Gå til innhold

Kan man ikke se noe på UL i UKE 6?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig UL i dag for å se hvor langt jeg var på vei.

Først så undersøker hun meg, å sier at alt ser helt normalt ut.

Så tar hun frem utsytr for innvendig UL, å det første hun sier er å du har fått posititiv graviditetstest? Jeg sier ja, opptil tre.

Så tar hun på mer sånn slimting å tar den oppi en gang til, å hun sier at hun både kjenner og ser at livmoren er forstørret og at det er noe inni der. Men hun klarer ikke å se om jeg har en graviditet utenpå eller inni livmoren? Vil hun ikke se det når hun først ser om jeg er gravid da?

Så blir jeg sendt for å ta bloldprøve, å den viser jo at jeg gravid men hun synst det var lavt HCG nivå om jeg var rundt 6 uker på vei? Er det noe standardmål for dette? Bør jeg gå utifra at dette kommer til å bli en SA eventuelt en MA siden jeg verken har vondt eller blør å egentlig gikk utifra at jg var gravid når jeg kom dit, ventet ikke å få den beskjeden jeg gjorde.

Vi er bådet skuffet, lei oss og føler oss litt sinte fordi vi ikke fikk noe bedre informasjon enn hva vi gjorde

Fortsetter under...

Hvis du er under 6 uker (dvs 5 + noe) så er det ikke så rart om hun ikke så noe - det er vel umulig så tidlig.

Etter 6 uker skal det være mulig å se hjertet slå på innvendig UL; men da må du være over 6+0 :-)

Alt er sikkert bra skal du se - og på mandag får du nok se reka di :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...