elise78 Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Hei, jeg har nå spydd jevnlig de siste 14 dagene. Ikke mer enn 4-5 ganger daglig, men likevel nok. Maten holder der seg en stund, så det er mye mageveske som kommer opp. Kan stå framoverbøyd (unnskyld detaljene.-) og det renner veske opp. De siste dagene er det imidlertid kommet en del blod opp også. Ikke masse, men nok til å være sikker på at det er blod. Regner med det har sammenheng med irriterte slimhinner, men lurer på om det er noen som har erfaring med det samme? Takknemlig for svar:-)
frøkenmilla Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Hei Jeg har kasta opp i flere uker nå, så av alle ting, så har jeg faktisk erfaring på dette feltet nå. hehe.. Ikke noe å le av, men jeg har kommet på ett stadie hvor jeg må le litt av meg selv som ser mer til doskåla enn til noe annet. Jeg vil anta at du kaster opp litt blod fordi halsen din en veldig sår og det samme er vel resten nedover til magen. Særlig hvis du har kastet opp mat som kommer opp i klumper. Nå er det ikke mye mat jeg egentlig har lyst på, men holder meg uansett til lettfordøyelig mat. Holder meg unna kjøtt blant annet, for det kommer opp igjen uansett. Vondt gjør det også. Har funnet ut at brød uten skorper gjør minst skade på halsen. Det blir helt mykt. Men jeg tror man lærer best ved å feile. Alle er jo forskjellige. Er du bekymret over at du kaster opp for mye blod, så ville jeg kontaktet legen. Om de mener det er farlig, så tar de tester. Uansett er det bedre for magen din å kaste opp mat istede for mageveske (har jeg blitt fortalt av lege). Om du klarer er det greit å spise ofte.
mamman til to gutter Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Jeg har ikke kastet opp så mye nå, men kastet opp mye sist og da var jeg på legevakta fordi jeg hadde kastet opp så mye. Da nevnte jeg for legen at det jeg kastet opp var veldig mørkt selvom jeg ikke hadde spist mørke ting (helt ærlig så kunne det se ut som jeg kastet opp bæsj selvom sannsynligheten er liten for at det faktisk var det;-) ) og han sa at hvis det var svart, så kunne det tyde på at jeg hadde en blødning i magesekken og det var alvorlig. Når det er friskt blod som kommer opp, så er det nok rett og slett at du har fått et sår i slimhinnene el og det vil nok gro av seg selv etterhvert, men jeg ville nok tatt kontakt med lege hvis det er mye uansett. Jeg kan anbefale deg å be legen om noen tabletter som kan hjelpe deg til å ikke kaste opp så mye. Det er ikke bra for verken deg eller babyen å kaste opp så mye. Jeg ble reddet av Phenergan sist når alt jeg fikk i meg kom opp igjen nesten raskere enn jeg fikk det ned. Denne gangen begynte jeg med tablettene mye tidligere og har aldri blitt like dårlig. Mange er skeptiske til tabletter, men de tablettene skader ikke fosteret, så de er ikke farlig å ta når man er så dårlig som du er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå