Gå til innhold

Morsmelkerstatning når mor er borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en gutt på fem uker og om en tre ukers tid skal jeg være borte i et par timer (første alenetid etter fødselen.. yeah).

Jeg ammer han jo før jeg drar, men er usikker på hva han skal spise om han evt blir sulten mens jeg er borte.

Jeg har greit med melk, men ikke nok til at pumping er noe særlig for meg.

Er det OK med morsmelkerstatning i slike tilfeller? Det er jo ikke alle som pumper, så jeg tenker at det må da finnes et alternativ :)

Er bare litt "bekymret" for at han kan bli forvirra/dårlig eller annet ved å få melk som ikke er min...

Noen med erfaringer på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem det! :-) Bare prøv det først slik at du vet om han liker det. En del babyer trenger litt tid på å venne seg til smaken på mme. Jeg har nok melk til å pumpe til måltider og har hatt det med alle, men jeg ser ikke poenget i å stresse med dette for kun 1-2 måltider, så da har vi gitt mme i stede når jeg har vært borte.

Skrevet

Jeg pumpet etter måltidene en periode, for å ha noen måltider i fryseren. Jeg hadde ikke noe mer melk enn jeg "måtte" ha, jeg heller, så det ble ikke mer enn kanskje 40-60 ml etter hvert måltid, avhengig av tid på dagen. Det fungerte veldig fint - men det tar jo litt tid. MME funker sikkert fint, men du må, som sagt over her, sjekke at babyen vil ha mme - og ikke minst at babyen tar flaske overhode. Ikke alle gjør det!

Babyen min fikk ikke mme før han var 10 mnd gammel - han nektet plent å spise det! Da var det jo ikke så farlig, i og for seg, han klarte seg godt uten de to dagene jeg var borte, men det blir litt verre for en på knapt to måneder...

Skrevet

Vi gir mme når jeg er borte en liten tur, og det går helt fint, men er enig med det første svaret du fikk... test det først, så du vet at det fungerer. Vi har aldri hatt problemer med verken mme eller flaske, men om du skulle få det, så er det kanskje greit at det skjer når du ikke er borte. Noen får tipset om at pappaen bør teste første gang, sånn at babyen ikke blir forvirret av at puppen er i nærheten, men det finner dere sikkert ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...