Gjest Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Aner ikke hva vi skal gi. Gutten har "alt" fra før av også. :/ Hva er forresten vanlig at faddere gir?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Lillegutt fikk gavekort hos fotograf fra sine faddere:)
vårspiren Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Typisk dåpsgave fra faddere er barnebibel. Vi kjøpte barnebibel og kardemommeby-serviset fra figgjo til vårt fadderbarn.
rampete robin Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Barnebestikk i sølv med inngravert navn og dåpsdato
gutteklubben grei Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Hva med en guttebunad/festdrakt med guttesølje på? En god rødvin som kan lagres i 18 år (hvis foreldrene intresserte i vin blir ofte barna det også) Flaggstang i tinn/sølvplett/sølv med inngravert navn og dato, flott å ta fram og ha på bordet når barnet har bursdag. De blir kjempestolte av å ha eget flagg :-)
Gjøkeredet③ Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Vi kjøpte slirekniv til bunad til gudsønnen vår som vi fikk inngravert initialene hans på.
zitcka Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Sønnen vår fikk bunadskniv fra to av fadderene og bergans junior sekk med asbjørnsen og moe eventyr bøker oppi fra de to andre:-) Kjempe fine gaver:-)
Kassie Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Da jeg var fadder til en liten gutt kjøpte jeg et smykke til han, et lite gull-kors. Gutter får ikke så mye smykker og slikt, men mammane ble glad for dette og gutten har brukt det mye. Har selv et gull-kors på min sønn som han fikk i dåpsgave av mormor.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Til gutten jeg er fadder til kjøpte jeg en skikkelig tollekniv med fin slire. Noe han kan ha resten av livet hvis den blir tatt vare på. Og når han fyller ett år tenkte jeg å gi han gavekort på gravering, slik at de kan gravere navnet hans m.m på den.
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 jeg har gitt fin tollekniv med skinnslire med sølv på til noen jeg har vært fadder til. har vært kjempe populært. Fin sølv sparebøsse med litt bøssemat er også en gave som er populær. Har også gitt sølje og ermknapper om jeg vet at gutten får bunad senere.
PennyLane78 Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 Vi fikk 2000 kroner i kontanter av et fadderpar og så fikk vi barnefond av min søster som også er fadder. Så hva med enten kontanter eller fond?
FrøkenSprøken Skrevet 11. september 2009 #12 Skrevet 11. september 2009 Vi har gitt sangbok, Rørospledd og sykkelsete i dåpsgave. Foreldrene har blitt veldig glade for de gavene. Men nå liker ikke vi ting i sølvplett, smykker og lignende da. Så da begrenser det seg litt hva vi kan gi. Gaver vi ble glade for da vår sønn ble døpt: Bæremeis fra Bergans Sangbøker Barnebunad fra Kids of Norway Kniv til bunad. Vanlig kniv Barnebestikk i Ramona fra Hardangerbestikk, som vi samler på fra før. Barneservise fra Ittala, Mumi, som vi også samler på. Penger Tretog fra Brio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå