Gå til innhold

Navnene barna våre IKKE fikk ;o)

Anbefalte innlegg

Dersom datteren min hadde vært en gutt, ville navnet blitt Cornelis. Eller Gudmund. Eller Brage. Jeg ahdde en uendelig lang liste, hehe.

Da sønnen vår var under konstruksjon, mente kællen at nurket MÅTTE hete Ruben - men vi endte heldigvis opp med noe annet. (No offense til alle Ruben-mødre!)

Det er ikke lett å finne riktig navn - hvilke navn har dere måtte legge fra dere? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140641482-navnene-barna-v%C3%A5re-ikke-fikk-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange navn vi hadde på lista, men det stod vel mellom Adriana/Olivia og Maximilian/Nicholas.. Vi endte opp med Adriana og Maximilian.

Andre navn jeg kunne brukt, men som er opptatt av familie..

Dennis

Kevin (evt Devin)

Celina (evt Melina)

Isabell (evt Isabella)

Julie (evt Julia)

Mia

Disse syns jeg er veldig pene, men det blir likt og/eller for likt..

Hadde guttrn min vært jente, hadde han hett Amelia :) Hadde aldri hørt det før, og falt veeeldig for det begge to ;)

Hadde jeg bestemt, hadde gutten vår hett Noah Matheo ;) Men mannen nekta plent på Matheo, så det ble Noah ;)

Ellers ble han nesten hetende Levi og Oscar ;)

Annonse

Jenta mi skulle heite Christine,men heiter Victoria.

Han i midten stod det mellom Sander og Mathias. Charlotte,Martine,Christine eller Julie om han var jente. Heiter Sander

Nr 3 ville eg at skulle heite Lucas. Mannen ville ha Emil,og da vart Emil.

Visste han var gutt,men hadde det blitt jente hadde ho nok heitt Julie eller Elisabeth...

Om me får fleire vil eg at det om det blir jente skal heite Elisabeth,Tia Madelen,Martine,Josefine eller Pernille.

Gutt blir da nok, Dennis,Sokrates,,Marcus eller Linus.

Hadde mange navn til vesla våres...

* Else Kari (etter farmoren til mannen min og farmoren min)

* Miriam (fordi jeg synes dette navnet er nydelig)

* Tonje (mannen min liker dette navnet)

* Ingerid Elise (etter mormoren min og farmoren til mannen min (Inger og Else)

Men det ble noe heeelt annet og det var mannen min som bestemte navnet.

Hadde hun blitt gutt skulle hun hete Bengt Victor.

Sanna! Syntes det var så nydelig, men samboern ville ikke.

Vi vurderte og Sandra, men hun hadde nesten hett det samme som Sandra Lyng Haugen. så uaktuelt ble det! Foreslo og Mathea, men sånn ble det ikke.

Hadde det blitt en gutt hadde jeg vært fast bestemt på Emrik, synes det er fint.

Nr 1 (ble jente) - skulle hett Halvor om hun ble gutt

Nr 2 (ble gutt) - skulle hett Othilie om han ble jente

Nr 3 (ble jente) - skulle hett Johannes om hun ble gutt

Nr 4 (ble jente) - skulle hett Sigurd om hun ble gutt

Nr 5 (ble jente) - skulle hett Iver om hun ble gutt

Nummer 1 er jente. Synne og Maria var navnene som nesten nådde opp i jentenavndiskusjonen. Hadde hun vært gutt hadde hun hett Håkon, men vi diskuterte også Sigurd.

Jentenavn jeg måtte droppe fordi mannen min ikke likte dem var blant annet: Alvilde, Adele og Alva.

Nummer 2 er gutt. Hadde han vært jente hadde han hett Ebba, Ida eller Matilda. I tillegg til det navnet han nå heter diskuterte vi Ådne og Håkon (igjen).

Annonse

1. (gutt): skulle hett Camilla om han ble jente. Fredrik og Dennis var to alternativ sambo ikke ville ha..

2. (gutt): skulle hett Maiken om han ble jente. Ville ha Fredrik da også, men fant et bedre navn...

2. (jente): skulle hete Ferdinand eller Theodor om gutt. Leonora ville ikke sambo ha, men Frida nådde nesten opp.

Men ble veldig fornøyd til slutt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...