Gå til innhold

EL etter ma/sa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry jenter, vet det er mye snakk om aborter her, men ser det er flere som har opplevd det her og som har kommet lengre enn meg, så derfor må jeg bare lufte mine spørsmål.

Hvordan er det med el etter ma? Hadde utskrpning for 2,5 uker siden, blødde i to uker og hcg var ute av kroppen samtidig som blødningene sluttet. Når kan man da vente el? Er det som om at mensen er slutt i en vanlig syklus når hcg er ute, altså 2 uker etter det? Eller kan det komme med en gang? Noen erfaringer? Håper jo på el med en gang, men fornuften sier at det er en stund til enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,sies at det tar fra 4-6 uker å få mens etter sa/ma. jeg mistet i uke 13+5,fikk eggløsning 4 uker etter, og mensen på fredag,altså 2 uker etter el. Hadde masse symptomer på grav fra uke 3-4 før mens,og fikk plutselige svaaake tester igjen så trodde ærlig talt jeg var gravid før mensen kom,men det var jeg ikke. Så kroppen er av og til en luring. Håper du får mensen kjappere enn meg da. Eller ikke i det hele tatt hehe, for det er ikke nødvendig. Masse lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Da er det nok slik det høres naturlig ut. Kroppen begynner jo ikke prosessen med et nytt egg før det ikke er noe spor av hcg i kroppen.

Håper selvfølgelig ikke på at det kommer noe mens, men må vel tenke at det tar nok litt tid før kroppen er helt klar igjen. På sykehuset sa de at jeg skulle vente en mens, men etter å ha lest litt fant jeg ut at jeg skulle prøve med en gang igjen:-) Finnes jo ikke tålmodig og finnes ingen medisinsårsak til at man skal vente. Så her kjører vi på.. Så godt å komme igang med prøvingen. Kjedelig og ikke kunne ha sex, de to ukene syntes jeg var laaange:-)

Håper det klaffer for deg denne pp. Utrolig lenge å vente når man var forberedt på å fa et barn til våren... Masse lykke til!

Skrevet

Masse lykke til til deg også. Jeg hadde sex allerede etter 5 dgr etter inngrepet,men blødde ikke noen ting. Håper det klaffer raskt. Bare å sette igang. Stå på. Neste fredag er det el om syklusen min er lik 28 dgr enda. Så blir spennende å se om d blir junibarn. Ha en flott kveld. Er kjempetungt å miste, føler veeeldig med deg. .

Skrevet

Off, ja, helt forferdelig å miste. Men nå får vi glede oss over det å prøve igjen. Er jo litt morsomt og spennende selv om det kan gå på nervene løs..

Så spennende at du vet at el ikke er så langt unna, litt rart og ikke ha peiling på om når den kommer. Hjelper ikke å teste etter el her, for min får aldri sikkelig utslag, bare nesten positiv...

Masse lykke til. Skal følge med på deg! Juni barn høres jo bra ut det også. Har sagt at jeg aldri skal planlegge i hvilken mnd jeg skal få barn igjen. De får komme når de kommer:-)

Jeg skal kose meg masse i kveld, hihi:-) Ha en superfin kveld, og takk for all støtte!

Skrevet

I like måte. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...