Gå til innhold

Er arbeidsplassen min farlig for fosteret??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber på fabrikk, Hydro Aluminium, og for tia har de ikke helt fått omplassert meg, er 6+4 uker. jeg går i mye aluniniumsstøv, støy og røyk fra støperiet hver dag. er det riktig at jeg skal fortsette å gjøre det fram til jeg blir omplassert eller skal jeg få meg en sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha slitt meg ut på jobben sist gang, uten at noen sannsynligvis merket det, vil jeg si at dersom du er i tvil: DO IT! Angre angre på valget mitt forje gang, er bare glad for at det gikk bra! Nå var ikke jobben min direkte farlig, men i mine ører høres ikke alumin.støv bra ut i det hele tatt! Kanskje det går bra, men hva om ikke? Det er IKKE verdt det!

Nå vil vel noen beskylde meg for å spre "sykemeld ingspropaganda" snart, men jeg har vært igjennom det før, og gjett om jeg angrer i dag. Ja, graviditet er ikke en sykdom, men det er en såpass kort tid i livet du er gravid og sykemeldt, og er det en tid i livet man kanskje har behov for det er nå. Og hvis man ikke føler behov for det så er det jo SUPERT, men jeg vil oppfordre alle som føler på det, til å dytte den "dårlige samvittigheten" langt under go'stolen, for jobben klarer seg, stort sett, uten deg! Håper jeg klarer å følge mitt eget råd denne gangen!

Skrevet

Hvis arbeidsplassen din er farlig for utviklingen av fosteret skal de omplassere deg til et sted hvor det ikke er farlig eller sende deg hjem med full lønn.

De har vært flinke til å ta hensyn til meg der jeg jobber. Jeg jobber også på fabrikk, men møbelfabrikk da. Etter å ha kommet tilbake fra en ukes sykemelding fikk jeg kjempeenkel jobb uten noen anstrengelser, men jeg måtte stå hele tiden og det ble jeg svimmel av. Så etter en dag ble jeg satt til noe annet som er kjempeenkelt og jeg får sitte og ikke stresse noe.

Det er mye trestøv og kjemikalier i lakk og lim som jeg er litt redd for nå, men jeg vil ikke si noe for jeg føler meg litt til bry fra før av og litt som en hysterisk førsteganggravid.. Dessuten slutter jeg om tre uker, og det er jo faktisk utsugning og store lokaler.

Det burde jo ikke være et stort problem å sykemelde deg når du jobber på fabrikk, så hvis du er usikker burde du vel gjøre det. Aluminum er vel ikke akkurat sundt?

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Det hjelper meg masse.

Skal til jordmor neste mandag så da kan jeg jo høre der, eller så kan jeg vel bare kontakte legen min.

Får tenke positivt , at dette går som det skal :-) Kan jo ta en tidlig ultralyd for å være sikker.

Godt å være medlem her, dere skjønner så mye mere enn de mannfolka, hihi.

Skrevet

Hei! Hvis du jobber i støperiet er jeg litt usikker, men for dem som jobber i elektrolysen skal de ut med en gang graviditet er påvist. Jeg ville ikke tatt noen sjanser! Spør bedriftslegen i morgen : )

Skrevet

jeg jobber på en tilsvarende arbeidsplass som deg i eramet konsernet. å er nå i uke 22 underrettet formannen min da jeg var 6 uker å fikk tilrettelagt arbeid fra dag 1. fikk også mye info å valget om å få svangerskaps penger eller jobbe tilrettelagt jeg er ennå i full jobb det går kjempe fint. det eneste du skal vre ops på er elektrolysen der skal du ikke sette dine ben! men vet ikke hva slags jobb du har på aluminiums verket men ta evt kontakt med bht de hjelper deg :) Lykketil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...