Gjest Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Fikk vite jeg var gravid for et par dager siden. Fortalte det til min forlovede.. Jeg er 20, han 19, og selvfølgelig så han på det som verdens undergang. Jeg gjorde ikke det, og jeg bestemte meg ganske fort for at jeg ville beholde barnet. Han prøvde å tvinge meg til å ta abort, men jeg sa at det ville ikke skje. Fortalte han at han selv kunne velge; bli pappa, forlate meg og finne ei annen jente, men han ville alltid være pappa til barnet, eller bli pappa og bli hos meg som han elsker. Poengterte for han at vi burde prøve å få alt til å funke, i stedet for å gi opp hele forholdet før vi i hele tatt har prøvd. Etter to timer med snakking og gråting tok han heldigvis det valget jeg håpte på.. Han ble hos meg, men jeg vet ikke hvor lenge.. Tiden vil vise.. Men jeg føler litt skyldfølelse eller hva jeg skal kalle det. Har begynt å tenke litt at kanskje jeg ødelegger livet hans.. Jeg tar et valg og det påvirker hele livet hans. Har fått for meg at alt det her er min "feil". Føler det sånn fordi det er min kropp, og jeg tok valget om å beholde barnet. Hva gjør man når jenta vil beholde barnet og gutten absolutt ikke? Jeg tenkte mest på at det er min kropp, og hvis han forlater meg noen gang så er det jeg som hadde sittet igjen med problemer og anger på at jeg gjorde som han ville..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Heisann! Hvordan går det med dere alle 3? Hvis han har valgt å bli hos dere, så ville jeg bare slutte å tenke på at han kanskje ikke har lyst til det eller kommer til forlate dere... Stol på det han har sagt, at han vil bli! Dere er jo forlovet, så det er jo et seriøst forhold, det kommer antagelig til å gå supert med dere alle tre! De aller fleste pappaer er vettskremte første gang deres kjære er gravid, men etterhvert som barnet kommer, elsker de det bare mer og mer! Så har han sagt at han vil bli, så stl på det - finner han en dag ut at han ikke vil mer, så gjør han det. FULLSTENDIG enig i at endelig valg om å beholde barnet må falle på deg - du ga ham jo valget om å ikke være en del av dette, så da får han heller velge å gå, hvis han ikke vil ha denne innvirkningen på livet sitt! Hvis jenta vil beholde barnet og gutten ikke - ja, da får han egentlig bare pakke sakene sine og dra!!!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Synes ikke du burde ha dårlig samvittighet for å presse på ham noe han ikke ønsker. Dere har vært to om å bli gravide. Sex er en "risiko sport" og kan man ikke ta konsekvensene av det (kan jo bli gravid på tross av prevensjon), så får man la være. Du sier du er redd for å ødelegge livet hans med å velge å beholde.. Men om vi snur det på hodet; hadde det vært noe mer riktig om han skulle ødelegge ditt ved å tvinge deg til en abort du egentlig ikke vil ta? Er ditt valg om du vil beholde eller ei, og hans valg om han vil stille opp eller ikke. Han har valgt å satse på dere, og det er jo et bra tegn. Om han stikker pga babyen er han ikke verdt å samle på uansett. Ville heller sitte igjen med et nydelig lite vesen enn en mann som ikke stiller opp. Og tro meg, har per dags dato ikke hørt om en mamma som har angret på at de beholt babyen selv om pappaen stakk (selv om de kanskje skulle sett at de var eldre når de fikk barn) Vil bare ønske dere lykke til, dette fikser dere! Og kos deg nå med graviditeten og forberedelsene til å få baby i huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå