Drømme Stress ned-mamma Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Nei..får nok bare belage meg på at dette her går ikkje uten hjelp....! Hadde opprinnelig gyn.time forrige måned, men etter litt økonomiske faktorer, så måtte den avlyses... Dyrt med priv. gyn her! Så får ta det på "gamle" måten...!! Etter nav sine fantastiske uttalelser, så e det bedre eg e 100% arb.ledig, enn at eg hadde en deltidsstilling......det e sant!! Eg snakka med ei i telefonen som sa det rett ut!! Haha!! Seriøst...nav altså....!!! Så...må bare gi opp jobben eg fikk..å være 100% arb.ledig te eg får meg ein 100% stilling ein plass....men det e eg ikkje klar for, så då blir det vel ny sykemelding. Jaja. Nav som må betale meg! (grrrr..hadde ingenting med saken å gjøre men e så sur og forbanna på dei og opplegget, at det smyger seg inn overalt) Men ja...43 dager...huff. Må få sjekka meg for pco/-(s) og tror eg. Har på feelingen at det e noe som ikkje heilt stemme.. masse symptomer på det og..lange ustabile sykluser (altså manglende eggløsning), ustabilt blødningsmønster, kviser i ein alder av 26 (har ikkje hatt så masse siden eg brukte p-sprøyta for noen år siden), litt vel hårete her og der i seinere tid..kanskje...kan vær innbilling og det da..hehe. Ustabilt humør og energinivå, og ustabil høy vekt. Lett opp, hardt ned! Men alltid vært overvektig da, så har liksom aldri sett på det som noe "symptom" på noe som helst. E særdeles kraftig bygd og. Når eg og mor mi brukte samme størrelse i klær, så veide eg 10-15 kilo mer enn hu!! Så det seie jo litt da... Men må og si då da, at eg kjenner 3 par kor pco(s) e diagnosert. Ett par måtte ty til ivf på andre forsøk, så blei det baby av det..og dei to andre har klart det uten ivf!! Så, eg ser jo ikkje på det som verdens undergang OM det sko være det da..slitsomt men...slitt heile livet mitt likevel. Kan jo ikkje stoppe å slite nå!??! Vet ikkje heilt kor eg ville med dette innlegget her men....litt overbelastning for hjernen når alt dukke opp. Godt å ha ein plass å sortere og dele litt tanker
-68mamma Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Uff, så slitsomt og gå sånn og vente. Har du prøvd Pergo enda ? Kanskje du kan bruke ventetiden til du får legetime til å se på det med vekta, jeg vet det har litt å si med høy BMI og fruktbarhet (ikke dermed sagt at du er overvektig altså - jeg aner jo ikke hva du veier) Så vidt jeg har klart lese meg til så er det mange som sliter med PCO (S) og mange klarer det jo likevel, med litt hjelp - så det er ingen grunn til å gå i kjelleren !
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 10. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2009 Har ikkje prøvd noenting. Følte eg måtte vente ei stund etter p-pilleslutt så eg ikkje fekk beskjeden "må vente og se om det e p-pillene.." Og vekta ja, den ska gjøres noe med, etterhvert. Må bare få meg en slagplan....så kan eg kutte røyken i samme slengen.. ..og beklager eg tok litt av på den andre tråden her -68mamma. Liiitt hormonell og ustabil om dagene. Va virkelig ikkje meiningen å "ta" deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå