tomat15 Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Har en liten frøken på 8,5 mnd. Hun har de siste 3 nettene våknet og skreket noe utrolig. Vi har gode rutiner på dagen, hun sover to lurer og aldri etter kl 16. Sovner fint i sin egen seng mellom 18.30 og 19.30. Hun har normal avføring og ingen feber, vi kan heller ikke se at det kommer noen nye tenner. Hun har altså nå de siste 3 nettene våknet i 23/24 tiden og hylskreket. Er nesten umulig å roe henne. Nå natt skrek hun i 1,5 timer. Prøvde å amme henne, bære henne, bysse henne og alt mellom himmel og jord. Ingen ting hjalp. Tenkte kanskje det var smerter pga tenner vi ikke kan se og ga tilslutt flytende paracet. Tok 45 minutter før hun sovnet etter dette. Trodde egentlig paracet skulle virke hurtigere dersom det var smerter som var problemet. Kan godt være hun bare sovnet av utmattelse. Våknet igjen i 4 tiden og var også da utrøstelig, men den gangen tok det kun 20 minutter før hun sovnet igjen. Er det noen som har opplevd lignende og har noen gode råd? Synes det er så trist at hun skal være så utilpass og åpenbart plaget av noe. Tusen takk for alle eventuelle råd;-)
Itsrejk Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Vet ikke om jeg har noen råd, men støtte og forståelse skal du i hvert fall få! Vi styrer nemlig med akkurat det samme... Småtten min blir åtte mnd om få dager, og de siste nettene har han styra noe veldig. Egentlig har han vært urolig om nettene i flere uker (måneder?) nå, men de siste nettene har det tatt helt av. Vi flytta ham inn på eget rom (som henger sammen med vårt, uten dør mellom) for to dager siden, fordi alle mente han ville sove bedre om han ikke lå rett ved siden av mammaen sin (sov i egen seng som stod ved senga mi). De to siste nettene har vært desidert verst. I natt skrek han masse, til og med mens jeg bar ham. Det har han faktisk aldri gjort før (rolig baby). Her ser jeg at det er tenner på gang, og i tillegg var han småsnørrete og hadde litt økt temp i går. Jeg klamrer meg til håpet om at forklaringen ligger der, for ellers vet jeg ikke... Her blir det rolig når han får puppen, men han godtar ikke (som han alltid har gjort før) å bli lagt ned i senga igjen etterpå. Da skrek han som han aldri har skreket før... Måtte la ham sovne i armene mine, lirke ham gradvis ned i senga, og liiiiste meg ut. Vi hadde en runde på tre kvarter i tolvtida, ny runde på ca en halvtime i tretida, og så var han våken igjen i femtida - da tok jeg ham med i senga mi, og han sovna på puppen. Aner meg at løsningen ligger i å ta bort nattpuppen, som han jo ikke har bruk for lenger... Antar det kanskje gjelder for frøkna di også? Hun spiser sikkert nok på dagen? Hvis dette styret fortsetter blir vi vel nødt til å kjøre nattavvenning, tror jeg. Jeg vil ikke gjennomføre det akkurat nå som det er tenner på vei (ser ut som om tre-fire er rett rundt hjørnet), og nå som han er litt forkjøla. Men om det fortsetter etter at disse tingene har ordna seg...da må nattpuppen bort. Er forresten jenta di i fin form på dagtid?
tomat15 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2009 Takk for støtte og forståelse:-) Hun er i super form på dagen. Vi har vært på tur og sammen med andre barn. Har vært i super form alle dager egentlig.... Mulig hun plages av lydene fra oss eller at det definitivt er på tide å slutte med nattamming. Har snakket om det lenge, har bare ikke blitt sånn.. Du får holde meg oppdatert. Her krysser vi fingrene for at dette blir en bedre natt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå