sommer2012? Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Dere som bruker tøybleier, er bh med på det eller må dere tilpasse dere bh krav om engangsbleier? Hvordan var det, krangel og krise, eller?
Solskinnsjenta Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Jeg informerte om at barna bruker tøybleier første dagen. Viste dem lommebleiene og forklarte med våtposen. Var ikke noe problem der. Så lenge vi ikke bruker up&go-type bleier så er det det samme for dem. Tvillingene har gått i den barnehagen i 1 år, og mini begynner etter jul. Det er også 2 andre som bruker tb, så nå har de barn med tb på 3 av 4 avdelinger. Dette er forresten en privat bhg. Kommunale har ikke lov til å kreve at dere skal bruke engangs.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Mulig et dumt spørsmål, men hvorfor får man ikke bruke up&go bleier i bhg? Er det mer pes å skifte da?
Solskinnsjenta Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Med up&go-bleier må man ta av bukse/strømpebukse fullstendig ved bleieskift. Med tape/knapper/borrelås så holder det å trekke ned bukser/strømpebukser. Dette gjør bleieskift på tur mye enklere.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Her var de litt skeptiske da jeg nevnte det. Men da de fikk se bleiene var det ikke noe problem likevel. De fungerer jo akkurat på samme måte som papirbleiene, vi passer på å bruke de med borrelås (ihvertfall nå i begynnelsen, så får vi se om vi snikinnfører knapper etterhvert). Den eneste forskjellen er at de legger bleiene i en pose som henger på knaggen hennes istedet for å kaste dem. Jeg må si jeg ser en ekstra fordel med tb i bhg jeg altså. Vi har jo en helt annen kontroll enn de som bruker papirbleier i forhold til hvor mye hun tisser og bæsjer. Det syns jeg er fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå