Stolt alenemor til tre små Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg har kopiert symptomslista fra tipslista her og lagt inn de symptomene jeg har i denne tråden.. I tillegg har jeg hatt litt problemer med hoftene siden fødselen i februar, men det har nå blitt verre og det kjennes ut som jeg er skikkelig støl på hoftene, til tross for at jeg ikke har gjort noe for å bli støl.. De merket med stjerne har jeg hatt fra før! - Hodepine * (men økende nå) - Skjelving - Ekstra tørst og/eller sulten (spesielt om natten) - Begynnende hemoroider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) * - Skiftende hard/løs mage - Stikk i magen - Kvalme - Munnsår - Spenn/vondt i tennene * (kom før jeg mistet i uke 5, 18 august,ble borte litt, men kom tilbake nå.) - Nesten lignende vokseverk i kroppen - Smerter i korsryggen - Magekramper - Mensmurring - Humørsvingninger - Brystene blir ømme. - Raskere sliten - Tretthet. - Fryser lett - Kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen) Har ikm på søndag tror jeg, men er ikke sikker da sist jeg hadde blødning så mistet jeg.. Noen som kan dele sine tanker?
-68mamma Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Mitt forslag er influensa ! (har tre kollegaer som ligger hjemme med det nå, de har hatt alle disse symptomene alle sammen - kanskje bortsett fra kløe nedentil, det har de i så fall ikke snakket høyt om) Men hvis du tar sjansen på å bli skuffet - så kan du jo satse på at du er gravid også ?
♥Axinija♥ Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Det svaret var kanskje litt vel bryskt -68mamma? Du får se an og teste nærmere IKM, jeg tror at de fleste symptomer man får før IKM er like mye PMS som en eventuell graviditet...så jeg har "gitt opp" å tolke kroppen min, da blir jeg bare skuffet! Masse lykke til, håper du har lykkes denne PPèn...
-68mamma Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Nei, jeg synes ikke det var bryskt.. ? Er du ikke enig da ? Har du noen gang hatt influensa så har du jo nettopp disse symptomene. Jeg har vært gravid 3 ganger men aldri hatt noen av disse symptomene da. Klart jeg kan jatte med og si "jadda, du er garantert kjempegravid" - men jeg blir så lei meg over alle de superskuffede jentene her inne som håper og tror hver eneste månede, og tester lenger for IKM og tolker tester og piller de fra hverandre og klynger seg til et lite håp - og så raser de ned i kjelleren når mensen kommer i uke 5 eller 6.... Det er vel ingen som med viten og vilje ønsker seg sånne skuffelser ?
Stolt alenemor til tre små Skrevet 10. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2009 Tar til meg kommentarene, uten sinne.. Jeg aner ikke hvordan en influensa føles som, fordi jeg har aldri hatt det.. Men jeg har heller aldri hatt noe pms heller.. Tror jeg i det minste.. Jeg ville ha synspunkter fra begge sider, både optimister og pessimister, så jeg forventet ikke noe "jadda, du er garantert kjempegravid" akkurat.. Så ikke nødvendig å være slik mot hverandre..
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Så da gjør du det for oss?? Kaster oss i kjelleren, meiner eg? (noen e litt mere fintfølende enn andre vettu..og nei, eg e ikkje ein av dei) Eg syns det e gøy med symptomleting. Og testing. Gøy å ha noen å dele alle tankene med. Dette e jo ein plass en kan lufte det som ligger å herjer med logikken vår. Kan jo ikkje være sånn i virkeligheten? Isteden for å jatte med, eller "være brysk" som var valgte ordet her, ka med å ikkje svare!?!??! sånn.. Så til symptomene E jo masse der! Har du noen feeling på det? Eller e det mere bare intens håping? E jo spennende da.... Trist at du mista da Er det lenge siden?? Har lest litt her inne om noen som har opplevd at symptomene har komt tilbake ei lita stund etter at de mista, for så å forsvinne helt og holdent til neste graviditet. Krysser fingrene for deg, Kine-lille!! Holde oss oppdatert!! *klem*
-68mamma Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Fint det er plass for begge typer jenter her inne - både de som tror de er gravide hver syklus og de som aldri våger å tro det, selv om de tester positivt og nekter å flytte inn på 1.trim :-) Hvis alle hadde foreslått at man var gravid på alle mulige og umulige symptomer man hadde - så hadde det jo blitt grådig kjedelig. Da kunne man like gjerne spurt speilbildet sitt på badet liksom. Rarest symptom jeg har hørt om er forresten "vondt i kjeven" ?! Hva i all verdens har det med graviditet å gjøre liksom ? Ser det er mange som har det rundt IKM (vet ikke om de var gravide eller ikke) Rekk opp hånda dere som har født barn allerede og som har opplevd kjevevondt som et graviditetssymptom! :-)
Stolt alenemor til tre små Skrevet 10. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2009 Jeg syns også det er gøy med symptomleting, men har ikke helt leita etter de nå.. Bare kjent at nå var det noe nytt her som jeg ikke har kjent før, og "lagret" det i hodet.. Så fant jeg symptom-lista her og tenkte "jøss, så mye det er jeg har følt den siste uka som står her".. Jeg mistet 18 august, så er ikke lenge siden, men har jo heller ikke rukket å få mens enda.. Men så tenkte jeg på at mange sier at man har lettere for å bli gravid etter en SA... Jeg håper egentlig ikke så mye, for vi prøver ikke veldig.. Går ikke på prevensjon, så er litt mer sånn skjer det så skjer det.. Har ikke begynt med EL-testing og sånn.. Har ikke ikm før søndag, tror jeg, men klarte jo ikke la være å ta en test nå, siden jeg nettopp fikk de i posten.. Og det kom opp en ørliten strek der, som ikke kommer med hvis jeg tar bilde.. ( ettermiddasurin). Ja, jeg vet det er tidlig, og kommer sikkert til å irritere noen ved at jeg har tatt testen tidlig, men det er jo mitt valg.. Jeg setter SÅ stor pris på å ha noen å snakke med her, for jeg har ingen venninner som prøver, så har ingen å dele dette med.. Og jeg syns det er skikkelig godt at vi her backer opp hverandre, selv om vi ikke kjenner hverandre.. Tester nok igjen på søndag, siden det er da jeg ikm..
Stolt alenemor til tre små Skrevet 10. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2009 Jeg trodde ikke på at jeg var gravid før jeg hadde 7 positive teststrimler og en cb digital med "gravid" i vinduet.. Men gikk ikke over til 1.tri heller, for jeg hadde en dårlig følelse, og den stemte gikk.. Så jeg har forstått virkeligheten.. Meeen, svangerskap er en merkelig ting, så om det er noen som får vondt i kjeven i begynnelsen av svangerskapet er jo ikke umulig da! Mange som får pica på forskjellige ting, men jeg hadde ikke en eneste pica.. Så det er ingen som er like! Det må du bare innse 68mamma.. Og er det noen, sånn som meg, som tester tidlig, så er det vært valg, og jeg syns ikke du skal kommentere det.. Akkurat som at det er ditt valg å få barn i en alder av 41 år (hvis du er født i 68 da), og det er det bare du som kan velge.. Det nytter lite å hakke ned på hverandre, når man trenger hverandre i motgang og medgang.. Jeg er en optimist, og kommer alltid til å være det..
*Ønskergjerne* Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 hei kine-lille jeg er som du - setter stor pris på å ha noen her inne å snakke med da det ikke er andre enn samboer å snakke om det å være prøver :/ kjempetrist at du mistet men du ska se spiren sitter denne pp - å holder seg der i 9 mnd ta en test på søndag du å hold oss oppdattert da 68mamma - du er i en alder over 40 - skjønner at synspunktet ditt er litt annerledes enn oss i yngre alder som kanskje ikke har barn fra før ? greit å komme med meningen sin - men kanskje bare la være å svare om du syns det er teit med symtom-jakt osv ? selv om ikke jeg er en testoman så skjønner jeg de som er det
<3 Snartmammatil2 <3 Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Jeg må si meg litt enig i 68-mamma... Er selv begynt å prøve, men har gått gravid en gang, og fikk ingen graviditetstegn før i uke 8, da begynte kvalmen. Forstår at det er kjekt å leite etter symptomer, og dele med andre, er veldig kjekt det. Men mange av symtomene folk ramser opp har ingenting med graviditet å gjøre.. Og hvem har hatt nedpress før man vet at man er gravid engang...? Ingen jeg kjenner hvertfall!! (Leste det i en annen tråd). Men jeg ønsker alle som prøver masse lykke til, og føler med de som har prøvd en god stund!
Stolt alenemor til tre små Skrevet 10. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. september 2009 Alle er forskjellige, og noen får symptomer som ikke er veldig vanlig, men som har opplevd dette ved flere graviditeter! Deal with it!
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Helt enig med, deg Kine-lille. Syns at det er veldig barnslig (t.o.m til voksne å være..) å begynne å svare med så bryske svar når folk har ett håp. At folk har forksjellige symptomer er bare slik som det bruker å være, ingen er like, og uansett hvor lenge folk leter finner de nok aldri en normal. Syns at om en ikke har noe voksent å si så kan en la være å si noe i det hele tatt. Greit at en ikke trenger å skyve alt under en stol, men si det på en litt hyggeligere måte så blir det små mye enklere for folk å takle :-) Vi er jo tross alt her for å støtte opp hverandre, og jeg ser at flere av de samme personene her inne går og svarer spydig flere stedet. Lag en egen mappe for de som er aggressive, irriterte over noe eller i det hele tatt ønsker å være HELT 100% ærlig uansett, så slipper vi andre å se negativiten hver eneste dag. Takk ;-) Og Kine-lille - JEG HEIER PÅ DEG! Og jeg både tror og håper at du er gravid, igjen! :-))
<3 Snartmammatil2 <3 Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Tror ikke verken 68-mamma eller jeg mener å være negative, vi sier bare det vi føler og mener. Og selvfølgelig ønsker jeg alle det godt her inne. Eg har ikke svart spydig til noen som helst her inne heller, så den vil jeg ikke ha på meg.. Man må jo få si det man mener, vi er i samme båt alle sammen, og hun som startet tåden ville ha alle synspunkter.
♥Axinija♥ Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 "Men hvis du tar sjansen på å bli skuffet - så kan du jo satse på at du er gravid også ?" Beklager -68mamma, men den setningen tolket hvertfall jeg som brysk..dersom det ikke var i dine intensjoner, burde du finjustere deg litt! Vi har alltid vært en fin gjeng her, som støtter hverandre og kommer med oppmuntrende ord...har man ikke noe fint å si, så trenger man ikke si det heller *min mening*
Stolt alenemor til tre små Skrevet 10. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 10. september 2009 Til alle dere som er positive og heier: TUSEN TAKK!! Er så godt å vite at det er flere som er evige optimister.. Jeg setter SÅ stor pris på dere, det skal dere alle vite!! Godt å ha litt hjelp og støtte, gjennom en allerede vanskelig periode i livet, og at dere er så positive! I love you girls...! Til dere "pessimister": Jeg setter pris på ærlige kommentarer, for jeg ba om de, men når det tipper over til spydighet (som flere har kommentert her ser jeg) så er det å gå for langt.. Hold spydighetene deres for dere selv, og sitt der å furt.. La oss som ser lyst på livet få lov til å gjøre det, uten innblandinger fra en negativ side.. Vi velger vår vei, dere velger deres vei.. Bare så rart at vår vei alltid blir hakket ned på, men ikke omvendt.. Kan ikke huske å ha sett at noen har hakket ned på noen som ikke tester tidlig, ihvertfall.. Da er det kvelden for meg, for jeg er sliten! (Til optimistene; mer sliten enn jeg pleier å være på denne tiden; symptom kanskje? )
pippi_78 Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 Influensa var et morsomt forslag ;-) Mangler feberen, da.. Men fra spøk til alvor, ut fra symptomlisten tror jeg faktisk at du er gravid! Gleder meg til å høre resultatet fra neste test!!! Sov godt Kine-lille, og alle andre som skal legge seg nå. Jeg skal også bysselalle, og hvis jeg ikke får sove med en gang skal jeg prøve å telle babysokker ;-)
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 10. september 2009 #18 Skrevet 10. september 2009 Flott innlegg Hehehe (",) Og JA, alt er symptomer! Det tror vi, vil tro og skal tro! Jeg har troen på at positivitet kan få ting til å skje! Har du lest "The secret"? Ei bok som får folk til å tenke POSITIVT (prøv den folkens!) har hørt mye bra om den, folk har vunnet i lotto, fått til ting de aldri før har greid osv etter å lest den boka, får tankene til å klare å få til det en vil ha ;-) Tror det er noe for oss alle! Jeg skal i hvertfall lese den! God natt folkens Sov godt drøm søtt!
pippi_78 Skrevet 10. september 2009 #19 Skrevet 10. september 2009 Kine-lille, får jeg spørre om en ting, forresten? Er kvalmen du opplever litt annerledes enn "vanlig" kvalme? Jeg har antydning til "må-spise-noe-med-en-gang-kvalme", så lurer jo litt...
Stolt alenemor til tre små Skrevet 11. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 11. september 2009 Liten oppdatering fra morgenen jeg hadde. Gikk på do i dag, tok en test (ja, vet det er tidlig) det kom opp så vidt det var en svaaaak strek, som så klart ble litt sterkere etter tida gikk ut.. Men så, den store nyheten, det kom litt blod blandet med utflod (detaljer er viktig! :-) ) en gang, og ikke kommet noe mer nå.. Liten festeblødning kanskje? .-) IKM er på søndag.. Hva tror dere?
-68mamma Skrevet 11. september 2009 #21 Skrevet 11. september 2009 Jeg blir vel stemt ut snart hvis jeg prøver å si noe her (hi hi), men jeg tror ikke en festeblødning kan komme etter at man har testet positivt ?(for det gjorde du igår også ikke sant ?) Du har jo allerede testet positivt - dvs da må egget allerde ha festet seg. Kroppen begynner ikke å produsere Hcg (som slår ut på testen) før egget er festet og det har gått noen dager. TROR JEG (altså bare synsing) Kan derimot selvfølgelig godt være det er en festeblødning - og uansett har du jo to positive graviditetstester så da burde det vel ikke være så mye tvil lenger, eller ? Ønsker deg masse lykke til med spiren og håper du tester sterkt positivt om noen dager. Forøvrig må jeg få poengtere at det er ikke "bryskt" å si at hvis du virkelig tør å ta sjansen på å bli lei deg - så er det jo alltid deilig å tro på at alt blir slik man ønsker. (i dette tilfelle; at du er på tjukka :-)) Men alle er ikke så tykkhudet at de tåler å sveve høyt der oppe i lykkerus, for så å få en trøkk ned i kjelleren, gang på gang på gang på gang - og derfor sa jeg dette : Hvis du er helt sikker på at du tåler å bli skuffet, så ha tro på at dette går veien ! Hvis du ikke er klar for en "trøkk 16" - så beskytt deg litt med litt realisme (eller kall det negativitet hvis du vil) Forstår dere bedre nå ? Dere andre som har vært spydige i etterkant, bryr jeg meg ikke noe om. Men jeg tar til etterretning og lover å svare positiv her inne til alle som tror de er gravide og lurer på hva vi andre tror. Eller la være å svare. Jeg visste ikke at dette var etikette her inne, trodde det var rom for litt
-68mamma Skrevet 11. september 2009 #22 Skrevet 11. september 2009 Ehh....jeg var ivisst ikke helt ferdig enda... : Hvis dere har bare littegrann av min type humor da - så ser dere vel at jeg ikke klarte å la være å svare influensa hvis dere ser på denne symptomlisten din og samtidig vet at jeg samme dag akkurat hadde sendt avgårde to kollegaer som hadde store munnsår, kvalme og diarre, hodepine, og verk i hele kroppen : Hodepine * (men økende nå) - Skjelving - Ekstra tørst og/eller sulten (spesielt om natten) - Begynnende hemoroider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) * - Skiftende hard/løs mage - Stikk i magen - Kvalme - Munnsår - Spenn/vondt i tennene * (kom før jeg mistet i uke 5, 18 august,ble borte litt, men kom tilbake nå.) - Nesten lignende vokseverk i kroppen - Smerter i korsryggen - Magekramper - Mensmurring - Humørsvingninger - Brystene blir ømme. - Raskere sliten - Tretthet. - Fryser lett Dere må vel innrømme at dette ligner veldig på influensa (også) ? :-D
Stolt alenemor til tre små Skrevet 11. september 2009 Forfatter #23 Skrevet 11. september 2009 Jeg har lest og hørt at man kan få en festeblødning rundt den tida man egentlig skal ha tr, derfor tenkte jeg på det.. Men de testene jeg har tatt har vært veldig svake, så jeg stoler ikke på de.. Så jeg går fortsatt og venter på tr, og tester igjen på søndag evt.. Jeg er en evig optimist, så det er jo klart at jeg håper og håper, men det er ikke dermed sagt at jeg forventer.. Jeg er klart over hvor liten sjanse det er i % at det klaffer, selv om man treffer el helt riktig.. Og jeg er også fullstendig klar over at selv om jeg kanskje har testet så vidt positivt i dag og i går, så kan det ha vært kjemisk. Så dermed håper jeg at det er noe der, for så å forvente tr en uke framover etter ikm.. Så det går ann å være evig positiv optimist, men realistisk i tillegg... ;-)
nicki82 Skrevet 11. september 2009 #24 Skrevet 11. september 2009 Hehe..jg har latt være å svare på denne tråden igår, men etter å ha lest denne debatten må jg hive meg med Først litt om meg og min situasjon:) Sist pp har vært en påkjenning på meg, ettersom jg kjente veldig etter graviditets symptomene som er ramset opp på nett. Jeg klamret meg fast til BIM og googlet meg rød i øynene hver gang en ny symptom dukket opp. Skjønte godt kvinner som blir depressive i prøveperioden, for jg hadde lyst til å grave meg ned når TR dukket opp (og jg er i utgangspunktet ikke såååå verpesjuk heller). Etter å ha gjennomgått en lang prosess over kort tid, fant jg ut at symptomleting gjor meg gal. Men nå tenkte jg at jg har blitt med i dragsuget, og det var noe jg måtte finne meg i, som prøver. Fant til slutt en nettside som åpnet opp en ny virkeligeht for meg, og den har jg lyst å dele med dere:) Alle vet jo det at luteralfasen er dominert av progestoron hormonet. Hormonet er også veldig tilstedeværende i en luteralfase der en kvinne er befruktet. Ergo er luteralfase symptomene faktisk like mye tegn på graviditet som kommende mens!! Følelsen jg ble etterlatt med var den at disse graviditets symptom linkene var like hjelpsomme som venninner på shoppingtur. Alle har vel opplevd veninner som påstår at du ser fin ut i en topp som du nettopp har tredd på deg i prøverommet, mens du ser det selv at i virkeligheten så er ikke dette sant. Men hvis noen ville ha indikert at min leting etter symptomer er bare hysteri, ville jg ha avfeid de som fluer. Min konklusjon er vel den at jg har funnet ut en måte å ikke være avhengig av BIM (det at jg har mistet internettforbindelsen, er ikke noe jg nevner ) og fjerne fokus fra magen. Det er da opp til alle og enhvermann å finne ut hva som passer for de. Jeg deler bare min opplevelse og håper at noen får noe ut av det. Lykke til, Kine-lille...måtte din g-test bare være sterkere og sterkere Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå