Gå til innhold

Hva trener dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener bekkenbunnen *hø-hø-hø*

Hvis du er vant til å trene, og du ikke får smerter av å trene så er det vel bare å fortsette:-)

Ting som jeg ikke har fått trena med i tidligere svangerskap er ridning (hadde ikke privat hest, og det var pappaen til barnet som ønska at jeg ikke skulle ri, men jeg kjørte med hest selv om ikke det er helt trening da...), og klatring, ikke fordi at klatring i seg selv er skadelig for barnet, men det er en viss risiko for at det kan skje ei ulykke, og jeg ønsker ikke å skade den lille ved et evt. fall.

Av vanlige sporter så er vel ballsport, kampsport og andre treningsformer der det er risiko for slag/støt eller fall lurt å styre unna.

Jeg har bekkenløsning så jeg sa opp Elixia medlemskapet fordi jeg synes at de hadde ikke det jeg trengte. Nå svømmer jeg crawl, og gå turer i skogen med hunden og bruker staver til støtte. Prøver å huske å ta bekkenbunnsøvelse så ofte som mulig, men burde sikkert gjøre litt oftere!

Prøver å komme meg på styrkertening, burde kanskje trent litt mer kondis... men nå har det blitt ubehagelig å løpe, og jeg hater å sykle. Tenkte å begynne på vanngymm også, men de timene går kun på dagtid og det er litt vanskelig når jeg fortsatt jobber..

Trener aerobic, men styrer unna de verste hoppe-øvelsene samt mageøvelser. Rolig jogging. Sykkel og svømming.

Noen dager er kroppen 100% på plass og da trener jeg slik at jeg blir god og svett. Andre ganger vil ikke kroppen og da tar jeg det rooolig og fint.

Gjelder å lytte til kroppen...

Jag hade precis börjat med kampsport för jag blev gravid och joggade mycket. Men nu har jag haft för lavt blodtryck för att träna hårdare så att säga och nu när blodtrycket har blivit lite bättre så sliter jag med bekkenbunnen istället :/

Så för mig har det bara blivit promenader och yoga för gravide. Har lust att bynne på svømming med men är rädd för att jag ska se ut som en flodhäst i bikini jämfört med alla andra nu när magen vokser mer :P Jag vet att det är överdrivet och bara jag selv som syns det men ja ni vet. Önsker att jag tränade mer som flere av dere, bra jobbat fortsett med det!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...