Gå til innhold

Legen: "Dette var dårlig timing!"...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen min i dag og fortalte at jeg er blitt gravid (7 uker fullgått). Har i en lengere periode vært sykemeldt pga virus på balansenerven, men skal begynne så smått med 40 % nå. Graviditeten var veldig velkommen, selv om det ikke var planlagt. Jeg vet jo at det ikke er den beste timingen, med tanke på min sykdomhistorie. Likevel ser vi jo positivt på det og gleder oss veldig! Derfor kom det som et sjokk da min lege (kvinnelig, faktisk) ikke lettet på en mine og sa tørt at dette var skikkelig dårlig timing!! Ingen gratulasjoner..ingenting...nå er jeg bare kjempelei meg og klarer ikke helt slutte å gråte! Hvor hjerteløs kan en lege være?? :(

Jeg er 28 år og i et godt fast forhold og har 2 friske barn fra før! Må nok bare heve meg over det!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så frekt sagt av legen.. :s Hev deg over det, og nyt graviditeten.. :D Gratulerer.. :)

Skrevet

Menne...skjønner ikke...HVORFOR mente hun dette var dårlig timing ?

Er du så syk at du ikke kan bære frem barnet ?

Skrevet

Jeg har og fått høre at det var dårlig timing men nå er jeg bare 18 år og dette kom som en bombe på både meg og samboer så jeg får vel bare heve meg over det og gjøre det beste ut av det uansett hva folk sier:)

Skrevet

Jeg er på god vei til å bli frisk og det er ingenting som tilsier at jeg ikke skal kunne bære frem et friskt barn! Så legen mente det bare var så dårlig timing med tanke på at jeg fortsatt er sykemeldt og at jeg skal komme pent tilbake, så da er det jo ikke noe greit for arbeidsgiver å "miste" meg igjen hvis det skulle blir noe tull med svangerskapet. Dessuten går jeg jo i perm i april. Legen tenker bare på arbeidsgiver...rett og slett!! :( Det ble også sagt på en slik hjerterå måte!! Må jo bare heve meg over det..men mistet litt gnisten nå..er jo så klar for å bli frisk og glede meg over den lille!!

Skrevet

Det sa min lege også, men så begynte han å le og så sa han "dette skal vi klare uansett". Det gjorde godt:)

Du får heve deg så godt du kan over din frekkas lege, gled deg over graviditeten og babyen som skal komme:)!

Skrevet

Mitt første legebesøk var heller ikke koselig. Ikke fordi legen sa det var dårlig timing, men hun var rett og slett ufin og slang med leppa. Jeg gikk derifra gråtende. Om denne legen fortsatt er ufin mot deg og ikke behander deg godt, så bør du absolutt bytte lege. Evnt. ta alle kontroller hos jordmor. Er ikke så mye som skal til for å vippe oss av pinnen i denne perioden, så synes ikke du skal godta det.

Det viktigste er at du får den oppfølgingen du trenger! Skjønner godt at det blir "enda" en byrde for arbeidsgiver, men den lille ekstra jobben han/hun får med å sette inn en erstatning for deg er faktisk jobben deres.

Prøv å heve deg over det (selv om det tar litt tid) og gled deg over graviditeten din :)

Skrevet

jeg var tidlig inne for å få en bekreftelse på at jeg var gravid fordi jeg trengte en skriftlig bekreftelse..

og da sa helsesøster mens vi satt og ventet noe ala "du syns ikkje du heller burde vente noen år" og så på meg medsigende..

har en sønn på 5, og hadde en SA i januar, ungen er høyt ønsket, og jeg fant det veldig frekt at hun skulle ha noen formening om når jeg vil ha barn!

Skrevet

mamma har forøvrig en hørselssykdom som påvirker balansenerver i øret.. hun var fryktelig kvalm og svimmel og hadde øresus i mange år.. hun kunne ikke bade ungene eller gå i trappene samtidig som hun bar ungene, fordi hun kunne svime av.. hun måtte ofte ake seg ned trapper..

kan hende at legen var bekymret for at noe slikt skulle skje med deg?

Skrevet

Hei.

Jeg har selv vært borte en god stund fra jobben pga borelia i skjellett, muskler og ledd. Har fremdeles Borelia. Kom tilbake for fullt i jobb 1 mai, og gruet litt for å fortelle sjefen nå at jeg er gravid, særlig iom at han skrøt av hvor bra jeg hadde jobbet siste tiden og at han så frem til at jeg skulle bli enda friskere..he he. men min lege kom heldigvis ikke med teite kommentarer da jeg kom dit forrige uke. Han prøver heller å finne ut hvordan vi best skal kombinere borelia og graviditet. Skal til spesialisten min på tirsdag. Er jeg heldig så får jeg tett oppfølging, og da er jo boreliaen godt for noe i alle fall. Hvis legen fortsetter å være ufin, så skaff deg ny lege! Legen skal jo helst gjøre din situasjon bedre, ikke verre!!!

Skrevet

Jeg hadde en lege tidligere som jeg likte godt. Helt til jeg ble gravid, da forandret alt seg. Stygge kommentarer og ingen forståelse for min situasjon! Tok desverre en tid før jeg byttet lege, enda jeg stort sett gikk i fra legen gråtende. Da jeg kom til ny lege, gråt jeg i strie strømmer og han skjønte jo ikke hva som var galt! Men da var jeg så redd for ikke å bli hørt at jeg hadde gruet meg så sinnsykt til legetimen. Ble seff. sykemeldt med en gang, men gikk tilbake til 50% da jeg begynte å føle meg bedre. Noen leger skulle aldri ha vært leger. Vet om ei anna som virkelig satte legen sin på plass etter slike kommentarer, og jeg skulle ønske jeg hadde gjort det samme! Etter det fikk hun god behandling av legen og legen beklaget seg! Hvis ikke kan du alltids bestille time hos privat lege, iallefall inntil du har fått ny fastlege (må bytte innen den siste i mnd, og ny lege får du da fra den 1. mnd etter!). Www.nav.no -> helsetjenester -> fastlege!

Skrevet

For en idiot! Meld det direkte til pasientombudet, sier jeg!

http://www.pasientombudet.no/

En lege er en person man skal kunne ha et tillitsforhold til og som ikke skal være dømmende under noen omstendigheter! Så skift fastlege fortere enn eff, og meld det inn.

Jeg har nettopp flyttet, og skiftet da også fastlege. Første kontroll i svangerskapet var tilfeldigvis også første møte med denne, og jeg var ganske nervøs, jeg er nemlig *litt* over idealvekten... Har hørt endel dritt om overvektige som blir gravide og får ekle kommentarer på det, både av leger og andre, men legen min har ikke nevnt det annet enn at hun på en fin måte har sagt at jeg ikke bør gå opp veldig mange kilo, det vil være usunt for barnet, og at hun vil følge meg ekstra opp med tanke på svangerskapsdiabetes. Hun sa det på en fin og humoristisk måte, at hun skulle "gjete meg", for da var det kanskje lettere å ha fokus på rett kosthold og litt trening! Syns det var en fair måte å gjøre det på, og var superletta da jeg gikk derfra. Nå er kontrollene en fryd.

Og sånn burde det da vært for deg også! Teite ekle legen!

Skrevet

GRATULERER så mye!!! Skjønner du ble sint, skuffet og oppgitt over den legen! Og nå skal du bruke det sinnet, den fortvilelsen til å bli helt helt frisk og VISE legen hvor feil hun kunen ta! Jeg ville forøvrig også byttet lege!! Det gjør du enkelt på nettet, søk på fastlege på NAV. :-)

Ønsker deg masse lykke til og håper du blir frisk og rask hele svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...