Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 3 mnd og 1 uke som jeg prøver å ta flaske. Men det er ikke lett..

Når jeg får lurt i han ca 10 ml så kommer alt opp igjen..

Reagerer han på nan??

Hva skal/kan jeg gjøre?

Han er våken hver annen time i løpet av natten..

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at du lurer på om gutten din er allergisk mot melk, ikke sant?

Vi hadde det på samme måte - måtte begynne med tillegg i 3-månders alder, men han kastet opp igjen hver gang han fikk nan, samt at han fikk rødt utslett rundt munnen som gikk ganske fort bort. Vi prøvde med hipp og med nan HA, men med samme reaksjon. Deretter fikk han profylac som han ikke ville ha - og til slutt nutramigen som fungerte bra. All utprøvingen skjedde i samråd med helsestasjonen. (De rådet oss også til å tilsette litt sukker i nutramigenen de første gangene, sånn at han lettere skulle venne seg til smaken ;-)

Vi har senere fått bekreftet ved allergitest (prikktest) at knotten er allergisk mot kumelk.

Jeg ammer litt i tillegg til flasking, og etter at jeg gikk over til totalt melkefritt kosthold selv også er det blitt bedre søvn, lettere innsovning og ikke noe gulping.

Jeg ville ha snakket med helsesøster - og deretter tatt kontakt med fastlegen din for å få henvisning til barnelege/allergispesialist. Det er mange som hevder at det ikke er noe stort poeng å allergiteste så små barn ettersom negative tester ikke kan utelukke allergi. Men dersom barnet ditt tåler Profylac eller Nutramigen feks, vil en spesialist kunne gi deg dette på blå resept - dvs tusenvis av kroner spart, for den melkeerstatningen er dyr.

Sånn, der har du min erfaring ;-) Håper du finner noe gutten din tåler, det er ikke noe moro når de tydeligvis ikke trives med det man gir dem!!

Gutten min er forresten 10,5 mndr nå, og det går veldig fint å holde ham på melkefri kost - man må bare lese innholdsfortegnelser til øyet blir stort og vått, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...