2 prinsesser <3<3 Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Hei. Jeg har en datter på 5 mnd og lurer på om hun er venstrehendt. Når hun skal gripe etter ting bruker hun helst venstre hånd og er sterkest i den.Men er det noen som vet om det kan være sånn når de er små og forandre det år de blir større?
♥♥♥ Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 tror ikke det er synlig så tidlig, men vet ikke. snella brukte i en periode også nesten bare venstre, men nå bruker ho begge i samspill og griper også med høyre. har nok stimulert henne til å bruke begge hendene og jeg da...
2 prinsesser <3<3 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2009 takk da skal jeg bli flinkere med det
nayna_ Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Jeg bare lurer, hva har det å si om barnet er venstrehendt eller høyrehendt? Hilsen venstrehendt
Studine mevik Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg også har lurt på om lillegull er venstrehedt og blir igrunn ikke overrasket hvis han er det siden jeg også er venstrehendt. Men det er nok litt tidlig å si. Det sikreste tegnet er år de blir litt større og skal tegne eller spise selv. Da ser man fort hvilken hånd de bruker. Det er vel ikke noen forskjell som er dokumentert bortsett fra at venstrehendte stimulerer mer av høyre hjernehalvdel, den kunstneriske delen av hjernen, og høyrehendte stimulerer mer av den venstre hjernehalvdelen, den logiske delen av hjernen. Det er derfor veldig vanlig at kunstnere eller andre med et kunstnerisk yrke er venstrehendte.
Mor Løvehjerte Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Min datter på ett år bruker også venstre hånd mer. Jeg har hørt at venstrehendte er mer intelligente =) Samtidig vet jeg at mine venstrehendte venner har slitt mer med skrivinga, siden de har hatt hånda foran bokstavene i stedet for bak. stser på at hun blir like flink med begge jeg!! =)
mettemor :) Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Mener å ha lest et sted at det først i 2-årsalderen er mulig å si noe om barnet blir venstre/høyrehendt. Har ei jente på 4 år som fortsatt bruker begge hendene like mye. Når hun tegner i ei bok bruker hun venstre hånd på venstre side og høyre hånd på høyre side - ser veldig praktisk ut :-) Vil tro at hun "velger" en hånd etter hvert. Men når datteren din er 5 mnd tror jeg det er alt for tidlig å spå hva hun blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå