Gå til innhold

Maltekstrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått anbefalt å prøve litt maltekstrakt til gullet på 12 uker. Han har så sjelden avføring og viser for tia at han er misfornøyd med det.

I farten glemte jeg å spørre hvor mye og hvordan;)

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en ts malt til hver flaske hoppemor fikk, hun også trøblet masse med magen...Hadde nok 1/2 ts når hun var så liten som poden din er nå.

HS anbefalte1 ts iløpet av samtlige flasker, men det må du kanskje føle på selv.

Evnt kan du forsøke, når du har ham på stellebordet, og ta en q-tips med varmt vann ( det kjøler seg fort ned) og så vidt berøre endetarmen. Det fungerte så bra for oss! I tillegg er det en øvelse du kan ta, for å legge litt press på tarmene. Når lillemann ligger på ryggen, så tar su og trekker bena opp mot magen. Nett som om han skulle stått på huk.

Lykke til :)

Skrevet

Nå ammer jeg, så flaske er jo ikke aktuelt. Så kanskje ei teskje i litt vann og gis utover dagen? Hm.

Skrevet

Så er det vel noe med det at små ikke skal ha vann....? Jeg har vinterbarn, så akkurat der er jeg ikke helt sikker, men mener at det er noe slikt.

Skrevet

Hei:)

Vil bare legge til at hos babyer som fullammes så er det like vanlig med 3 bæsje-bleier om dagen som en bæsjebleie hver 14. dag:)

Men om babyen din har vondt i magen og plages, så ville jeg ha hørt med helsesøster om råd:)

Skrevet

Var helsesøster som anbefalte maltekstrakt;) Gikk 17 dager forrige gang, og nå har det gått 10 dager til.. Han er litt uggen.. ikke vondt, men irritert, og promper MASSE!

Helsesøster snakket om å blande i vann (kokt selvsagt), men husket bare ikke blandingsforholdet og evt hvor mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...