Gå til innhold

Sko....

vims81 m/♀08 ♥♂11♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe sko til lille frøken nå og da lurer jeg på:

- skal jeg kjøpe type joggesko/fritidssko eller mer høst/vintersko? Hun skal bruke de fra nå

- hvor mye margin bør de ha ifht str? bør de være akkurat passe eller sånn at de passer med såle/ekstra sokk?

- finnes det vintersko i str 19/20? syns alle rundt omkring er så "store" i str..

Hun er 10mnd og har jo føtter deretter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er hennes første sko så bør du kjøpe myke, tøyelige "joggesko". De har sånne "første sko"-sko på skobutikkene - bare å spørre :) Vi kjøpte akkurat et par Ecco til Bo - veldig fine, myke og lette.

Greit å kjøpe en str slik at det er ca 1,5 cm fra tå til tupp.

Ja, det finnes så små vintersko :)

Skrevet

Har vært og sett på div, både ecco, viking og geox. Iflg cm-målene skulle hun ha str 20, men den så veeldig stor ut på foten - og mindre str hadde de ikke inne, derfor gikk jeg tilbake i tenkeboksen ifht hva jeg skulle kjøpe :)

Fikk mye info fra skobutikkdamen, men var jo så mange å velge mellom at jeg gikk meg litt vill i første-sko-jungelen :)

Skrevet

Nei, da så :) Vi kjøpte str 20, Bo er også 10 mnd, og da har han 1,5-2 cm fra tå til tupp. Var 4-5 forskjellige ecco-sko å velge mellom der, og vi fant et par som var veldig fine :) Du får lete litt til - lykke til!

Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis cm mål av foten hans? Kanskje de bare så veldig store ut pga jeg er vant til å se henne med kun sokker på.. Ikke greide hun å gå med de heller, men det er kanskje ikke så rart..?Jajamensann, får ta meg en tur og prøve engang til :)

Skrevet

Mor til Bo har rett: De skal ha litt å gå på- 1 og en halv cm. Det er viktig at de ikke er for store heller. Og sjekk ut om hun har bred eller smal fot, for det har også noe å si. Min har høy vrist, det måtte vi visstnok ta hensyn til ved kjøp av sko.

Hva med å ta ut sålen i skoen og måle foten på den. Syns jeg leste et sted at det var tingen å gjøre. Syns jeg har sett str 19, men skal ikke påstå det. Lykke til!

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på akkurat det samme, men har tittet litt rundt og snakket med HS.

Helsesøster sa at han ikke skulle ha sko før han begynte å gå selv (ute), og det gjør han jo ikke ennå, han er jo bare 9 mnd. Jeg gikk til innkjøp av et par Stonz til utebruk med tilhørende ull/fleecepose. Absolutt å anbefale. Sitter godt på foten og virker veldig varme og fine. Tenkte å kjøpe et par myke tøfler i skinn til innendørsbruk.

Når han begynner å gå for fullt, skal jeg kjøpe noen sko med såle til både inne -og utendørsbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...