Gå til innhold

Datteren min på 9 mnd er begynt i bgh - de får henne ikke til å drikke mme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis spiser hun ca 100ml før grøten på morgenen, 200ml i 11.30-tiden og 100ml før grøten på kvelden.

De i barnehagen får henne ikke til å drikke mme, noe jeg egentlig hadde fryktet kom til å bli ett problem før hun begynte. Hun har alltid vært litt vanskelig når det gjelder flasken når det er noen andre enn meg som gir den til henne.

De i barnehagen gir henne brød og fruktmos i stedet for mme, men jeg er redd for at 200ml på en dag blir for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. gutten min er 8,5 mnd og han har også alltid vært sær på flaska. Han spiser ca 200 til 250 ml pr. dag. jeg får ikke i han noe mere og gidder ikke stresse mere med det. så da går jeg ut fra at han får nok :)

Vokser og smiler :)

Elstdemann var heller ikke noe spes glad i mme. han fikk vanlig melk fra han var ca 10 mnd. Ikke anbefalt, men gikk veldig bra:)

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde blitt litt glad jeg hvis vesla ikke ville ta flaske av andre enn oss foreldrene... Tolk det som at hun ikke vil dele den spesielle kontakten med hvemsomhelst! Jeg velger nemlig å tro at kontakten vi får ved flasking er vel så god som ved amming, og den kontakten vil jeg gjerne ha eneretten på (sammen med pappan da) ;-)

Med tanke på kostholdet så får hun i seg nok jern og kalk ved to fulle grøtposjoner, så så lenge hun spiser det og drikker vann til måltidene slik at hun får væske så trenger du ikke bekymre deg mhp mme'en.

Skrevet

Ja, det føles litt godt at det er mamma som er best me flaske :)

Hun spise stoooore porsjoner med grøt, men vann er hun ikke sånn kjempeglad i. Det kommer seg og hun drikker mer og mer vann.

Skrevet

Det er det jeg har sagt hele tiden: Alle kan ikke gi flaske! Det er det dummeste jeg hører i de evinnelige flaske-/ammedebattene (siste tror jeg Lykkeli startet). De må jo bare fortsette å prøve å gi henne mme, og går det ikke, nei så går det ikke. Tøffe dere som begynner så tidlig i bhg. Her er vesla 13 mnd. og kjeder seg nok litt hjemme sammen med mamma'n sin.

Skrevet

Ja, de fortsetter å prøve for jeg vil gjerne hun skal få i seg den flasken med mme. Idag hentet jeg henne ekstra tidlig for vi skulle til HS, hun spiste hele flasken når jeg gav den til henne :)

Så nei, det er absolutt ikke sånn at hvemsomhelst kan gi flaske - sånn har det ihvertfall aldri vært for oss!

Ja, tøff og tøff...føler meg ikke særlig tøff. Utrolig hardt å levere henne der, men jeg må bare prøve å skyve den dårlige samvittigheten bort.

Hun har vært i bgh en uke nå. De 2 første dagene var jeg sammen med henne, da var det mye gråting så snart jeg var ute av syne for henne.

Onsdag og torsdag leverte pappaen (jeg klarte ikke tanken på å skulle forlate henne der...) - det har gått SÅ fint!

Hun koser seg masse sier de, å det er nesten ikke gråting. Hun gråter litt når det blir litt mye for henne (som når alle barna kommer å skal kose med henne på en gang).

Barnehagen er bare helt fantastisk! Det er kun 15 barn og de er aldri mindre enn 6 (!) på jobb. 1 barn har spesielle behov som krever en ekstra på jobb, men det går kun på matsituasjonen (hun har sånn dings i magen som hun får mat gjennom), så utenom matsituasjonen krever hun ikke noe ekstra. Så har de en lærling. Det er så flott - alle barna får full oppmerksomhet. Hvis noen trenger å sitte på fanget å kose får de det, hvis noen vil gjøre noe alene med en voksen får de det. De som jobber har tid til å gi barna det de trenger, akkurat når de trenger det.

Ja, dette ble langt gitt! Måtte bare få sagt hvor bra det har gått i bgh. (Bortsett fra det med mme da...)

Skrevet

Det er jo bare kjempebra! Trist og kjipt å overlate barnet sitt til andre, men så viser det seg at de trives bedre der enn hjemme. =O) Hehe! Ikke noe langt og utfyllende svar dette her, for barnehager vet jeg ikke stort om, annet enn at jeg stortrivdes der! Hurra for at de fins fortsatt! God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...