GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Hvor ofte ammer dere? Eg ammer etter alle måltidene, men bjynner å få lite melk etterhvert, så lurer på om eg skal begynne med litt mme etter noen av måltidene. Lillegutt bryr seg ikke så veldig masse om puppen heller på dagen lenger.. Hvordan gjør dere det ? + lillegutt får bare mm de to første måltidene på dagen, av og til litt fruktmos og skive med leverpostei også, di andre 2-3 måltidene senere på dagen får han middag og grøt Takk for svar!
temine Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Her har det gått i mm før frokost og før nattata. Ellers ingenting. Da han var 9 mnd ca slutta han helt med puppen, og etter det har han ikke fått melk. Han liker nemlig ikke mme. Er nok melk i grøten i følge helsesøster. I tillegg får han ost på brødskiva innimellom, samt at jeg passer på å gi han en del andre kalsiumrike matvarer. Baker brød med melk og. I tillegg lager jeg grøten som skal blandes med vann med melk istedenfor. Mye pga at min knert trenger flere kalorier, men får jo dobbel dose melk og da, i og med at det er melkepulver i grøten fra før av.
3snart4 Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Hei! Jeg har ei jente som blir 8 mnd om ei uke. Hun får pupp ca 7 ganger i døgnet,2 ganger om natta og etter hvert måltid. Hun får grøt til frokost og kvelds, og middagsglass. Merker også at jeg ikke har like mye melk som før, men tror ikke jeg kommer til å gi mme. Tror hun får nok næring gjennom maten, og det er jo kalsium i grøten. Hvis jeg skulle miste melka helt blir det nok vann hun får til måltidene frem til hun er 1 år. Men jeg skal høre med helsesøster for sikkerhets skyld:)
Itsrejk Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Småtten min er åtte mnd om noen dager. Han ammes morgen og kveld, samt to-tre ganger i løpet av dagen, da som mellommåltid. Til de faste måltidene får han vann. Ammes også en gang i løpet av natta.
Lykkelig smil Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Vi har hatt nattavvenning nå, så nå sover hun endelig fra midnatt til kl 5 sammenhengende! (Hun har våknet hver 2./3. time siden fødsel). Får litt mm og sovner igjen. Etter at vi startet med nattavvenning er hun ikke så interessert i puppen på dagtid heller, snufs. Hun får mm når hun våkner på kvelden, ca. kl 23 og ca. kl 5. Hun vil kanskje ha en gang midt på dagen hvis storesøster er borte og det er helt stille i huset, ellers er hun for nysgjerrig til å finne roen selv om jeg prøver gjemme meg bort på et rom for oss selv. Hun får grøt til frokost og kvelds. På dagtid blir det noen brødbiter, fruktglass, noen skjeer middagsmat. Hva gir dere til mat på dagtid? Helsesøster her sa jeg ikke skulle gi noe NAN i tillegg bare hun fikk i seg nok væske i løpet av døgnet, ca. 700 ml. Frøkna her er voldsomt tørst på natta, kan drikke 2 tutekopper med vann (300 ml) fra hun legger seg kl 18 til morgenen kl 7/8. Hun ordner dette selv, da hun har koppen i senga si. Det er vel et tegn på at hun burde få mer væske på dagtid kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå