør meg selv om "kan det være?" så er det ikke det. for alle sier jo at når fødselen først setter igang eller om slimproppen går, så VET du det... så jeg lener meg godt tilbake i sofaen og venter ....og venter...

Termin 5 oktober, tredjemann, drittlei, klar som ett egg og lite innstilt på å gå opp mot 4 uker til.. rett og slett.

Gått over 10 og 12 dager de to andre dagene, så oddsen taler IMOT at jeg føder snart.. men jeg håper i det lengste da.

Hei igjen.

Jordmor lokalt har ikke sjekket åpning denne gangen....hun er redd d skal sette noe i gang. Det var sykehuset og jordmor der som selv ville følge opp denne gangen. Derfor ul i uke 35 og en sjekk....da er ikke faren så stor hvis fødselen evt. skulle starte. Trygt at de skal gjøre det på sykehuset da :D

Selv er jeg glad de gjør d.....tryggere å dra på sykehuset med 5-6cm åpning enn med 8cm......dvs. da drar vi ikke.....men, føder hjemme først :D

Lykke til videre nå!

'

Slimproppen min merket jeg ikke som noe annet enn at det var litt mer nedpress og at det kom litt svie takvis i underlivet.. Og når jeg reiste meg merket jeg det var noe fuktig som kom. Men det var liksom ikke noe propp, bare blankt slim med litt hvitt kornete med litt rosa i..

emilpågang; Vi ses kanskje på Riksen vi, da :) Jeg har også plass der, og skjer det ikke noe før så skulle jordmor henvise meg til igangsetting senest 8.okt...

Jeg teller også dager nå, men har gitt opp ukene.. Her på BIM har jeg skiftet uke hver torsdag, termin er på en lørdag, men om ett svangerskap skal vare 40 uker og 2 dager så skulle vel termin vært på mandag?

Vel, drit og dra... NÅ NÆRMER DET SEG :)

Håper alle i Oslo kommer onsdag 23.sept! (Om jeg hadde fått med meg riktig dato, da ;) )

Linsy: Jeg har heller ikke merket noen slimpropp. Men har sterke kynnere\ nedpress. Og et par ganger har kynnerne gått over i rier, men gitt seg igjen. Idag skal jeg ut og gå, og til 4 runde med modningsakupuntur kl 12:00. Har ikke en syk følelse av at det vil skje idag eller helgen, men det er jo lov å håpe. HVilken dato syntes du føles riktig ut? Noen sterke følelser for dato??

Når naboen min fødte så hadde jeg er syk følelse av at hun skulle føde 7 mai, og det gjorde hun, og på det klokkeslettet jeg forutså også, skummelt!!! Men, jeg klarer ikke helt å forutse noen dato på meg selv:-(

Jeg skal også til 4.runde med modning i dag :) Kl.13 faktisk.. Hvor går du? Jeg går hos Mille på Familieklinikken på Majorstuen.

Og etterpå har jeg planer om tur i skogen på Bygdøy med hunden, evnt også mannen om jeg får ham med :)

Jeg har ikke noe følelse på dato, men hadde en drøm veldig tidlig i svangerskapet om at Snåsamannen sa vi fikk ei jente og at det var ett eller annet med 0909... Jeg er ikke veldig overtroisk eller noe, men vi skal ha jente og alle rundt oss tror hun kommer tidligere enn termin..

Men om ikke hun har kommet da, så blir jeg satt igang 8. eller 9.okt.. Så om det ene 09 betyr sept eller 9.okt er ikke lett å si.. Men jeg synes jo sept er en fin mnd, men ikke før 24. Vil gjerne at hun blir født i Vektens tegn :)

Hei igjen Linsy.

Jeg går til Vibeche Fjeld på majorstua. 5 Gang på Mandag. Når jeg sa på riksen at jeg gikk til modning så sa de det var kjempe positivt. Jo mer akupunktur jo mer virkning har det. Så da kan vi få kjempe god virkning av akupunktur under fødselen også...?? Jeg hadde liksom trua på at etter 4 gang skulle det skje noe......men niks. Var ute og gikk masse igår, eneste det førte til vat at jeg ble super sliten, haha. Idag føler jeg ingenting :-( Hva med deg, noe følelse av noe er i gjære?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...