Gå til innhold

Hvordan tenker dere å feste bilsetet til den lille i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere base, ifofix,bruker dere bare belte.. og hvilken bilstol har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beltebase. Britax-Römer.

Isofix er nok det optimale for enkelthetens skyld, men det har vi ikke.

Skrevet

Maxi cosi bilsete med tilhørende base:-)

Skrevet

Nå hører jeg strengt tatt ikke til her lenger, men tar en tur innom i ny og ne, og syns det kan være greit å dele litt erfaring som man danner seg underveis.

Jeg har en Maxi Cosi Cabriofix med Isofixbase til min gutt. Basen kan brukes både med isofix og setebelte. Vi bruker den hovedsaklig med isofixfestene, men av og til må jeg ha han i framsetet og da må jeg bruke setebeltet når jeg fester basen.

Sikkerhetsmessig skal det ikke være noen forskjell, men jeg føler meg tryggest når han er festet i isofixfestene, da står basen bom fast. Den står jo nokså fast med setebeltene også, men man kan "rugge" mer på basen fra side til side.

Når vi har vært på reise har vi festet setet med beltet, men det liker jeg ikke, det syns jeg rett og slett blir for ustødig. Sitter omtrent å støtter setet fordi jeg føler det velter.

Skrevet

Dere som har base, har dere det da festet med belte eller isofix? Noen som har fått ettermontert isofix i bilen?

Skrevet

Vi har fått ettermontert isofix i bilen, ikke no problem. enkelt og trygt =)

Skrevet

rømer baby safe med belte base, synes det sitter bra:)

Syntes også det satt bra med bare belte, men er lettere med base!

Skrevet

Cath-84 - hvordan ettermonterer man isofix i bilen? Vi har ikke isofix, men skulle gjerne hatt. Kan man få montert de krokene, eller må hele baksetet skiftes ut. Er det dyrt? Er det verksted eller bilforhandler som gjør dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...