3barnsmor? Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg var på tidlig UL i dag for å se hvor langt jeg var på vei. Først så undersøker hun meg, å sier at alt ser helt normalt ut. Så tar hun frem utsytr for innvendig UL, å det første hun sier er å du har fått posititiv graviditetstest? Jeg sier ja, opptil tre. Så tar hun på mer sånn slimting å tar den oppi en gang til, å hun sier at hun både kjenner og ser at livmoren er forstørret og at det er noe inni der. Men hun klarer ikke å se om jeg har en graviditet utenpå eller inni livmoren? Vil hun ikke se det når hun først ser om jeg er gravid da? Så blir jeg sendt for å ta bloldprøve, å den viser jo at jeg gravid men hun synst det var lavt HCG nivå om jeg var rundt 6 uker på vei? Er det noe standardmål for dette? Bør jeg gå utifra at dette kommer til å bli en SA eventuelt en MA siden jeg verken har vondt eller blør å egentlig gikk utifra at jg var gravid når jeg kom dit, ventet ikke å få den beskjeden jeg gjorde. Vi er bådet skuffet, lei oss og føler oss litt sinte fordi vi ikke fikk noe bedre informasjon enn hva vi gjorde
* * felicia** Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Kan tenkes du er kortere på vei enn det du trodde og at det derfor ikke er mulig å se noe? Du bør undersøkes om en uke eller to igjen med UL. Håper det beste for deg.
3barnsmor? Skrevet 9. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2009 ny time neste onsdag, skal ta blodprøve igjen på fredag da. Å er det stigning der så er jeg gravid...men gikk ikke den opp som den skulle så var det en SA etter som jeg kunne forstå da...
Plutselig_gravid Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Hei 3barnsmor? Jeg var på ul i det jeg trodde var min uke 6. Der så de ingen ting. Kun litt tykke slimhinner, noe som kunne tyde på graviditet. Jeg tok også hcg prøve. Den tilsvarte verdier for uke 3-4. Enten var jeg kortere på vei, eller begynnende SA. Fikk ny ul 1,5 uke etterpå og da så vi hjerte som banket og all ting. Da var jeg plutselig 7 uker på vei (hehe, fosteret hadde vokst 3-4 "uker" på en uke. Så de vokser veldig i rykk og napp i begynnelsen. Uke 6 og tidligere er et veldig "usikkert" tidspunkt å ta ul på da omtrent halvparten av oss er kortere på vei enn hva menstermin tilsier. Gyn som jeg var hos sa at hun helst ikke ville ta ul før uke 8 nettop pga det - man blir jo så unødig bekymret av det.
3barnsmor? Skrevet 9. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2009 Tusen takk plutselig_gravid, jeg blir litt beroliget av alle som svarer meg. Men kan ikke annet enn si at denne dagen har vært ordentlig dritt, å jeg håper på bedre tider i morgen. Skuffet til tusen, hadde håpet at vi kunne få et litt mer eksakt tidspunkt i dag men den gang ei. Men blodprøve på fredag igjen vil jo også si sitt, å det er jo ikke så lenge til det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå