Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått Pergo for å få igang eggløsning, har dere opplevd masse murring (verking) i underlivet (omtrent som før mensen kommer) før dere fikk Pergo ?

Har denne verkingen/murringe gitt seg når dere endelig fikk eggløsning ?

Jeg har verket i underlivet i snart en månede.

Trodde først jeg var gravid, men testet negativt.

Legen sa - da hun skrev ut Pergo til meg - at denne verkingen ville gi seg når systemet var igang igjen.

Nå har jeg hatt 4 dagers "Primolut-blødning" med dertil hørende mens-smerter, og idag når blødningen og mens-smertene er over (tok første to Pergo-tabletter nå nettopp) så kjenner jeg atter denne innimellom ganske intense murringen/verkingen nedentil...

Må det en eggløsning til før dette gir seg ?

Minner meg om da jeg var i 1.trimester med de små og livmoren strekker på seg...samme typde vondt liksom.

Skrevet

Hei :-)

Jeg har hatt 2 runder med Pergo, men ikke hatt sånne murringer før etter at jeg er ferdig med kuren. Eneste jeg merket var hetetokter på kvelden.. Har skikkelig murringer nå, 3 dager etter IKM, men negativ test..

Ønsker deg masse lykke til :-)

J73

Skrevet

Hm...men du har kanskje hatt EL av deg selv ?

Jeg mener ikke at jeg får disse murringene av pillene, jeg lurte på om de gir seg hvis pillene gir meg eggløsning.

Jeg har jo hatt det i mange uker og jeg har bare tatt pergo i to dager.

Skrevet

Ok, da tenkte jeg litt feil. Jeg har EL av meg selv, men bruker Pergo for å "hjelpe til" litt :-)

Skrevet

Fortsatt ingen mens i sikte ?

*krysser fingrene for deg*

Skrevet

Så kom "tante rød" også denne gangen, huff!!! Skal snakke med legen i morgen, mandag. Regner med at det blir ny runde med Pergo fra tirsdag.

Neste gang kanskje :-)

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Ferdig med Pergokuren og venter nå på EL til helgen :-)

Skrevet

Jeg skal begynne på Pergo i morgen, tirsdag! Forrige mnd. kom EL litt senere enn jeg trodde, så har nå regnet ut at kanskje rundt den 29. men begynner å teste litt før det :-)

Skrevet

Kjære J73:)

Da er du i gnag med pergo ikke sant? Hvordan føles det......tar du de morgen eller kveld? Er dette første gang du bruker pergo eller.....er det enkel eller dobbel kur?

Å jeg bare ønsker deg så masse masse lykke til, håper det er dette som skal til for at spiren din setter seg fast:)

Klem fra meg:)

Skrevet

Ønsker deg også lykke til J73 !

Har du forsøkt Pergo før ?

Hvorfor fikk du det ?

Har du barn fra før ?

:-)

Skrevet

Hei Tirilgirl og 68 mamma :-)

Vi har ingen barn fra før og har nå vært prøvere i 16 mnd. Første time på sykehuset var i januar -09. Vært lite oppfølging siden det... Min samboer var til undersøkelse i mars. Alt var ikke ok da, så han fikk en kur hanne måtte ta i 1 mnd. Jeg startet med Pergo i mai - enkel kur. Da ble jg gravid men mistet i uke 7 (24 juni -09). Jeg fikk Pergo for å "hjelpe" litt til med EL. Påvist at jeg ikke hadde det i desember -08, men vet at jeg hadde det i november -08

Jeg skulle ha begynt på enkel kur i går, men prøven til min samboer er ikke bra og han må ta en ny kur, så da venter jeg 1 mnd. med å starte på Pergo. (vi har levert prøver på eget initativ - da vi får dårlig med oppfølging)

Lite bivirkninger av Pergo heldigvis, litt humørsvingninger og hetetokter. Hetetoktene er ikke akkurat behagelig.. puh.

Noen av dere som har brukt Pergo flere ganger? og hvorfor bruker dere det?

Da får vi bare krysse fingrene og håpe at spiren sitter før jul :-)

Skrevet

Jeg har nettopp avsluttet min første kur (dobbel)

Fikk det av legen siden syklusen ikke kom igang av seg selv etter p-pilleslutt.

Håper på å få EL denne syklusen - skal liksom innfinne seg til helgen en gang tror jeg.

Lykke til til deg - slitsomt å måtte stå på selv hele tiden, men bra dere iallefall får hjelp når dere ber om det :-)

Skrevet

Hei J73:)

Så dumt dere ikke har blitt fulgt bedre opp, men godt det er ben i nesa på dere slik at dere fikser det på egenhånd:)

Jeg har egen eggløsning, men hadde en dødfødsel i februar, så ble det en MA i mai, og jeg kjenner at klokken tikker litt raskt her ( er 40 år) Vi har heller ingen barn fra før, så håpet er virkelig klart til stede her:)

Så jeg fikk pergo for å gi en litt ekstra push. Ferdig med min andre enkle kur nå. Gyn sa det så bra ut, men sitter den ikke denne mnd. hadde hun stor tro på neste pp, da skal jeg gå på en dobbel kur:))) Så da er det bare og vente å se, har eggløsning i disse dager:)

Stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...