Gå til innhold

Når begynne med en dupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ei lita ei på litt over 10 mnd, som sover en dupp kl 10-11.30-12.00 og

en kl 14.30-15.00

Begynner å strekke den første duppen litt for hver dag. Sånn at hun i dag la seg 10.15...

Tenker at jeg må leggge meg på det systemet som bhg har, eller i hvertfall begynne å prøve. Der har de en dupp fra kl 12. Hun begynner i bhg 1.nov, så jeg har jo litt tid enda, men skal jo komme meg fra 10.15 og til 12 og da...

Når var deres klare for bare en dupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med en dupp om dagen da flisa var ganske nøyaktig 10 mnd=) Funker veldig bra, og siden vi også har begynt å legge henne 1 time seinere hver dag (kl 20 ca), sover hun bedre og lengre på natta også! Starter dagen et sted mellom 8 og 9- herrlig!!

Skrevet

Samboeren min har innført en dupp nå (han er 11 mnd, og pappaen er hjemme i permisjon). Det går sånn noenlunde, men jeg synes han er litt for trøtt og grinete store deler av dagen til at jeg vil kalle det en udelt suksess. Det skal sies at leggingen om kvelden har blitt mye enklere - men til gjengjeld har det blitt mer styr om natta...! Han skal snart begynne i barnehage, og da tror jeg faktisk han må ha to dupper, for da blir det vel mer styr og ståk, og han må da bli mer sliten av det enn å være hjemme?

I dag fikk han to dupper av meg - pappaen er på jakt, og når katten er borte, danser musene på bordet. :) Likevel sovnet han som en dupp klokka 19. Det er nok ingen fasitsvar på dette, men jeg føler at 11 mnd er litt for tidlig for oss, selv om det teknisk sett GÅR... Jeg synes det er slitsomt å underholde en trøtt unge i flere timer, når alternativet er at han (og jeg! Er jo godt med en pause når de sover!) slapper av med en ekstra dupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...