Gå til innhold

da var første sprøyta satt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var ganske greit og sette sånn helt egentli.. litt ekkelt når jeg skulle føre nålen inn i mageskinnet .. og sved litt når jeg tok inn væsken men det gikk helt fint...

da er det bare å vente å se vilke bivirkninger jeg får...

håper virkelig at dette gjør susen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, er det puregon du tar eller?

Spennende å følge med på deg i alle fall!

Skulel selv egentlig begynne på puregon i mai, men så ble jeg jo gravid rett før osv, så jeg slapp. Men er veldig spent på hva som skjer når vi starter prøvinga igjen nå om jeg skal ha pergo, puregon eller om jeg i det hele tatt skal ha noe...

Alt dette får jeg svar på på mandag:)

Håper det gjør susen for deg nå grysom!

Masse lykke til og hold oss oppdatgerte da!

Klem

Skrevet

takk:D

ja har gått på dobbel pergo fra dag 3-8 og så i dag så begynte jeg på puregon sprøytene.. jeg tar 50 enheter som det så fint heter.. og funker ikke d må jeg neste sykluss bare ta sprøyte alle dagene og øke dosen.. men fy flate så dyrt det er ...

spennde å se på mandag da:) om dere må ha i gang tiltak eller de tror dere får d til selv.....

mandag er en spennede dag for oss også for da skal vi inn til gyn og se om jeg har noe folikkelvekst...

håper håper håper at jeg har d...

klem

Skrevet

Oj, det høres spennende ut (og litt vondt...vet ikke om jeg hade klart sette sprøyter på meg selv)

Hva får du dette for ?

Lykke til - uansett !

Skrevet

d er skikkelig ekkelt å stikke seg selv.. men d gikk bedre en jeg hadde trodd:)

jeg får ikke eggløsning av meg selv.. og etter 2 triple kurer med pergo så var d ikke tegn til at egg hadde modnet en gang så da måtte vi over på sterkere saker....

om vi ikke får det til nå blir vi søkt inn til prøverør...

Skrevet

Jeg satser alle mine kort på at dette gjør susen for deg grysom:)

Det er jo godt at de følger med på deg underveis og da:)

Da jeg egentlig skulle ta disse sprøytene, så var min gyn ekstremt nøye på at jeg måtte inn på UL dag 10-12 for å se på eggene og at jeg ikke var overstimulert for han skulle ikke ha noe av trillinger i alle fall!

(Jeg har delt livmor så jeg tåler maks 2 om gangen inni der)

Ja mandag blir en veldig spennende dag for oss begge! Krysser fingrene for deg og gleder meg til å høre oppdateringen:)

Skrevet

så søt du er <3

ja han ville følge nøye med... han sier at to er greit men tre vil han ikke ha... for d blir så mye komplikasjoner...

min største frykt nå er at d ikke funker:S tenk om jeg kommer inn på mandag og så er det ikke tegn til modning en gang.....

ååå da blir jeg skuffa da...

oy har du delt livmor.. hmm hvordan funker d?

Skrevet

Joda grysom! Puregon gjør susen for deg, det er jeg sikker på:)

Ikke tenk noe lengre frem i tid enn mandag nå kjære deg. Virker det ikke, så er det vel mulig å øke dosen så vidt jeg vet....

Delt livmor ja; dvs legene strides litt. Før vi fikk nr 1 tilhørte jeg st.olavs i trondheim og under utredning for barnløshet så mistenkte gyn delst livmor. Ble satt på venteliste for lap og hysteroskopi og fikk pergo i ventetiden. Ble gravid i ventetiden så operasjon ble avlyst. Under de første ultralydene med gutten vår så ble det bekreftet delt livmor med stor sannsynlighet av 4 forskjellige leger. Svangerskapet ble derfor betegnet som et risikosvangerskap og det var fryktelig å gå å være så redd for alt mulig hele tiden, men det gikk nå bra da. Er risiko for spontanabort, for tidlig fødsel, seteleie/tverrleie, lite barn, fare for at livmoren revner og mye dill og dall. De snakket om at jeg bare måtte komme meg til uke 24 så skulle de i alle fall gjøre det de kunne for meg, men jeg gikk til min egen termin, fødte vaginalt (drømmefødsel) og gutten vår var 3100 gram og 48 cm, så han var da ikke så liten:)

Men min gyn her jeg bor nå er usikker på om livmora er delt. Det han tror er at det er mulig den er delt, men at siden gutten vår lå i venstre kammer så har hele det kammeret tatt over som en fullverdig livmor mener han. Men selv mener jeg at livmoren er delt av flere grunner:

VI har alle delt livmor i fosterstadiet og eggstokkene ligger oppe i magen. Før vi blir født forsvinner den skilleveggen i livmora og eggstokkene faller ned i lille-bekkenet vårt. Da jeg ble operert for exu i april så slet han med å finne fosteranlegget, fordi det viste seg at eggstokken min lå helt oppe ved blintarmen på høyre side der jeg var gravid. Det er jo rart at dette ikke har blitt oppdaget før, så mange UL jeg har hatt...

Gyn mente at eggstokken der aldri hadde falt ned i lille bekken.

Og da tenker jeg at siden gutten vår lå på venstre side og eggstokk på venstre side er fin, og høyre side er ubrukelig så må den jo være delt-

Det som er er at med delt livmor så opplever man gjerne gjentatte aborter for hvis egget fester seg i skilleveggen så er det ikke forenlig med liv vistnok. Og siden jeg hadde MA i juli, så tenker jeg i alle fall mitt....

OI, det ble en lang tirade om delt livmor gitt!!! ja ja, nå har du i alle fall fått forklart litt:) Håper du ikke syns det ble for mye....

Stor klem

Skrevet

Oi,du er jammen med tøff. Har sprøyteskrekk så hadde nok ikke klart å gjennomføre det hvis det var meg. Masse lykke til. Håper virkelig du blir med spire snart. Masse klemmer

Skrevet

Har fulgt med på dere lenge og jeg vil bare si at jeg krysser fingrene for dere!

:-)

Skrevet

huff det var mye styr... men det høres logisk ut at den delen gutten din har ligget i har tatt over hovedfunksjonen... hm...

mye risiko og bekymringer kommer det sikkert ut av situasjonen så jeg håper virkelig at du klarer å bli gravid nå i en fei og at spira holder seg der <3 har selv mistet 4 ganger å syntes d var like jævlig hver gang.. eller jævligst var det når jehg måtte opperer og fikk masse komplikasjoner i ettertid.. men kan tenke meg at d var grufult å gå igjennom det du har måttet gjennom også..

¤ trøstepå¤

jeg ble først utredet for habituelabort men de fant ingen ting galt med noen av oss... og etter at vi mistet sist så mistet jeg eggløsningen min.. men vi fikk til lillegutt på dobbelpergo.. men nå har det forverret seg veldig på de 2 årene som har gått så vi får se om puregon hjelper..

jeg merker den iallefall veldig på kroppen for jeg har fått skikkelig bekkenløsnings smerter....

klem

Skrevet

katta76.G94.J97.1ma.ønsker

huff vet du jeg har sprøyteskrekk selv så mannen min trodde jeg kom til å frike for alt må gjøres såååå sakte... men høy på adrenalin som jeg var så gikk det over all forventning så du hadde nok klart d du også:)

har foresten filmet det og lagt det ut på bloggen min :)

gode klemmer

Skrevet

Utrolig masse masse lykke til:) Heier virkelig på deg denne gangen.....skal selv til gyn på mandag for å se om follikkel sekkene er til stede:) Går nå på andre enkle pergokur:)

Kjære deg, jeg har fått meg ny datamaskin, kan ikke du sende meg en privatmelding med adressen til bloggen din, er så lenge siden jeg har fått vært der inne:) har ikke hatt egent pc på over en måned!!!!

Klem fra meg........som stikker meg selv to dage rom dagen, siden februar:)

Skrevet

Aiva, 6.pp etter BO

tusen takk:)

jeg håper vi alle sammen møtes inne på første tri om ikke så lenge <3

Skrevet

Tirilgirl/1MA + en i hjertet:

så søt du er som heier på oss:) vi får heie på hverandre:)

mange som har spennede dager på mandag:)

vist du sender meg en pm med mail adr så kan jeg sende deg en innvitasjon til bloggen :)

men hvorfor stikker du deg da? og to ganger hver dag???

du er flink altså :)

Skrevet

Jeg tar blodfortynnende sprøyter, Fragmin. Fikk jo blodpropper i hele venstre ben og på begge lungene. Må bruke blodfortynnende resten av livet. Derfor døde den lille, infarkter i morkaken.....

Så maven min ser ut som et verdenskart, mange blåmerker:)

Klem

Skrevet

aha.. det stemmer d ja.. jeg trodde man tok blodfortynnende piller jeg...

huff enda godt at du får hjelp for d.. neste spire skal sitte til den er klar for å komme ut:)

au skjønner hva du mener.. jeh ble skikkelig blå der jeg satt sprøyte i dag:S å så gjør d vondt....:(

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...