Gå til innhold

er min dose veldig høy??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leser litt rundt og ser noen får 70IE og 140IE ol. puregon..

synes jo det høres lite ut jeg da(?) men det får jo min dose på 225IE i 14 dager til høres ut som DEN hestedosen!!er den det eller er det bare meg eller er den dosen rimelig høy? *gruble* man er jo redd for overstimulanse men siden jeg ikke kjenner noe særlig til noe vondter i magen så trenger jeg vel ikke bekymre meg for den slags(?)

uff nærmer seg ul nå og begynner å tenke på alt melom himmel og jord hehehe:))

Skrevet

Hei.

Jeg begynte på 112,5 i en uke, skjedde lite med eggene mine, de økte og økte. De siste 6 dagene hadde jeg 300IE, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg..:) Jeg ble ikke overstimulert, og var også en av de heldige da jeg ikke fikk noen bivirkninger...

Ruger nå på ett egg på 6. dagen :)

lykke til! Dette går helt sikkert fint!

Skrevet

jeg fikk 300 IE menopur og 150 IE puregon - men så har jo jeg passert 40 også da...

Skrevet

gull-håp:

ja det også hørtes mye ut...gikk du på begge samtidig hele sprøyte perioden eller ?hva har du fått de andre gangene og hvordan var eggene da?

håper ihvertfall det går din vei denne gang!!xxx

masse lykke til!!

Skrevet

Hei.

Jeg skal denne gangen starte på 225 de tre første dagene, så 150.

Under mitt forrige forsøk, startet jeg på 150, og etter UL økte de dosen til 225, i tre dager..

vet ikke hva som er mye eller lite jeg..;-) Men sålenge du føler deg bra så er nok ting som de skal;-) vi får stole på hausken, de vet hva de driver med;-))

Imorgen starter jeg med sprøyter, så gledegruer meg, endelig igang igjen;-))

Skrevet

hanmon:

så fint å få begynt på sprøyter da:)) liksom da det begynner føler jeg...sprayen er bare dum og teit *sutre sutre*;( men den måtte til....:)

synes stikkingen var vond denne gang i forhold til sist...rart i grunnen...hadde "gode"plasser sist å stikke på men denne gang er alle steder ekle:( lilla og blå vettu....jaja...føler meg bra men begyner så smått å kjenne på noe som ligner mens vondter men litt mer på sidene og ikke midt i magen som ved mensen....

det skjer ihvertfall noe så får vi håpe det er til min fordel...

sant som du sier vi må stole på hausken og det gjør jeg..ingen tvil om det:)))

lykke til med stikkingen;))

Skrevet

tøysekroppen*1.ivf neg.*

Jeg hadde kort regime forrige gang , og skal ha det igjen denne gangen, så jeg har heldigvis sluppet unna den der sprayen...;-)

Men denne gangen skal jeg ta klexane i tillegg, det gjorde jeg ikke forrige gang, og fikk vite idag at det skulle jeg ta helt frem til uke 7, vist vi lykkes denne gangen også...Endte med SA i uke 7 forrige gang, så kanskje de gjør susen denne gangen... så får bare venne meg til sprøyter en stund fremover.;-)

Når regner du med uttak/innsett?

Skrevet

hanmon

heldig som slapp unna spray det er no ihverfall sikkert(utfra det jeg har erfart)

klexane fikk jeg sist og den har jeg nå også...håpe den gjør susen for oss begge!

litt ekkel å stikke den den er så "treg" akkurat som jeg føler nålen ikke er spiss nok??ikke for å skremme deg men bare syns den er ubehagelig og kranglete...

skal på ul på fredag nå så går alt etter planen så blir det uttak på førstkommende mandag tjohei:)))du da?hvor mange dager var det du skulle gå før ul?

Skrevet

Hei. :)

Jeg har hatt kort regime og har gått på puregon 200 de første 10 dagene. Og så ble jeg satt på 300 IE de siste par dagene rett før igangsetting og uttak.

Ønsker deg masse lykke til på ul. :)

Skrevet

ufff da, liker ikke trøblete sprøyter....;-(

takk for infoen, da kan jeg være litt forberedt når jeg skal stikke ikveld...

Skal på UL neste fredag, så da regner jeg med uttak den påfølgende mandagen... Går veldig fort nå...

Veldig spennende med deg, gleder meg til å høre hvordan UL gikk;-))

denne gangen skal det gå vår vei;-)))

Skrevet

225 er ganske normalt. Jeg må ha 300 uansett medisin. På første forsøket prøvde de med 150, men det ble ikke særlig vellykket.... Andre forsøket økte de dosen noe, men ikke nok. Fra 4. forsøk har jeg fått 300 og da har det blitt flere fine egg - hvis bare noen av dem kunne feste seg snart!!

Skrevet

Jeg tror 225 er normalt. Her er mitt opplegg på St Olav:

1 ICSI, 225 ie Puregon (10 dager), 15 egg ut - 1 egg befruktet - BFN

2 ICSI, 300 ie Puregon (10 dager), 18 egg ut - 1 egg befruktet - BFN

3 ICSI, 300 ie Puregon (10 dager), 12 egg ut - 0 befruktet - Avbrutt

4 ICSI, 225 ie Menopur (10 dager), 12 egg ut - 8 befruktet - 2 egg inn (ingen frys) - BFP, hcg 18 (rd 14).

Bra at legene på St Olav ("endelig") fant ut etter 3 mislykkede forsøk at eggene mine for dårlig kvalitet ved bruk av Puregon. De skulle ha oppdaget dette ved første forsøk. Nå håper jeg at antall hcg i blodet mitt fordobler seg i løpet av helga.

Lykke til og fortsatt å håpe! Mirakler skjer......

Skrevet

Hei

På første forsøket mitt gikk jeg på 260 gonal - og på siste forsøket fikk jeg 350 puregon!!!

Så det var hestedose det! hehe... og både jeg og mannen min merket det kan du si...

Men nå er jeg gravid i uke 20 med en jente og vi har to på frys ;-) så det var verdt det!

Masse lykke til til deg :-)

Skrevet

oi så kjekt da!!:)))

fikk du ut mange egg på den dosen i forhold til før?jeg hadde ikke så mange flere egg denne gangen men de var mye større:)))

sist hadde jeg ett på 13 mm og resten var mindre på ul. en liten uke før utak..denne gang 3 stk på 15 og ett på 13 så håper at disse blir rundt 18 til uttak dag:)))så alt i alt er jge vel fornøyd sånn sett...fikk du satt inn 1 eller 2 egg og hvordan var delingen og kvaliteten?

håper sånn på norn på frys også...takk fro lykke ønskninger og samme til deg:))heldiggris;) hehe

Skrevet

Hei igjen

På første fikk vi ut 4 egg, 3 kunne brukes, og 2 hadde delt seg ok - fikk derfor satt inn begge to (2 og 3-delt)

På andre (m hestekuren...) fikk vi ut 8 egg, 7 kunne brukes, og 5 hadde delt seg. Vi fikk satt inn to 4 delt og fint fragmenterte (hva nå det betyr...) egg + to 4-delte på frys.

Veldig kjekt å ha noen på frys, ja.

Tusen takk for lykkeønskninger :-) Jeg nyter det nå, men det har vært noen nervepirrende måneder, og jeg slapper nok ikke helt av ennå...

Håper dere får positivt resultat denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...