Gå til innhold

Hei jenter! Ny her i dag : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Da kommer jeg inn hit! Har testet positivt siden søndag (4 dager før ikm), men ville bare være heeeeeeeeeeeeelt sikker før jeg tok steget inn hit. Er i dag 4+1 (tror jeg) og foreløpig termin 21. mai.

Er superspent, men er litt skrekkblandet fryd må jeg si. Mange tanker som går gjennom hodet, selv om jeg har blitt forberedt på det gjennom prøvetiden.

Symptomer:

Stikking i eggstokker og livmor

Suuulten!

Antydning til uggen (bare i noen minutter i går morges og i dag)

Blodårenett på puppene (dette ser helt annerledes ut enn jeg trodde da andre skrev det - det er små, små, tynne blodårer helt i hudoverflaten

Ellers ikke noe spesielt - men det er tidlig enda. Er redd for å bli veldig kvalm og sykemeldt, så har kjøpt seaband som jeg har brukt noen dager allerede, og vil begynne på akupunktur med en gang jeg blir kvalm.

Andre med mai-termin her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej, velkommen og gratulere så mye:)!!

Jeg har foreløbig termin til 27.april, men har selv regnet meg frem til 2./3.mai. Så vi får se? Vi kommer iallfall til å følge hverandre her inne:)!

Skrevet

Tusen takk for det : )

Ja, da ligger du litt foran meg, men vi kommer til å følge hverandre ja! Hvordan er formen din?

Skrevet

Jeg er i uke 6+2 og har termin 5mai:)

Å her er vi spente som mormoren, farmoren og ene oldemoren til barnet har bursdag i Mai.

Skrevet

Hehe, ja det er spennende med tette fødselsdager! Her har også den vordende bestefar bursdag nært foreløpig termin, men jeg er litt mer 'bekymret' for 17. mai. Det vil sikkert ikke være noe gøy å ha bursdag den dagen for et barn...

Skrevet

Er i fin form. Litt mer trøtt enn vanlig og sliter litt med metallsmak i munnen, men ellers ingen plager.

Enn du?

Skrevet

Så godt å høre! Det gir meg også håp for de neste par ukene : )

Jeg er i kjempebra form, heldigvis, men det er jo vanlig at kvalmen og trøttheten kommer i uke 5-6. Så jeg tar litt sorger på forskudd, og vil helst ikke planlegge noe som helst frem i tid, i _tilfelle_ jeg blir dårlig. Huff, for noen dumme bekymringer.

Skrevet

Hei

Jeg er 5+3 med termin en gang i mai. Avventer termin til etter UL. Får ulikt svar både på termin og antal uker på vei etter hvor jeg tester. Vet i alle fall at jeg fikk forrige mens 1 august og hadde eggløsning ca 20 august, så jeg passer jo ikke helt inn i de kalkulatorene hvor man regner eggløsning 14 dager etter ikm.

Men spennende er det uansett. Er bare litt engstelig for å miste den lille spiren, og syntes det er veldig lenge til uke 12.

Dette er mitt første barn, og jeg er 34. Hvor gamle er dere andre?

Skrevet

Hei hei:)

Jeg har også regnet meg frem til termin 21. mai:)

Så det blir spennende å se hvem som klekker først, hehe:)

Lykke til med svangerskapet:)

Skrevet

Hei Hulderpus :-)

Hvis du regner dato for EL og + 14 dager får du sykluslengde. Da vil du på babyverden regne ut menstermin som skal stemme, fordi man kan legge inn sykluslengde der :-)

Jeg er ikke så veldig bekymret foreløpig. Er enda litt overrasket og såpass nytt enda. Men skjønner at tiden går sakte når man så gjerne vil fyke over til 12 uker!

Jeg er 30 og dette er mitt første barn : )

Skrevet

Hei vi har verdens fineste gull : )

Så moro at vi har foreløpig termin samme dag! Da kommer vi til å følge hverandre hele svangerskapet da : ) Hvem som klekker først ja... Hehe! Tidlig å tenke på enda, men jeg må snart bestille fødeplass. Er virkelig sykt, og helt uvirkelig enda.

Spennende tider vi har i møte!

Takk for lykkønskningen, og lykke til til deg også!

Skrevet

Hehe, ja er vel gjerne litt tidlig å tenke på klekkinga ennå ja;) Men, uff, disse 12 første ukene er LANGE...:)

Ja det blir noen spennende mnd nå, gleder oss veldig veldig, og selv om alt er litt utrygt disse første ukene, velger jeg å være litt optimistisk og glede meg over at jeg per dags dato skal bli mamma igjen i mai:) Vi har en jente på 4 år fra før, som er EKSTREMT klar til å bli storesøster:)

Jeg krysser fingrene for at det går fint med oss begge to jeg;)

Skrevet

Ja, vi krysser fingrene : )

Jeg er veldig rolig og avslappet til det hele, så jeg bekymrer meg overhodet ikke. Ikke enda i alle fall. Jeg velger å tro at det går bra - for det gjør det jo i de fleste tilfeller!

Blir koselig å blir mamma i mai, med hele sommeren foran oss, selv om det neppe blir noen grand-prix finale live på meg - som jeg hadde store planer om. Får se den på tv ;-)

Så gøy for henne å bli storesøster - stolt da kan jeg tenke meg. Spennende og gøy for dere å se hvordan hun tar i mot nyheten også kan jeg tenke meg :-)

Skrevet

Hei, testa positivt idag og tror jeg er 5+4, termin 10 Mai. Har en jente på 7,5 mnd så blir isåfall to tette. Kvalme, ømme pupper og uteblitt mens gitt, og nå er snart permisjonstiden med min første ferdig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...