Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg hadde et ønske om å bruke tøybleier, og mannen min var nok aldri helt med på tanken. Vi har arvet mange bleier, og jeg har kjøpt noen selv også, men vi bruker en del engangs i tillegg. Jeg synes engangs er greiest om natta, lekker aldri (nå er hun bare 2 mnd foreløpig), og mannen min bytter bare engangs. Han synes så synd på henne som får stor bleierompe... Jeg synes huden hennes er bedre med tøy, men merker at hun blir mer irritert når bleia er våt enn når hun har på engangs. Får litt dårlig samvittighet for at vi velger å bruke en del engangs, men tenker jo at alle monner drar i forhold til miljøet. Flere som oss?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Vi har også brukt begge deler. Synes i likhet med deg at det er enklest med papirbleier på natta. Har også brukt papir i ferieer, hos dagmamma ++ så papirbleiebruken har nok tatt litt overhånd her en stund. Nå har også lillemann blitt så stor at vi må bytte tøybleiene svært ofte. Men nå venter en pakke med nye tøybleier i posten, så da får vi se om ikke vi finner noen som fungerer for oss.
Lillefisk Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 samme her, engangs om natta men tøybleier på dagen . Prøv rispapir, da blir ikke stumpen så våt. les mine erfaringer med tøybleier her: http://levlogisk.com/konklusjon-toybleier/
Mamma´n til lillemor Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Vi bruker ris-papir. Det kan hende det kun var min opplevelse at hun ville bytte bleie raskere med tøy enn engangs.
Rugekassa til nurket Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Gutten vår på 11uker sier som oftest fra når tøybleia er våt. Så vi skifter mye oftere enn om vi brukte engangs (kjøpte noen pakker i starten som supplement, og de kunne bli tykke uten at han sa fra). Men jeg synes det er hyggelig å skifte på han. Og jeg vet at det blir sjeldnere, men større "doser" etterhvert.
yamamama Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Noen som har tips til hvor det er lurt å bestille tøybleier fra, i forhold til pris og komfort?
Trollemor75 Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, du er ikke alene. Vi bruker tøy på dagtid. Før vi legger oss bytter vi tøybleien til engangs-, det er enklere, og vi føler at det blir behageligere for Trollet. I stellevesken har jeg engangs- for når jeg skifter mens jeg er på tur. Vi bruker også engangs- når vi er på reise. Dvs, jeg vurderer ut fra vaskemuligheten: engangs- på langhelg i Paris, tøy- på ferie hjem og foreldrene mine, osv. Jeg bruker knapt mer enn 1 engangsbleie om dagen, og synes jeg kan være fornøyd med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå