Gå til innhold

Madrass til gammel vugge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til hvordan jeg skal gripe an dette problemet. Jeg vil gjerne bruke vugga som jeg selv brukte som barn. Men jeg må ha en madrass som passer. Målene på bunnen av vugga er 40 (37?) x 85 cm.

Hvor kan jeg få tak i en madrass som kan passe til denne vugga?

Skrevet

Jeg kjøpte madrass til vår gammle vugge på Babyhuset i Haugesund.

om du ikke finner akkurat passende mål kan du kjøpe den som er litt for liten, og heller kjøpe en sengekant og ha mellom madrass og vuggekanten :)

Skrevet

Skumgummimadrass?? Bare å skjære den til det..

Skrevet

Jeg skar til en skummgummimadrass etter tips fra legen min. Bare pass på at det er lufting under, og at du lufter madrassen godt før du bruker den.

Skrevet

Om det er slik at du bryr deg om barnet skal du IKKE bruke en skumplastmadrass! Skumplast avgir nemlig, straks den opptar MINSTE fuktighet (og hvordan vil du unngå det, selv LUFT inneholder fuktighet...) en del "hyggelige" gasser som fosfin, stibin, arsin, abin... Med et helt arselnal av bivirkninger, de fleste utvetydig påvist, noen generelt antatt, men ikke medisinsk tilstrekkelig dokumentert til at de kan benevnes som "påvist" ennå: Lungeproblemer, hodepine, depresjon, mageproblemer/kvalme, krybbedødmistanke (en årsak, det er alminnelig antatt at det finnes mer enn en) allergier, astma....

Og for å gjøre vondt verre: Jo mer "åpen" skumplast (lavere egenvekt), jo mer gass avgir den. Babymadrasser har som regel lavest mulig egenvekt. Slik skumplast er billigst, og babyer trenger nemlig ikke høy egenvekt på skumplasten for bæreevnens del, siden de er så små og lette.

Trenger jeg si at hos oss finnes det INGEN skumplastmadrasser, verken til barn eller til voksne?

En god madrass vi selv brukte i både vogga og barnesenga etterpå er følgende, som kan bestilles nøyaktig etter det målet du vil, og heller ikke er urimelig kostbar:

http://www.arna-coronet.no/sitefiles/83/CoronetBarnemadrass.pdf

Skrevet

Kjøpte madrass til vugga som jeg lå i som liten på Simo butikken i bergen(barnevognhuset). husker ikke målene men tror de kan være det samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...