Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har sikkert klaget over dette før, men nå er det altså bare 16 dager siden sist han var syk! Det skal da ikke være sånn?

Lurer litt på om jeg skal kreve en utredning på han nå, er så redd for at det er noe underliggende som gjør at han har dårlig immunforsvar/blir ofte syk. Eller er det kanskje normalt at de små blir syke ofte?

Æsj altså - er så vanvittig lite klar for en ny helg med snørr, tårer og nattevåk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så kjedelig. :(

Høres ut som om Bo er ofte syk. Hvis du føler det er oftere enn normalt kan du jo ta en prat med legen din?

Håper lille Bo blir fort frisk igjen!

Skrevet

Ja, huff - han er faktisk syk hver 3.- 4. uke :( Alt for ofte spør du meg, rekker jo så vidt å komme seg ordentlig på beina igjen, før det er på'n igjen. Nevnte det for legen sist jeg var der, men han sa ikke noe på det. Men nå tror jeg at jeg skal mase litt mer, for nå er jeg lei kjenner jeg!

Er så utrolig frustrerende å ha syk baby, ikke kunne trøste og ordne det som er vondt.

Takk :)

Skrevet

Kan jeg spørre om alderen på lille Bo? Stakkars liten :(

Skrevet

Ja, stakkars Bo - og stakkars mamman :\

Han er 10 mnd :)

Skrevet

Hvordan kler du poden? De kan ofte bli syke hvis de har for mye klær på seg... og sef hvis de har for lite... bare slenger ut en teori. ;)

Men er jo merkelig at dte skal være så regelmessig... Tror ikke det er vanlig at de er syke så ofte. Snupp her har vært syk en gang, og hun er 9 mnd.

Skrevet

Så utrolig kjipt. Stakkars Bo og stakkars mammadamen ja...Sykdom er PES! Ville nok tatt en prat med legen om det, kanskje han kan ta en blodprøve eller henvise deg videre til en spesialist!

Skrevet

Ja, jeg har tenkt masse på årsaker selv!

Akkurat det med påkledning synes jeg at jeg er veldig flink med, alltid passe varm, så jeg tror ikke det er det.

Han har dog en mormor han ser veldig ofte, som elsker å kose med ham - og som jobber i barnehage. Kanskje hun drar med seg baselusker fra barnehagen?

Eller kanskje det er fordi han sparker av seg dynen om natten og blir kald? Han blir _for_ varm med pose, så kan ikke bruke det helt enda heller.

Eller kanskje det er fordi han aldri har fått tran? :s

Eller kanskje han bare er sånn - noen barn er jo mer/mindre syke enn andre?

Skal ringe legen mandag morgen - i dag er han faktisk feberfri og ganske pigg. Kun litt snørr og hoste :)

Skrevet

Jeg har kjøpt pose fra thedreambag. Der kan du bestille forskjellige tykkelser. Min gutt er overalt i senga og dyne nytter det ikke å bruke. På sommeren har han ingenting på seg eller den aller tynneste posen 0,5 tog, høsten 1,0 tog og vinteren 2,5 tog. Av og til hvis det er veldig kaldt på vinteren går jeg inn og legger på han dyne på natta et par gange i tillegg. Anbefaler virkelig disse posene.

Skrevet

hei :)

ta en prat med legen din, men jeg tipper at han/hun vil si at det er helt normalt for barn som omgås andre mye å være syk. Jeg var også utrolig bekymret for min første da han var på Bos alder- han var ofte ikke frisk mer enn 4-5 dager før det var pån igjen. Men nå, ett år senere er han mye bedre. Snørr ja, men ikke feber/skriking. Og lengre og lengre tid mellom hver gang.

hvis moren din jobber i barnehage og koser masse med ham har du nok en av smittekildene der. Men du kan til gjengjeld trøste deg med at den første barnehagetiden muligens blir lettere for Bo enn for andre som har vært sykdomsfrie frem til barnehagestart; han har jo bygget opp immunforsvaret allerede.

god bedring og lykke til!

Skrevet

har du forsøkt å gi ham hvitløk i middagen? bakteriedrepende og godt for magen:)

litt skeptisk til mormor som jobber i bhg... med alle de baseluskene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...