*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Det er snart seks uker siden jeg fødte. Var hos legen nylig og spurte om dette. Han svarte at det var viktig å trene bekkenbunnen godt først, for å forhindre nedfall, lekasje osv. Så kunne man trene magen. Men når vet man at man har trenet bekkenbunnen nok slik at man kan begynne å trene magen? Noen som vet?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Har lest at ein kan begynne å trene magen ca 8-10 uker etter fødselen ihvertfall
Studine mevik Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Jeg begynte å trene bekkenbunnen med en gang etter fødsel og trente magen etter 4uker. Følte meg klar til å begynne med mageøvelser så da gjorde jeg det. Spurte på sykehuset og der så de at hvis jeg følte at bekkenet var stabilt så kunne jeg trene magen.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 10. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2009 Men hvordan vet man at bekkenet er stabilt?
Endelig mamma!! Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Jeg har hørt at man skal være veldi forsiktig med å trene magen etter ks (og også etter normal fødsel) fordi organene trenger tid på seg til å finne tilbake til plassen sin. Dette for å forhindre brokk. Jeg fikk vite at jeg burde vente i 12 uker før jeg begynte å trene magen, og da helt forsiktig. Ikke vanlige situps, men ved å ligge på rygg og presse ryggen mot gulvet ved å stamme magemusklene. Etter ca 4 mnd. kan du forsiktig begynne å ta situps. Mitt råd er å være forsiktig. Husk at du har vært igjennom en stor operasjon, og det er viktig at alt får grodd skikkelig i sammen før du begynner å trene. Da unngår du arrvev som kan plage deg resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå