Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ut av det selv og ja, man kommer nok ikke unna gu-undersøkelse. huff, som jeg hater det... hehe!

Skrevet

jeg måtte ikke ta GU i første svangerskap. Idag var jeg igjen på første svangerskapskontroll og han begynte å prate om dette, men siden jeg har vært på tidlig UL og de sjekket samtidig etter cyster sånn kjapt så klarte jeg å overbevise han om at det ikke trengtes ;)

Skrevet

Hmm, har jeg blitt lurt? ;) Jaja, nå er det over iallfall, hehe! Måtta ta masse blødprøver, måle brodtrykk osv. En skikkelig helsesjekk. Og så bestilte legen time til tidlig UL i om 14 dager. Åhh, det blir spennende!!

Skrevet

åh åhho, du er blivit lurad!! hehe, neida. Husker det var snakk om det ved sist graviditet her inne, men det ble ikke nevnt under min legetime iallefall da :) Men noen gjør det, og er jo greit å få sjekket alt når man først er der :) Selv om jeg overbeviste legen min idag om at det var totalt undøvendig :D hehe.. Nå er det jo gjort da :)

Blir spennende å se på ultralyd da, det har jeg også vært! Bestilte privat jeg da! Magisk å se den lille! :D

Skrevet

hehe, ja det skulle ikke forundre meg det miste! Legen min er en skikkelig luring;)

Kan man se så mye på UL når det er så tidlig?

Skrevet

9+4 var jeg i forrige uke på UL, og vet du hva? Jeg sitter med 4 gode bilder av et lite gull. På det ene bildet vises faktisk fingrene til barnet ;D altså det er jo en liten klump da, jeg trodde først det var to fordi jeg så to slike klumper, men det er jo hodet og kroppen, så du ser jo ikke en baby, men at man likevell ser så mye det ble jeg overrasket over :D

Skrevet

Stilig!! Gleder meg og gleder meg til å få vite at det ikke er noe gale med barnet. Det er sikkert ikke det, men godt å vite;)

Skrevet

Det er ganske strengt på slike tidlige ultralyder, så de ser ikke spesielt etter om det er noe galt. hvis det er noen store feil som de stusser over så sier de det, men er ikke noe de ser etter. det sa hun at hun måtte si til alle. så det de ser etter på tidlig UL er bekreftelse om graviditet, om det er flere og hjertelyd. Men det er iallefall det generelle om tidlig UL :)

Skrevet

Legen min sa at de ser etter noen folder i nakkevirvelen el. som kan indikere at barnet har Downs syndrom. Utenom det så gjør de vel ikke så mye og så er det tilbake på vanlig UL i uke 18/19

Skrevet

åja, kanskje det ja. Jeg bare husker hun sa det var veldig strengt med slik info, men jeg var der mest for å få sett et lite hjerte slå da :) og det fikk jeg ;D så ser de jo på hjernen og magen og plummesekken, og alt det så fint ut :) er du langt på vei nå da?

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei nå. Vil være 10 uker på første UL.

Ja, han sa det var derfor han ville sende meg på tidlig UL. Han mente det var greit siden jeg er over 30 og at faren for Downs er større da. Og jeg takker ja til alt jeg kan få jeg;)

Blir spennende å se selv om man kanskje ikke ser så mye. Har lovet mormor at hun skal få være med. Blir artig!

Skrevet

Greit å få vite og veldig morsomt å få se! Man KAN jo faktisk se kjønn fra uke 10 ;) kanskje du får vite det også! Masse lykke til ;D

Skrevet

Oi, kan man det? Det visste jeg ikke. Da blir det jo enda mer spennende:)!!

Skrevet

ja, det kan vises på urinveiene, men er sikkert litt vanskelig da. Har en venninne som fikk vite at det var gutt i uke 10, og det ble gutt, så de hadde jo rett selv om det sikkert er veldig vanselig å se :)

Skrevet

Kjønn fra uke 10 er sjelden du ser. Og som regel sier de ikke noe for er fortsatt så usikkert. Uke 12 hender det noen sier det. Mest sikre om det er gutt virker det som. Husker ikke siden men så en oversikt over hvordan det så ut de forskjellige ukene (på ul) og det var jaggu likt altså!

Jeg har aldri hatt gu. På 5 svangerskap. Er faktisk ikke vanlig. Dersom lenge siden sist tar de gjerne prøver derfra. Hatt så mye leger oppi der siste tiden så ganske herda blitt. Selv om jeg tittet litt i taket på ahus her om dagen, når to studenter studerte meg langt opp i kusa. Hjalp liksom ikke at legen trykka rundt med fingra og spurte om jeg var hard i magen (altså bæsj) og ja for det kunne han kjenne. Og med en hemmoride (som jeg aldri!! har hatt før noen gang) i tillegg følte jeg i grunn at jeg var ganske så blottlagt. Nesten så man lurte på om man skulle tilby popcorn....

Skrevet

Huff, jeg måtte le litt her nå;) Men det hørtes ikke noe særlig ut... sånn egentlig da.

Var nå greit å få en gu når man først er der. Han sa det var vanlig, men jeg vet ikke... Nå er det overstått iallfall og jeg har vel verre ting i vente om 8mnd. uansett, hehe!

Å få vite kjønn nå er ikke så viktig, men det hadde vært morsomt om de klarte å se det. Ellers så får jeg bare vente til ordinær ul i uke 18/19. Håper det blir en gutt, tror jeg? ;)

Skrevet

kan ikke huske jeg hadde GU i løpet av noen av mine to svangerskap jeg :S ikke før jeg var på sykehuset og skulle ha ungen....

Skrevet

jeg ble faktisk overrasket i forrige svangerskap at det ikke var noen gu gjennom hele graviditeten. Jeg tenkte da på forhånd at når fødselen kommer er jeg sikkert så vant til gynekologer at det ikke blir noen big deal. Men det var ingen som gjorde noe som helst i det området før "strippingen" på sykehuset når riene hadde satt igang.

Like greit spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...