Gå til innhold

Mistet kontakt med kroppen min

PalomaPicasso

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA for en uke siden. Jeg trodde at jeg var 3 mnd på vei, men UL viste at fosteret var dødt, bare 8 uker gammelt. Jeg fikk utskrapning på sykehuset dagen etter. Jeg er, naturlig nok, utrolig deprimert, men det som nesten plager meg aller mest, er at jeg føler at jeg har mistet helt kontakt med kroppen min. For det første synes jeg det er utrolig rart at jeg ikke merket at jeg mistet barnet. Jeg har et barn fra før (2 år), så jeg burde vel kjenne igjen symptomene på en graviditet? Legen på sykehuset spurte om jeg hadde hatt vondt i magen de siste ukene. Både ja og nei. Da jeg var gravid med mitt første barn fikk jeg en salmonella-lignende infeksjon med magekramper etc etc. i 5-6 uke. Jeg var sikker på at jeg kom til å miste barnet, men alt gikk bra. Senere hadde jeg en del små ”matforgiftninger”: Jeg har generelt et følsomt fordøyelsessystem, og hadde vondt i magen kombinert med oppkast etc.

Jeg hadde ubehag i magen for noen uker siden også. Ikke store smerter, men en slags mageknip. Men jeg tok det for å være luftsmerter (det rumlet masse), eller et tegn på matintoleranse igjen. Smertene sitter øverst i magen (altså helt annerledes enn menssmerter, rier etc.). Er det disse smertene legen spurte etter? Når jeg blir gravid igjen, må jeg bli redd for SA eller MA hver gang jeg har mageknip? Det hører også med til historien at jeg har vært veldig heldig før: Jeg har alltid hatt regelmessige menstruasjoner, blitt raskt gravid etc. før. Nå føler jeg at jeg ikke kan stole på noe lenger. Det har gått ca. 5 dager siden utskrapningen. Jeg blør fortsatt (ikke veldig mye, men det er definitivt friskt blod) og har svakt vondt i magen (på mageknip-måten). Jeg har overhodet ikke hatt menssmerter eller smerter i bekken/underliv. Hva skjer med kroppen min? Kan jeg stole på de signalene som jeg har følt at jeg har kunnet stole på før? Er det noen andre som har følt at de har mistet kontroll/kontakt med kroppen sin etter en sånn opplevelse???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...