Gå til innhold

Sambo har to barn fra før. Sammen har vi ett barn. Nå har vi prøvd bli gravide i ett år uten å lykkes. Har vi rett til behandling og blir vi prioritert på lik linje med andre? Han har jo tre barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kan ikke tro noe annet. Man skal jo søke hjelp om man ikke er blitt gravid innen et år.

Skrevet

Sammen har dere ett barn. Man kan ikke søke om Ivf hos de offentlige dersom man har 2 barn ( da regnes man ikke som ufrivillig barnløs ), stod det i brevet jeg fikk fra Ullevål. Siden dere har kun ett felles barn, tror jeg at dere har krav på det :-)

Skrevet

Visste ikke om det som hun over meg nevner mtp antall barn og verken jeg eller min mann har barn fra før. Det vi derimot hadde var ett barn sammen, og da vi ikke fikk til å lage nr 2 etter ett års prøving ble vi sendt videre til undersøkelser og senere prøverør på lik linje med alle andre.

Skrevet

Ved St. Olavs fikk vi beskjed om at vi kunne ha maks ett hjemmeboenede barn for å få det via det offentlige. Minn mann sine barn bor hos sin mor og vi har ett som bor hjemme hos oss. Vi fikk. Så da får vel dere også vil jeg tro :-)

Skrevet

Sambo sine barn bor hos moren men er prat om at hans ene barn ev skal bo mer hos oss nå, max 50 %. Vet ikke hva som gjelder da når barnet hans ikke skal bo 100 % hos oss??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...